Gå til innhold

Sniktitt på Mount & Blade

Anbefalte innlegg

Så enormt morro dette spillet er, ganske kjedelige oppdrag så langt; Lever brev til han, lever brev til han, lever brev til han.

Kom på en ting, hadde vært ganske kult å kunne feks bygge egene byer, så få til en slags handelsrute mellom de forskjellige byene. Det spillet her har ENORMT potensiale

Oppdragene er ikke de mest spennende nei, men kamp/leveling/få tak i folk opplegget er bra lagt opp. Er rimelig festelig å bruke lanse fra hest :)

Du kan få oppdrag fra flere forskjellige steder. Når jeg har spurt Konger og Lords så har det gjerne vært levere bred, drep en handelsmann, samle skatter eller krev inn gjeld fra en annen Lord. I de større byene så er det også en Guild Master som kan gi deg oppdrag. Har vært å ekskortere en karavane til en annen by, frakte varer til en annen by, betale løsepenger for noen som er kidnappet eller drep bandittene som plager karavanene i nærheten av byen. I landsbyene så er det stortsett skaff kuer, korn eller drep bandittene som okkuperer byen.

Så det er litt varriasjon, men ikke så fryktelig mye.

Lastet ned og testet spillet på søndag, syntes det er knall og kjøpte det så fort prøvetiden gikk ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du må dra til en landsby og snakke med village elder, og spør om cattle, noen har, noen har litt og noen har drit mange

Jeg har som regel opplevd at de fleste ikke har noen som helst, og at noen har et par stykker bare. Samme med hvete og andre varer.

Hvordan få jeg tak i heads of cattle(quest fra landsbyen min)? Få jo ikke hodet når jeg slakt de?

Lenke til kommentar
du må dra til en landsby og snakke med village elder, og spør om cattle, noen har, noen har litt og noen har drit mange

Jeg har som regel opplevd at de fleste ikke har noen som helst, og at noen har et par stykker bare. Samme med hvete og andre varer.

Hvordan få jeg tak i heads of cattle(quest fra landsbyen min)? Få jo ikke hodet når jeg slakt de?

Du skal ikke slakte de :p

Du skal bare bringe med deg kyrne til byen, så blir de levert. Heads er en måte å telle på.

Altså 1 head = 1 ku (med hodet på ;) )

Så må du "jage" de fra der du kjøpte de til den landsbyen du har fått questet i. Dette kan være litt vanskelig til å begynne med. i alle fall hvis du har rask travel gange. Men det er bare å gjete de som du ville gjort i real life med en ku eller sau :)

Lenke til kommentar

For de som synes at oppdragene er tamme, så gjentar jeg det bare; en rimelig omfattende main-quest blir lagt til når spillet når 1.0 (altså retail). Skal bli heftig. For de som vil ha en mainquest NÅ, så kan dere prøve ut StoryMod. Tror dessverre den ikke finnes med kompabilitet mot 0.903 dog.

Lenke til kommentar
I hver eneste by så er det en som selger rustninger, en som selger våpen, en som selger rustninger, en som selger hester og en som driver med varehandel.

Seff, problemet er at de for tiden bare selger langdistanse-våpen. :thumbdown:

Er det en eller annen "tab" man trykker på for å switche over til salg av nærkampvåpen jeg har oversett? :hmm:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...