mezzo Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Så man kan ikke spille Burnout uten harddisk? Jo, det kan man. Kun online delen som ikke blir tilgjenglig. Og de som kun har minnekort har garantert null interesse for online delen uansett. Har enda til gode å se noen "rammet" av dette her. Fra ditt ståsted så vil jeg si påtvunget minnekort på PS2 en mye verre og større sak en dette. Man klarer seg fint uten harddisk i 99.9% av spillene på 360. Uten minnekort på PS2 sliter man bra. Man måtte vel også kjøpe eksternt modem hvis man skulle spille online på PS2. Så hvor mye skal man godta før det regnes som en nødvendig oppgraderiing? Kun spilel halve spillet? Kun ha evnene til å spille i 5 FPS? Uten minnekort kan man runne et spill, og spille hele spillet, her mister man halve spillet. AtW Hadde 360 IKKE hatt harddisk og man ble tvunget til å kjøpe det nå pga Burnout så hadde du kanskje hatt et poeng. For de dette gjelder så er det en ikke-sak. Lenke til kommentar
chberge Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 For å si det slik, hvis noen først har klart å prestere å kjøpe en xbox uten harddisk som jeg overhodet ikke forstår hvorfor så må de jo forstå at da er det ingen steder å lagre. Dermed må man starte spillet på nytt hver gang man skrur av og på xboxen. Mitt råd er: LØP OG KJØP en harddisk! Og forresten, hvis du skal kjøpe vil jeg nok anbefale 120 gb versjonen, da har du plass til masse! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Så man kan ikke spille Burnout uten harddisk? Jo, det kan man. Kun online delen som ikke blir tilgjenglig. Og de som kun har minnekort har garantert null interesse for online delen uansett. Har enda til gode å se noen "rammet" av dette her. Fra ditt ståsted så vil jeg si påtvunget minnekort på PS2 en mye verre og større sak en dette. Man klarer seg fint uten harddisk i 99.9% av spillene på 360. Uten minnekort på PS2 sliter man bra. Man måtte vel også kjøpe eksternt modem hvis man skulle spille online på PS2. Så hvor mye skal man godta før det regnes som en nødvendig oppgraderiing? Kun spilel halve spillet? Kun ha evnene til å spille i 5 FPS? Uten minnekort kan man runne et spill, og spille hele spillet, her mister man halve spillet. AtW Hadde 360 IKKE hatt harddisk og man ble tvunget til å kjøpe det nå pga Burnout så hadde du kanskje hatt et poeng. For de dette gjelder så er det en ikke-sak. Men man får jo kjøpt x360 uten harddisk? AtW Lenke til kommentar
mezzo Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Selvsagt er det ikke native 1080p. Men det vil se bedre ut på en 1080p når maskinen oppskalerer istedenfor Tv'en. Ikke alle TV'er som skalerer like bra. Så en 1080p til 30 laken har trolig en dårligere oppskaleringschip enn en konsoll til 2-3000? Jeg tviler. Igjen, hvor mange kjenner du som betaler 500kr for Live Gold som IKKE har harddisk?De som ikke har harddisk spiller ikke online i 99.9% av tilfellene. Basert på? harddisk og gold abbonnement har ikke nødvendigvis noen sammenheng. Det er sikkert mange med en core som spiller online, hvorfor skulle de ikke det. Selv arkade spillene som puzzle quest er morsomme online. Og jeg har selv en premium, men jeg gidder ikke betale 500kr i året for å spille online. Jeg kjenner flere andre med premium som ikke spiller online, og flere med core som gjør det. Ikke minst er det en del hardcore gamers som har en reserve 360 core i tilfelle premiumen går i stykker. Litt kjipt om flere spill følger burnouts eksempel da. Gratulerer, du er den første jeg ser som kjenner noen som betaler for live og ikke har harddisk. Men de som har core som backup for sin premium, de vil jo da bruke harddisken på core maskinen så ser ikke helt poenget. Endret 4. februar 2008 av mezzo Lenke til kommentar
