eirikJO Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Hvordan får jeg all mail som sendes innenfor et domene til å bli sendt ut via smtp connectoren? (Mail blir egentlig ivaretatt av ekstern leverandør, men jeg har en lokal Exchange for test.. Den er satt opp med pop3 connector og smtp connector). I egenskapene for smtp connectoren er det "huket" av for "Forward all mail through this connector to the following smarthost". Men dersom jeg prøver å sende mail til [email protected] (epost adr er da ikke er definert i AD), får jeg feilmelding i retur. Det er da tydelig at den ikke forwarder mail til mitt domene ut via smtp. Lenke til kommentar
skille Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Er dette Exchange 2007? Kunne kanskje postet feilmld du får? Exchange tillater kun sikre tilkoblinger pr default. Ta en titt her og se om det gjelder for deg. http://forums.msexchange.org/m_1800412705/....htm#1800436633 -Trond Lenke til kommentar
enden Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Hvis du får en feilmelding i retur er det greit å lime inn den her Forstår jeg deg rett så vil du at Exchange skal sende mail til ditt interne domene ekstern via SMTP connectoren? Er det egentlig mulig - Exchange bruker jo ikke SMTP-adresser på intern ruting. Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 23. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2008 Hvis du får en feilmelding i retur er det greit å lime inn den her Forstår jeg deg rett så vil du at Exchange skal sende mail til ditt interne domene ekstern via SMTP connectoren? Er det egentlig mulig - Exchange bruker jo ikke SMTP-adresser på intern ruting. Dette er versjon 2003 av exchange. Ja, Enden, du oppsummerer det riktig. Det er akkurat det jeg ønsker at den skal gjøre. Dette er FM jeg får i retur hvis jeg prøver å sende mail til [email protected]: (Adressen finnes ikke på exchange, men hos leverandøren som ivaretar mail oppføringer, eksisterer adressen). Meldingen kom ikke frem til noen av eller alle mottakerne. Emne: test Sendt: 23.03.2008 11:33 Kan ikke nå følgende mottaker(e): [email protected] den 23.03.2008 11:32 E-postkontoen eksisterer ikke hos organisasjonen meldingen ble sendt til. Kontroller e-postadressen, eller kontakt mottakeren direkte for å få den riktige adressen. <exserv.mittdomene.local #5.1.1> Da blir vel egentlig spørsmålet om det går å tvinge exchange til å bruker smtp adresser på intern ruting da..? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå