avRack Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Hva er ok temperatur på NB under vanlig bruk av windows? Min ligger på 52c nå idle. Det vil sei med opera, msn,winamp og everest. Klokka CPUen opp til 2.7 Ghz, då kom NB opp i ein temp på over 65c. Syns dette var litt høyt så turde ikkje klokka meir. Økte ikkje volten eller noko, økte kun FSBen. Maskinvare: Kabinett: Antec P180B Hovudkort: Asus Maximus Formula SE ->35c Prosessor: Intel Quad Q6600 @ 2.4 Ghz -> 43c og 56c Load Prosessorkjølar: Zalman 9700LED -> 2721rpm Skjermkort: Club 3D HD3870 -> 57c Idle og ca 70c Load (viftehastighet på 25%) Harddisk: Seagate 320GB -> 31c Vifter: Nexus 120mm i front, 1x Noctua 120mm 800rpm topp og 1x Noctua 120mm 800rpm bak Prosessorkjernene ligg på ca 35 idle og ca 46 på load. Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 det høres jo litt høyt ut i forhold til de andre temperaturene dine. at harddisken ligger så lavt tyder vel på at du ikke har det så veldig varmt inni kabinettet. har du bytta kjøler på NB? Lenke til kommentar
avRack Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 Bruker berre den standardkjølaren som var på hovudkortet når eg fekk det. Den er jo ganske massiv i seg sjølv, so ville trudd den skulle duge bra men..Nokre tips for kva eg kan gjera ? Har målt temperaturen rett bak vifta som blåser lufta inn i kabinettet i front, der er tempen på mellom 23 og 25 grader. Bakerst, rett før lufta vert blåst ut av kabinettet, ligg den på alt frå 35-xx...SPørs kor varm cpu og alt det andre inni pcn er. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Er kjøleribben fryktelig varm? Kanskje sette en vifte til å blåse direkte på ribbene?! Ikke sikkert luftstrømmen fra CPU kjøleren treffer ribben skikkelig i bakkant. Kan også være en sensorfeil. Oppdatere bios eller ignorere. Vet da ikke hva NB temp bør være på det hovedkortet. Ville spurt eller sett HER Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå