Gå til innhold

Hvorfor har Wii blitt en suksess? skjønner ikke det..


SaReX

Anbefalte innlegg

Wii er ikke BARE casual games, dessuten så ser jeg ikke hva som er galt med casual games? Det skader ikke hardcore spillermakedet, og skaffer spillindustrien mer penger noe jeg finner positivt! Jeg mener, casual gamers laster i alle fall ikke ned spill.

 

Hey, jeg er en casual spiller, og stolt av det! Det hindrer meg ikke i å ha en 360 i tillegg til Wii. Hva så om det hadde skadet hardcore markedet forresten? Jo mer skade jeg kan forvolde, jo bedre. Sånn ser jeg på det. Muahahahaha

Du missforsto jo hele posten, gratulerer.. Det jeg mente var at det er en større del av Wii eierne som er casual gamers enn det er på de andre konsollene, det betyr ikke at det ikke finnes casual gamers som eier de andre konsollene...JEezes, må det virkelig inn med teskje før folk skjønner hva jeg skriver?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er egentlig dumt at folk tror at de er aktive. Man trenger ikke røre seg mye for å peke på skjermen! Og fler spill i seg selv trenger man ikke bevege moten mye for å spille.

Selvsagt er det avhengig av hvilket spill det er. Men Wii Sports følger med maskinen, og det er mer moro jo mer du beveger deg. Og Mario & Sonic at the Olympic Games er enda værre. Jeg og en kamerat spilte det en helg. Holdt på å rive av oss armene, men fy så morsomt.

 

Uansett kommer det an på spilleren, men jeg kan love deg at jo mer du beveger deg, des mer moro har du det.

 

 

Når det gjelder grunnen til Wii sin suksess er det to hovedgrunner:

- Kontrollene

- Markedsføring

 

Helt i fra dag en har Wii skilt seg fra konkurrentene med sine kontrollere. Den er noe nytt og unikt på flere måter, noe som ofte vekker interessene til folk. Bare se på f.eks. Eye Toy og Buzz. Med Wii blir spill en mer fysisk aktivitet, og du lever deg mer inn i spillet. Innlevelse på det nivået er på mange måter like så kraftig som pen grafikk.

 

Nintendo har også klart å markedsføre Wii langt bedre enn hva de gjorde med GC og N64. Reklamene har fokusert på at spill er mer en familieorientert opplevelse, noe som flere enn en kan gjøre samtidig. Det at de også viser at man må opp på to for å spille, tror jeg også er en viktig faktor. Stereotypen for en gamer har jo som kjent vært en som sitter i kjelleren i mørket og ligger utstrakt på sofaen med kontrollen i fanget.

 

Det at folk også ser andre spiller Wii blant venner og kjente har også hjulpet mye. Personlig har jeg aldri hørt eldre snakket om en spillkonsoll riktig slik som om Wii. En anne ting er vel også gratis PR fra eldresenter og annen positiv presse verden over.

 

Ja, selv rører jeg meg veldig mye når jeg f.eks spiller wii sports for å få det til å føles som jeg faktisk spiller den sporten.

Lenke til kommentar
Men jeg mener fortsatt at Nintendo kunne spyttet litt mer penger inn i HW til Wii. Den koster omtrendt det samme som Xbox360 Arcade.

Enig, synes det er merkelig at en konsoll som er såpass mye svakere likevel er så mye dyrere enn xbox. Har vel noe med etterspørselen å gjøre regner jeg med.

Lenke til kommentar

Kombinasjonen av mange kjente spillfigurer (mario,zelda osv) og att den har unike kontroller som krever att spillerne må involvere seg mye mer enn hva tilfellet er på de to andre. Wii er beviset på att større ytelse ikke nødvendigvis er noe som tilsier større salg. For ganske mange av oss er det gameplayet i spilla som teller og ikke grafikken rundt det.

 

Wii tror jeg har åpnent ett marked for personer som kanskje ikke spilte før, husker jeg så en video fra ett aldershjem hvor wii ble spilt av de eldre, tror jeg lo så tårene trilla men er bare ett eksempel på att wii når ut til folk som ellers ville ha liten interesse av spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...