Gå til innhold

Sniktitt på Mount & Blade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er vikingmoden er den brukbar?

 

Har startet et nytt spill med 903. patchen. Så langt har jeg gjort en del quester og prøver å alliere meg med Nordariket. dessverre ble jeg grisebanket av noen pirater som angrep meg og drepte mine 30 soldater. Det tok meg til fange og stjal utstyret og pengene mine. Dette var selvfølgelig ganske irriterende, men jeg trenger noen tips og ideer hvordan jeg burde fortsette spillet. Er ganske fattig nå og trasker bare rundt omkring og gjør quester for Nord. Kongen er litt kjip siden det eneste questet han gir til meg er å levere et brev til et slott som er på den andre siden av kartet og det questet har han gitt meg 3 ganger allerede!

Lenke til kommentar
Hvordan er vikingmoden er den brukbar?

 

Har startet et nytt spill med 903. patchen. Så langt har jeg gjort en del quester og prøver å alliere meg med Nordariket. dessverre ble jeg grisebanket av noen pirater som angrep meg og drepte mine 30 soldater. Det tok meg til fange og stjal utstyret og pengene mine. Dette var selvfølgelig ganske irriterende, men jeg trenger noen tips og ideer hvordan jeg burde fortsette spillet. Er ganske fattig nå og trasker bare rundt omkring og gjør quester for Nord. Kongen er litt kjip siden det eneste questet han gir til meg er å levere et brev til et slott som er på den andre siden av kartet og det questet har han gitt meg 3 ganger allerede!

Etabler deg en solid angrepsstyrke. Så mange du kan ha i party-et ditt. Oppgrader alle disse til heste-folk. I begynnelsen av spillet er det greieste å raide pirater, karavaner og lignende. Du får etterhvert en del bra utstyr, spesielt fra Mountain Bandits som har noen tøffe hjelmer og brukbare rustninger. Fortsett å raide, og ta med deg og selg alle våpen og rustninger du kommer over. Disse får du mye penger for.

 

Når du har en respektabel hær på 30 mann kan du begynne å gjøre vanskligere oppdrag. Gå til samme Lord hver gang du gjør oppdrag. TIl slutt vil du bli tilbudt om å bli med i riket du har gjort oppdrag for. Takk så ja, og begynn å drepe fiendtlige styrker. Gjør også oppdrag for landsbyen du blir gitt. Så burde du ha det gående.

Lenke til kommentar
fantastisk spill dette.. helt utrolig at det ikke er flere spill med lignende kamsystem (håper på aoc)..

men jeg har aldri kjøpt btaen da jeg fint kan vente til den kommer i hyllene...

 

 

like godt å kjøpe betaen siden de som kjøper den får fullversjonen når den kommer

Lenke til kommentar
Det har kanskje ikke grafikken som skal til for å kunne konkurrere med de store titlene i sjangeren,

 

mener dere at det er grafikken som gjør spillet? se på crysis.... og oblivon vs morrowind

 

Jeg synes grafikken faktisk ligger på et ganske bra punkt. Over gjennomsnittet faktisk.

 

Spilte et par timer i går og prøvde meg med de forskjellige personelighetene og synes fighter-archer var best og har bestemt meg for å kjøpe spillet. Men jeg har bare postbanken kort. Går det ann å bruke dette for å kjøpe spillet?

Lenke til kommentar

-Byen jeg har fått trenger syv kveghuer. Jeg dro til en by like ved og de krevde 500 spenn for et hue. Etter jeg hadde kjøpt huene og var tilbake i byen min, hadde dem enda ikke fått kveget. Så hvordan fungerer dette? Har jeg kasta bort ca 3000 spenn for ingenting?

 

-Finnes det en kjapp måte å dra ting jeg har stjålet fra karavaner og byer til min inventory? Det virker som en evighet hver gang jeg skal flytte forskjellige gjenstander over hver gang jeg har vunnet et slag. Dobbelklikking virker ikke.

 

-Har enda å se en eneste bra rustning eller våpen fra en hær jeg har utslettet. Ting jeg kan kjøpe i byene er så mye bedre.

Har skaffet meg en Tuetonic hjelm med 46+ armor og en rustning som har 51+ armor og 17+ leg armor. Det beste jeg får fra fiender er dritt med 20-30~ armor, så jeg vet ikke hva dere mener med at jeg får bra items derfra.

