Robinvi Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Hei. Jeg ha et problem med skjermkortet mitt. Jeg har et MSI GeForce 8800GTS 320MB kort og PC-en er ellers ganske ny med 3k RAM, Dualcore 2,4 prosessor osv... Problemet startet for litt over en uke siden da jeg spillte World of Warcraft. Jeg fikk plutselige "spikes" i fpsen min som droppet fra ca 100 fps til 1-3 fps i ca 10 sekunder. Etterhvert har disse "spiksene" vært mer hyppige. Temperaturen har ligget helt opp i 87 grader. Jeg har rengjort kabinettet og kortet, men har de samme problemene. Så i går spillte jeg Call of Duty 4. Kortet kom opp i 86 grader, men jeg fikk egenltig ikke noen spikes i FPS'en. Før dette var jeg ganske sikker på at problemet var kortet, og kanskje varmen, men siden jeg ikke fikk noen spikes i CoD4, kan problemet kanskje ligge i World of Warcraft? DEt kan også hende at det bare var tilfeldig at jeg ikke fikk det i CoD4. Spiksene i WoW har vært veldig uregelmessige og av ulik lenge. Kan ikke slike temperaturer være skadelige? Jeg ligger på 65-70 i idle temperatur, og helt opp mot 88 grader under spilling. Som sagt er også problemet kommet nylig. PC-en er ca 9 måneder gammel. Bare å spørre om noe, og så håper jeg noen kan hjelpe. Har tenkt å sende inn kortet, men ville se hva "ekspertene" har å si først. Robin. Endret 30. januar 2008 av Robinvi Lenke til kommentar
Robinvi Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 Er det vanlig at kortet kommer opp mot 90 grader når du spiller i det hele tatt? Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) er ikke noe uvanlig med tempraturen..mitt kommer opp i 90 grader før skjermkort vifta spinner opp i rpm. høres kansje ut som et minne problem. system minne altså Endret 30. januar 2008 av Blaz3r Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå