Gå til innhold

Lagringsplass på nettet. Hva er erfaringen?

reor

Anbefalte innlegg

Jeg søker lagringsplass på internett og har så langt funnet ut at noe koster penger mens andre steder er det gratis.

Noen steder kan det være problematisk å kopiere filer mens andre steder går det lett. Hvilken erfaring har du med dette?

Håper på seriøst svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er endel på reisefot og kan tenke meg å lagre en backup-image på nettet i tillegg til den jeg har i kofferten.Nøyaktig hvor stor den blir/er vet jeg ikke enda,men antar noen GB.

Slik jeg ser det er det spørsmål om leiepris , stabilitet , tilgjengelighet og opp/nedlastingshastighet.

Lenke til kommentar

Jeg bruker http://idrive.com/ til å ta backup av to av pcene mine. Det er ingen begrensning på hvor store filene er, men den "unlimited" pakken deres gir deg i virkeligheten 150 GB med diskplass. Likevel greit nok for prisen er ikke mer enn $4.95/mnd.

Har i dag overført i overkant av 90 GB og det funker fint som bare det. Bakdelen er at du må installere et program som tar backup for deg, og hver pc må ha sin egen konto. ( altså to pcer = 2 x $4.95/mnd)

Fordeler er at du har tilgang til alle filene via web når som helst.

Alle filer er kryptert, og du må både skrive inn passord for selve kontoen, og krypterings passordet for å åpne filer via web. Så dette er ikke en tjeneste om du skal dele filene med andre.

Endret av myhken2
Lenke til kommentar
Takker for interesant svar!

Håper du også vil svare på flg.:

Er bacupen som taes bootable?

Er det resyme i forbindelse med opp og nedlasting?

Er hastigheten ved opp og nedlasting ok?

1. Nei

2. Er ikke sikker, har aldri avbrutt opplastningen

3. Egentlig ikke. Har en 14000/3000 linje, og på opplastning får jeg max 2 Mbit/s. Nedlastning går tregere enn det. Når har jeg ikke testet nedlastning så mye, siden jeg ikke har hatt behov for det. Men vil tro store filer vil ta en stund.

Likevel er dette den beste tjenesten jeg har testet ut, til den prisen.

Du kan sjekke ut http://bqbackup.com/ det er en FTP basert tjeneste som er en god del raskere. Men en god del dyrere også. 10 GB koster $5/mnd, men her får stort sett full hastighet (opp til 10 mbit).

Har brukt dem i mange år, men prisen for 200 GB ble $40/mnd, så jeg kuttet dem ut pga dette. Dataene mine er ikke så viktig at jeg betaler over 2400 kroner i året for dem.

bqbackup.com støtter resume både på opp og nedlastning så lenge FTP klienten din støtter dette.

Lenke til kommentar

Takker for utfyllende interesante svar.Noe å studere nermere her.

Enig i at prisen kr 2400,-. pr år blir i meste laget også for meg.

Hvis andre har alternative løsninger så håper jeg på innlegg om dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...