Gå til innhold

Ikkje vert så lettlurte dykk naive menskjer, SIONORDENEN FINS!


Schnell

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Argh! Jeg har så lyst til å stikke alle som snakker om DaVinci-koden som en historiebok med en kniv!!!!!! Samme gjelder alle som snakker om denne utrolige teorien "som Dan Brown fant opp"... For det er ikke Dan Browns genistrek! Det har vært flere mennesker før ham som har tenkt og skrevet det samme, bare i mer fakta enn fiksjon! Dan Brown skrev en roman, ikke en historisk analyse eller teori!

 

Beklager, jeg måtte bare påpeke det.. og få ut litt aggresjon. Ingen må ta dette personlig eller som en trussel, jeg er egentlig en helt harmløs liten pike :)

Lenke til kommentar
Alle trudde på det då dan brown skreiv at sionordenen var fakta og om alle berømtheitane som var medlem. Men så sa ein rekkje historikarar:; "Nei!!! dette er tull, det var ein fransk mann som heiter pierre plante som fant opp alt"

og alle er bare: "ohh no, då er jo da vinci koden berre crapp!! sørn ass!! eg som trudde eg var etterkommer av jesus no ass!!"

og så trur ikkje noken på det lenger.

Men høyr her: VISS sionordenen verkeleg fantest, og framlesi fins, og noken fann det ut, då var det jo jævlig enkelt for medlemmene av sionordenen å berre få ein eller annar fransk dude til å lyge og seie han fant det på, og *vips* så trur alle på det! EG GÅR IKKJE PÅ DEN! eg veit at pierre plante berre er ein liten luring som sion-medlemmene betalde klekkeleg for å seie det! og så lett var det for sionordenen å fortsette som vanleg, me å berre sette ut eit lite falskt sopr ;)

:!:

Lenke til kommentar

G.julius: og takk til deg og ditt interresante bidrag til tråden

 

Niskivara: Ehh, lite sannsynleg men eg respekterar dine meiningar.

 

Og eg snakkar ikkje om Da Vinci koden som ei historiebok, eg snakkar om den som ein fiksert faktabok, kor delvis stemmer, blandt anna at jesus var gift med MM og sionordenen fins-.

 

Poenget mitt er, då det kom ut i offentlegheiten at sionordenen fantest (på 50 talet elr kva tid det var) så fekk det ikkje mykje opperksomheit og allt dei trengte å gjere var å settje ut eit falskt spor (altså pierre plantard) og *vips* no problem any more.

og så kom snushanen dan borwn og rippa opp i det, allt dei trenge å gjere då var å sørge for at folk fekk høyre om plantard og *vips* så gjekk alle på det. men ikkje eg.

Lenke til kommentar
og så kom snushanen dan borwn og rippa opp i det

 

Dan Brown rippet ikke opp i noe som helst, han brukte bare materiale som allerede var tilgjengelig i bl.a. Holy Blood, Holy Grail (utgitt i 1982, http://en.wikipedia.org/wiki/The_Holy_Bloo..._the_Holy_Grail ). Arnaud de Sède, sønn av mannen som "skapte" PoS sammen med Pierre Plantard, bekreftet også i et intervju at PoS ikke var annet enn vissvass kokt sammen av faren hans og Plantard ( http://en.wikipedia.org/wiki/The_Holy_Bloo...Grail#Criticism ). PoS ble ikke opprettet før i 1956, og har aldri hatt noen som helst forbindelse med den påståtte slektslinjen etter Jesus ( http://en.wikipedia.org/wiki/Priory_of_Sion#The_hoax ). Hvis du i fullt alvor tror at PoS har som oppgave å beskytte Jesu' slekt, så vil jeg anbefale deg å lese litt mer om Plantard, "organisasjonen" hans og den historiske Jesus.

Endret av Eldritch
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skal hverken si meg enig eller uenig med trådstarter, fordi jeg tipper man aldri kan klare å finne noen konkrete bevis for noen av delene. Men... jeg må få si at jeg synes det er i overkant enkelt å "overbevise" enkelte folk om "hemmelige sannheter" og skjulte fakta om hemmelige organisasjoner o.l. Slike konspirasjonsteorier har jo vært som magneter for folk som ser på seg selv som intellektuelle til alle tider.

 

Jeg skal vedde på at t.o.m jeg kunne ha kokt isammen en slags merkelig historie, linket det hele i sammen med ukritiske kildehenvisninger og subjektive argument, så hadde jeg lett kunne ha overbevist mange om noe som egentlig ikke har noen rot i virkeligheten i det hele tatt. Det er mange enkle mennesker der ute, og det er det som er det geniale med konspirasjonsteorier, fordi uansett hvor mange bevis folkene som tror på de blir konfrontert med, så kan de bare skylde på at det feks er "den andre parten som har plantet bevis for å lure alle andre" Og dermed kan man ikke overbevise en som tror på en konspirasjonsteori, fordi de skjønner ikke selv når de har tapt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...