Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lett mc. Aprilia Rs 125 , Yamaha YZF eller Mito ?

Andie93

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg lett mc. Jeg har tenkt å kjøre lovlig, så ikke noe trimming :cry:

Jeg er veldig usikker på hvem jeg skal ta, for det meste har jeg titta på Aprilia Rs 125, yamaha YZF 125 og Mito.

Jeg var på messe i Gøteborg hvor jeg så en Aprilia rs 125 fp, som hadde 30 hk. Men man kunne få den tuna ned til 15 hk, han som sto på standen sa også at når den er tuna ned fra 30 hk til 15 hk går den litt bedren enn en vanlig rs med 15 hk. Vet noen noe mere om dette? rs 125 fp veide også 114 kg som er 10 kg mindre enn en vanlig rs 125. Men kan ikke finne denne Aprilia rs 125 fp som veier 114 kg noen steder:S

Jeg har hørt at Mito'en går litt bedre enn Rs 125. Men folk sier jo forskjellige ting hele tia :hmm:

YZF r125 vet jeg ikke så mye om :dontgetit:

Jeg har ca. 55000 kr til å bruke.

Hvem synes dere jeg bør velge?

post-151939-1201706543_thumb.jpg

Fant det bilde på en annen sie her, trur den kommer i 2008.

post-151939-1201706918_thumb.jpg

post-151939-1201707011_thumb.jpg

Tokk disse bildene på messa i Gøteborg

post-151939-1201707182_thumb.jpg

post-151939-1201707311_thumb.jpg

post-151939-1201707460_thumb.jpg

Aprilia Rs 125 fp

Endret av Andie93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ville gått for Mito(har jo en selv), men er det 07 eller 08 modellen du snakker om?

min mening er at 07 designet er det beste, bilde.

Den på bildet jeg hadde trur er en 08 modell. Men din mito så jævla fet ut også.

Men hvis jeg får tak i en Aprilia rs 125 fp tur jeg nok det blir den. Svart med blåe felger :D

Endret av Andie93
Lenke til kommentar

Det jeg liker spessielt godt med Rs'en. Er luft intaket bak på sete:P

Men trur jeg skal ta med en tur i oslo med fattern til helga å titte litt. Vet dere om noen bra butikker hvor de har noen fete 125 cc? :dribble:

Titta litt på derbi også http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode...pos=3&tot=3

Faen så mange fete 125 cc det finnes nå. Når pappa kjøpte var det 2 å velge mellom ;p

Lenke til kommentar
Men trur jeg skal ta med en tur i oslo med fattern til helga å titte litt. Vet dere om noen bra butikker hvor de har noen fete 125 cc? :dribble:

Snellingen har Mito ;)

Har vært og sett på mito'n der et par ganger. Hvis jeg husker riktig hadde de en mito uten kåpe og. Så litt stilig ut :!:

Lenke til kommentar

Lurer på hvis en R6 som går helt til 18000 omdreininger, så bør kansje det indikere at

en R125 4-takter er hissigere en en skulle tro en 4 takter i den klassen burde oppføre seg.

At sykkelen er basert på flaggskipet R1/R6/600R, kan indikere at den er veldig gjennomført på alle punkter.

Den er mer miljø vennlig med tanke på utslipp, samt en slipper å fylle på 2-takts olje, som en ekstra utgift.

Dessuten så vet en aldri hva politikere kommer til å innføre av Co2 regler mot 2-taktere.

det ryktes 114kmt topp fart.

Det viktigste er innkjøringen, samt kvalitets olje skal kunne ha noe å si helt i slutten, hvis en skal følge castrol sin hjemmeside om sin forskning på sitt eget produkt om trizone målt mot annen olje. Skal kunne gi noen få kilometere i slutten ekstra.

Anyways tyngde er en fordel mot disse vindkastene på bruer

Dessuten så er vel en 4 takter mer attraktiv å selge, mindre slitasje, sikkert lett å skjære en 2-takter hvis en ikke passer på, mer service, slittsomt for noen. Finn ut av det

Jo mer vedlikeholdsfritt jo bedre.

VIKTIGSTE ER FORSIKRINGS PRIS,

http://www.abus.de/us/main.asp?ScreenLang=...l=400331835841m

FG godkjent lås Forsikrings Godkjent

med alarm, det er 4%+4% på premien, tips

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Lurer på hvis en R6 som går helt til 18000 omdreininger, så bør kansje det indikere at

en R125 4-takter er hissigere en en skulle tro en 4 takter i den klassen burde oppføre seg.

Såvidt jeg vet butter nåla på 10.000, noe som er normalt på en 125 kubiks 4-takter.

Eneste sykkelen jeg vet om som går høyere enn det er Shadow, der starter rødfeltet på 12.000 ;)

Lenke til kommentar
Det jeg liker spessielt godt med Rs'en. Er luft intaket bak på sete:P

Titta litt på derbi også http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode...pos=3&tot=3

Faen så mange fete 125 cc det finnes nå. Når pappa kjøpte var det 2 å velge mellom ;p

Derbien er ganske tøff ja..

Satt på med vennen min nå nettop.. han fikk lappen på tirsdag..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...