Gå til innhold

Plassering av pumpe?

Anbefalte innlegg

Jeg skal forandre oppsettet av vannkjølinga mi og lurte derfor på om det har noe å si at pumpa står oppå psu?

Det har vel ikke noe å si om pumpa pumper nedover?

Har pumpa i bunnen av kabinettet nå.

En liten off topic: Med tanke på avataren min; blir jeg tatt seriøst? :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ble annbefalt å la pumpen stå nede da jeg henvendte meg til microplex ang mitt oppsett...

Kanskje pumpen er lagd for best å "skubbe" vannet oppover og ikke suge det oppover liksom? veit ikke, men jeg satte den i bunn der det var eneste plassen det var rom for den.

hmm ang. avataren så innbyr den ikke akkurat til medlemsskap i

norsk seriøsitets forbund, men på forumet her funker den sikkert helt greit.

Lenke til kommentar

Det annbefales ikke at pumpen suger vann, dette gjelder Eheim... vet ikke hvordan det er med de andre..

Men den beste løsningen er å senke pumpen under vann... da blir det Helt Stille !!! Enda stillere enn når den står utenfor !

Men du kan jo prøve slik du har tenkt. funker det så kan du sikkert bruke det da !

Lenke til kommentar

Du bør aller helst unngå en "sugesituasjon" for pumpa! Pumpene vi vanligvis bruker, har en svært begrenset sugeevne, og er strengt tatt avhengig av at den har uhindret tilgang på vann.

Med dette mener jeg at pumpa bør være den lavest plasserte komponenten i kjølesystemet, medmindre den monteres i, eller med umiddelbar tilslutning til en tank.

Så om du fortsatt vil montere pumpa på toppen av PSU, så sørg i alle fall for at den alltid har rikelig tilførsel av vann!

Så kan samtidig også nevnes: Om du klarer å lufte ut / fylle systemet systemet 100%, så kan det allikevel fungere. Da har du oppnådd statisk likevekt i systemet.

Men vær samtidig klar over at dette er ganske sjangsjebetont, for i det øyeblikket det oppstår et snev av luft i et slikt oppsett, så vil pumpa få problemer. Kan derfor ikke anbefale en slik løsning! :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...