mezzo Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Så man kan ikke spille Burnout uten harddisk? Jo, det kan man. Kun online delen som ikke blir tilgjenglig. Og de som kun har minnekort har garantert null interesse for online delen uansett. Har enda til gode å se noen "rammet" av dette her. Fra ditt ståsted så vil jeg si påtvunget minnekort på PS2 en mye verre og større sak en dette. Man klarer seg fint uten harddisk i 99.9% av spillene på 360. Uten minnekort på PS2 sliter man bra. Man måtte vel også kjøpe eksternt modem hvis man skulle spille online på PS2. Så hvor mye skal man godta før det regnes som en nødvendig oppgraderiing? Kun spilel halve spillet? Kun ha evnene til å spille i 5 FPS? Uten minnekort kan man runne et spill, og spille hele spillet, her mister man halve spillet. AtW Hadde 360 IKKE hatt harddisk og man ble tvunget til å kjøpe det nå pga Burnout så hadde du kanskje hatt et poeng. For de dette gjelder så er det en ikke-sak. Men man får jo kjøpt x360 uten harddisk? AtW Og takk og lov for det for da slipper man å betale for ting man ikke har bruk for. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Men man får jo kjøpt x360 uten harddisk? AtW Og takk og lov for det for da slipper man å betale for ting man ikke har bruk for. Ja, og kanskje er det en fordel, men jeg synes ikke diskusjonen om x360 er bra eller ikke er så interresant. Det er mer spennende at konsoll og PC kommer stadig nærmere hverandre, valg av forskjellige hardware-konfigurasjoner som har innvikrning på hvilke spill som kan spilles er jo noe jeg ser på et tegn på dette. AtW Lenke til kommentar
mezzo Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Men man får jo kjøpt x360 uten harddisk? AtW Og takk og lov for det for da slipper man å betale for ting man ikke har bruk for. Ja, og kanskje er det en fordel, men jeg synes ikke diskusjonen om x360 er bra eller ikke er så interresant. Det er mer spennende at konsoll og PC kommer stadig nærmere hverandre, valg av forskjellige hardware-konfigurasjoner som har innvikrning på hvilke spill som kan spilles er jo noe jeg ser på et tegn på dette. AtW Et spill av flere hundre som krever harddisk kun for online modusen, en harddisk de aller fleste som spiller online har uansett = stadig nærmere PC verdenen? Ikke akkurat stormskritt så tror man kan ta det med ro. At PS3 spill begynner å kreve installering er et større varselstegn synes jeg. Ikke bare kult for de som har 20gb harddisk f.eks det. Endret 4. februar 2008 av mezzo Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Men man får jo kjøpt x360 uten harddisk? AtW Og takk og lov for det for da slipper man å betale for ting man ikke har bruk for. Ja, og kanskje er det en fordel, men jeg synes ikke diskusjonen om x360 er bra eller ikke er så interresant. Det er mer spennende at konsoll og PC kommer stadig nærmere hverandre, valg av forskjellige hardware-konfigurasjoner som har innvikrning på hvilke spill som kan spilles er jo noe jeg ser på et tegn på dette. AtW Et spill av flere hundre som krever harddisk kun for online modusen, en harddisk de aller fleste som spiller online har uansett = stadig nærmere PC verdenen? Ikke akkurat stormskritt så tror man kan ta det med ro. At PS3 spill begynner å kreve installering er et større varselstegn synes jeg. Ikke bare kult for de som har 20gb harddisk f.eks det. Stormskritt er det kanskje ikke, men det er allikevel endel av en utvikling som tilsammen fører de nærmere og nærmere hverandre. Dennne genrasjonen hadde feks ikke så latterlig lav oppløsning i forhold til PC som før, og i tilegg var prisen når produktene kom nærmere PC en noen gang. Konsollene begynner å få funksjonalitet utover kun å spille også. Er vi heldige, så kanskje det blir slått sammen til en standard i framtiden. AtW Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 Godt enig med ATWindsor her. La oss bruke det som er bra fra pc verden, og la oss la driver problemer o.l. være. Mezzo: Hvorfor i all verden burde ikke utviklere utnytte seg av HDD fullt ut når de allikevel er standard? HDD access er mye raskere enn det DVD og Blu-ray er, og da er det bare positivt at harddisken utnyttes. Hvor mye tid man sparer på loading vil nok variere fra spill til spill, men utviklerene har uansett muligheten. Lenke til kommentar
