Gå til innhold

FPS "Spikes" og høye temperaturer

Robinvi

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg ha et problem med skjermkortet mitt. Jeg har et MSI GeForce 8800GTS 320MB kort og PC-en er ellers ganske ny med 3k RAM, Dualcore 2,4 prosessor osv...

Problemet startet for litt over en uke siden da jeg spillte World of Warcraft. Jeg fikk plutselige "spikes" i fpsen min som droppet fra ca 100 fps til 1-3 fps i ca 10 sekunder. Etterhvert har disse "spiksene" vært mer hyppige. Temperaturen har ligget helt opp i 87 grader. Jeg har rengjort kabinettet og kortet, men har de samme problemene.

Så i går spillte jeg Call of Duty 4. Kortet kom opp i 86 grader, men jeg fikk egenltig ikke noen spikes i FPS'en. Før dette var jeg ganske sikker på at problemet var kortet, og kanskje varmen, men siden jeg ikke fikk noen spikes i CoD4, kan problemet kanskje ligge i World of Warcraft? DEt kan også hende at det bare var tilfeldig at jeg ikke fikk det i CoD4. Spiksene i WoW har vært veldig uregelmessige og av ulik lenge.

Kan ikke slike temperaturer være skadelige? Jeg ligger på 65-70 i idle temperatur, og helt opp mot 88 grader under spilling. Som sagt er også problemet kommet nylig. PC-en er ca 9 måneder gammel.

Bare å spørre om noe, og så håper jeg noen kan hjelpe. Har tenkt å sende inn kortet, men ville se hva "ekspertene" har å si først.

Robin.

Endret av Robinvi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...