 

- Jeg bruker også tohandsverd og den beste jeg har funnet i butikken er en Balanced Sword of War. Jeg lurer på om det er andre sverd jeg kan skaffe som er bedre?

 

- Når kan jeg begynne å angripe fiendenes borger? Jeg har nå en hær på førti mann, men det er vanligvis opptil hundre mann i borgene. Føler som jeg ikke har nubbe sjangs der enda.

 

-Kan jeg få flere fiefs og hvordan gjør jeg det? Hva burde jeg oppgradere i byen min og når?

Endret av Myagos
Lenke til kommentar

Når det gjelder å dra items over i inventory finnes det en enklere måte. bare hold inne ctrl og trykk på de itemene du vil ha, så slipper du å dra dem over. ;-) Disse kvegene du kjøper ser du på oversiktskartet når du forlater landsbyen du kjøpte dem i. Du må da ri bort og trykke på dem, for så å si "Drive away". Jeg tror de går der de skal automatisk, men har alltid ridd bak og passet på at de går der de skal, og at ingen banditter stjeler dem.

 

Joda, butikkene har som regel det beste utstyret. Er vel bare i begynnelsen av spillet det er noe vits i å bruke utstyr fra banditter og andre hærer. Når det gjelder angrep av andres borger er dette noe du må se ann. Noen borger kan det være flere hundre mann i. Mens andre ganger møter du på borger med kun 60 mann eller mindre. Det går som regel ann å ta borger selv i mindretall, avhengig av hvor gode soldater du har i party-et ditt. Et forhold på 2/3 er vel mulig. Altså om de har 90 menn så må du ha 60 menn.

Lenke til kommentar
Hvordan er vikingmoden er den brukbar?

 

Har startet et nytt spill med 903. patchen. Så langt har jeg gjort en del quester og prøver å alliere meg med Nordariket. dessverre ble jeg grisebanket av noen pirater som angrep meg og drepte mine 30 soldater. Det tok meg til fange og stjal utstyret og pengene mine. Dette var selvfølgelig ganske irriterende, men jeg trenger noen tips og ideer hvordan jeg burde fortsette spillet. Er ganske fattig nå og trasker bare rundt omkring og gjør quester for Nord. Kongen er litt kjip siden det eneste questet han gir til meg er å levere et brev til et slott som er på den andre siden av kartet og det questet har han gitt meg 3 ganger allerede!

 

viking moden er bra den, mest fordi jeg spiller på beina noen jeg vanligvis ikke gjør, da forandrer spillet seg ganske mye.

eneste jeg ikke liker med moden er at noen få enheter har horn på hjelmene

Lenke til kommentar
Er dette sån Oblivion aktig spill? :D

 

mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye mye bedre.

 

det er noe egent å sitte på hesteryggen og peppre folk med bue, og se stakerne fall om som fluer.

eller stå på bakken å se dem komme en rytter mot deg og du tar et spyd og stikker i hode på han og ser han rulle av hesten

 

 

Skal mye til for å være bedre!

Men må nok vurdere det.

 

Uh... Ja, og MTV er den beste TV-kanalen...

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Elsker dette spillet. Kjøpte det i 2005 tror jeg.

Anbefaler de som har det til å ta en titt på modsene som allerede finnes. Er bl.a en dødskul LOTR mod som er fullstendig spillbar.

 

Og liker dere ikke grafikken, ikke kjøp det. Det er folk som dere som er med på å kjøre spillindustrien i grøfta.

Endret av araziel
Lenke til kommentar

Kjøpte dette i dag(måtte ha noe å fylle ut dagen med :) ) Var litt skeptisk i begynnelsen, men spillet tok seg opp etterhvert som man kommer inn i det. Da jeg lastet det ned fra produsentens side(etter å ha kjøpt det) Ble jeg skuffet, bare rundt 125Mb!! Men skal si de har fått en masse inn på så lite plass. Dette er ett bevis på at store tunge spill med realistisk grafikk ikke nødvendigvis er de beste. For min del liker jeg like godt å spille dette som Crysis, HL2 osv. Selv om de er i en annen sjanger da. Bare å anbefale til de som liker RPG spill! :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...