Ueland Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Vi søker frivillige driftere og moderatorer til spillserverne våre. Les mer Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Jeg har driftet en del servere til forskjellige spill, og blant disse har det vært en CS 1.6 server. (Alle har bare vært private fun-servere). Men det jeg lurer på er hvor stor erfaring drifteren må ha, og litt flere detaljer om hva arbeidsoppgavene eventuelt blir. Og i hvor stor grad er Linux-kjennskapen viktig? Du bruker Linux til å installere serveren, og kanskje konfigurere den via en form for remote control/SSH eller noe annet, men det bør vel hvem som helst klare. Eller er det noe "mer"? Jeg lurer på en del, ja. (: Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Lurer på en del jeg også. Vil drifteoppgaven kreve at man må ha mulighet til å reise til serverparken? Eller blir det konfigurering over ssh? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 Spilldriftere vil kun ta seg av generell drifting av spillserverprogarmvaren, sørge for at den fungerer skikkelig osv. Av Linuxkunnskap trenger man ikke mer enn generell kunnskap til å få det opp, holde det ved like osv. OS-drift og annen fysisk drift blir unnagjort av oss. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Kan ikke diskusjon.no søke etter en forummoderator snart Dette kunne jeg godt tenkt meg å søke på Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Hmm.. Jeg kan sette opp 1,6 serveren, men du sier 16+.. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 La meg gjøre det da Litt mer info om hva som faktisk skal gjøres? Altså om det kun er å installere noen mods, eller om det ligger en del mer bak. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Jeg og Mats fikser dette på 0,0.. Jeg har AMXX mod osv alt klart.. Mats er broren min og han har hatt mange servere på min og hans data før. Dette fikser vi fint om vi får muligheten Lenke til kommentar
Krom-stag Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Dette skulle jeg gjerne sendt søknad om, men dog er jeg bare tretten. Synd.. Lenke til kommentar
SuXz0r Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Et lite spm til gamer.no, hva er alderen for å bli moderator på serverne ? Kunne tenke meg å bli moderator men er litt for ung tror jeg SuXz0r Lenke til kommentar
ttt Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 SuXz0r: JonasKs er og født i 1993, så alderen din er truleg ikkje eit problem. Lenke til kommentar
Krom-stag Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Oi, så tror dere at de tar inn en fra 94 kullet, på Gamer.no serveren? Lenke til kommentar
ttt Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 I og med at det ikkje er satt nokon grense på alder vil eg tru at det kan gå greit. Så lenge du har det som skal til blir du nok vurdert. Du taper uansett ikkje noko på å sende inn ein søknad. Om du ikkje blir moderator med ein gong, kan det vere at du blir det på litt lenger sikt. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Det står ta vittelig at minstekravet til alder er 16 år?` Lenke til kommentar
SuXz0r Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 (endret) Wee! så fint. Er født 93" jeg da. Tror jeg skal prøve å bli mod da gitt! loathsome@ Er ikke det bare til server driftinga ? Endret 3. februar 2008 av SuXz0r Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 16 er nok bare driftinga, ettersom Jonas er 14. Men det som er blitt sagt i henhold til det å bli moderator er at han i hovedsak tar inn folk han møter in-game. Folk som spiller mye på serveren og har en god oppførsel. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Kan tilføye at til og med i dag, har vi i hovedsak sett på spillmoderator søknader fra personer som er fylt 16 år. Unntak har dog blitt gjort, hver søknad blir selvsagt vurdert likt. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Hvor viktig er linux/ubuntu kjennskapen? Har spilt Counter Strike Source i 3 år og har erfaring fra servere. Var med fra starten på Done-Network. Lurer litt på å sende inn søknad Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Jeg skjønner ikke hvorfor alle skal spørre om alt mulig. Kan dere ikke bare sende inn en søknad ? Det verste man får er et "NEI" lissom. "Nei jeg vil/kan ikke søke på den stillingen pga ditt og datt". Det skader da ikke å prøve hvertfall? I "verste" fall så blir de jo bare gjort oppmerksom på at du er interessert i jobben. Er det så farlig da Lenke til kommentar
saivert Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Fint at folk er såpass spørrende da. Virker som ikke folk bare skal kaste bort tiden til gamer.no med å sende inn søknader på verv/stillinger som de uansett ikke kvalifiserer til eller kan utføre på en god måte. Jeg er slik av væremåte selv jeg. Melder meg aldri på ting jeg tror jeg ikke klarer å gjennomføre. Kansje er det dumt noenganger. Kansje jeg fint hadde klart mer enn jeg tror. Men jeg kaster ikke bort tiden til andre folk ihvertfall. Er så altfor mye tull her i samfunnet. Bra å se noen som er reale folk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg