Gå til innhold

Trenger hjelp ang. spesifikasjoner!

Anbefalte innlegg

Hallo alle barn.

Vuderer å kjøpe ny strømforsyning (heretter PSU), kjøper fra Komplett som alltid, men jeg har et spørsmål angående en ting jeg ikke skjønte helt...

Systemet mitt er ikke helt high end så jeg har fortsatt et hovedkort med 20-pin hovedstrømforsyningskontakt, men jeg ser at alle nye PSUer har 24-pin hovedstrømforsyningskontakt.

Men så ser jeg på "utvidet info" og set at det står følgenes: "24-pin ATX med avtakbar 4-pinners enhet". Betyr dette at denne PSUen også passer hovedkort med 20-pin hovedstrømforsyningskontakt? Kan man ta av en liten 4-pin kontakt slik at den passer, eller er dette nye helt annet?

EDIT: Har også en 4-pin ATX12V-kontakt på hovedkort, men skal da den eventuellt avtagbare 4-pin enheten inn der, eller skal den da ikke brukes til noe?

På forhånd takk!

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nye PSU med 24 pin passer helt OK til gamle HK med 20 pin. Det er bare å ikke koble i den avtagbare 4 pins delen.

Den avtagbare delen skal ikke i 12 Volt kontakten (4 pin). Avstanden mellom ATX kontakten (24/20 pin) og denne er for stor til at dette går (uten å splitte opp hele strømpa). Den gir heller ikke rett strøm. Og alle nye HK har en 4/8 (vanligvis 8) pins kontakt for 12 volt. PSU-en har en egen kabel for dette, som enten er en 4 pins eller en 8 pins splittbar i 2 x 4 pin. Denne skal i 4 pins kontakten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...