mezzo Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) Godt enig med ATWindsor her. La oss bruke det som er bra fra pc verden, og la oss la driver problemer o.l. være. Mezzo: Hvorfor i all verden burde ikke utviklere utnytte seg av HDD fullt ut når de allikevel er standard? HDD access er mye raskere enn det DVD og Blu-ray er, og da er det bare positivt at harddisken utnyttes. Hvor mye tid man sparer på loading vil nok variere fra spill til spill, men utviklerene har uansett muligheten. Harddisk kan utnyttes på andre måter enn og installere spill. Man ble aldri tvunget til å installere spill på Xbox f.eks men mange spill brukte harddisken flittig likevel for å kutte ned på ladetider osv. Og hva hvis dette begynner å bli standard? 5-6 spill så er 40gb harddisken full og man blir nødt til å begynne å avinstallere spill osv. Og for de med 20gb PS3 så blir det jo enda fortere et problem. Å slippe å installere spill har jo også alltid vært et argument for konsoll, nå er det liksom bare positivt? Å ha muligheten er helt greit, men at man tvinges til det håper jeg ikke blir vanlig. Og med større spill i fremtiden så blir det kanskje ikke "bare" 5-6 gigabyte som må installeres. Endret 5. februar 2008 av mezzo Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Og hva hvis dette begynner å bli standard? 5-6 spill så er 40gb harddisken full og man blir nødt til å begynne å avinstallere spill osv. Og for de med 20gb PS3 så blir det jo enda fortere et problem. Å slippe å installere spill har jo også alltid vært et argument for konsoll, nå er det liksom bare positivt? Å ha muligheten er helt greit, men at man tvinges til det håper jeg ikke blir vanlig. ? Jeg skjønner ikke helt, først argumenterer du for at å kreve harddisk for å lagre filer er et ikkeproblem. Og nå pluselig ser du på det som negativt at man må ha daa på disk og håper det ikke blir vanlig? AW Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 Nå er jo ikke dette noe som skjer med alle spill, men utviklerene har i allefall muligheten til å la install være tvunget eller frivillig. Grunne for at det ikke var install på xbox var nok det at overføringshastigheten til DVD-en var rask nok, og at hdd bare ble brukt til midlertidig lagringsplass. Dagens streaming teknologi krever mye av overføringshastigheten mellom det optiske mediumet, og for å kunne utnytte dette enda ett hakk videre så lønner det seg å utnytte harddisk plassen fullt ut. La oss si at tvungen installering blir såpass vanlig som 50%. Om du da spiller rundt 6 spill i en periode så må 3 av dem være installert. Og om de 3 spillene tar 5 gb i snitt så tar dette 15 gb. Dette klarer såvidt 20gb eierene, og dette klarer lett 60 gb eiere, og for de som har installert egen harddisk, som meg, så er dette null problem. Det koster uansett ikke mer enn 500-600 kr å få en ganske stor harddisk, og det er lett å bytte harddisk. Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) Aller først vil jeg poengtere at det er ganske utrolig hva slags klaging som kommer fra enkelte her angående trådstarters innlegg. Innleggene er saklige og informative, for å si det slik, så er det ikke Urge sine innlegg det lukter fanboy av når folk ikke har bedre å gjøre enn å avskrive det som blir sagt med spekulasjon om hva slags motiver som ligger bak. Forsåvidt enig, men jeg tror folk reagerer litt på at visse personer stort sett bare poster i Microsoft forumet (eller Sony forumet for den saks skyld) når det er noe negativt. Da kan man kanskje tvile litt på motivet. Ærlig talt trodde jeg faktisk at HDD var påkrevet for å ha en online profil fra starten av, men det var det da tydeligvis ikke. Utviklerne og MS har ikke vært klare nok på at ikke alle spill fungerer online med Arcade/Core. Noe i likhet med Sony sin uklarhet når det gjelder PS2 BC på PS3 Endret 5. februar 2008 av Norse360 Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) På 40 gb ps3 står det vel på esken at den ikke er ps2 bc kompatibel? Men er enig med deg Norse360. Sony har ikke vært klar nok i sin tale angående bc, og det er nok en del forvirring blant kundene. Men synes at MS faktisk her burde kommunisere bedre at man ved å kjøpe en core/arcade xbox 360 faktisk ikke kan spille alle spille, eller bruke alle funksjonene i spill. Selv om man har gold abbonnement. Og angående mine skjulte motiver. Spekuler alt dere klarer om dette i stedet for å diskutere sak. Jeg trodde faktisk ikke dette stemte, og kunne ikke skjønne hvorfor. Er det bildene og slikt som tar plass? Utviklerene burde jo ha gjort det slikt at mp fungerte men uten bilde funksjonen osv osv. Men det er kanskje andre grunner. kanskje de er ps3 fanboys og har fått betalt av sony for å gjøre dette. Endret 5. februar 2008 av UrgeLoL Lenke til kommentar
trydis Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Ikke minst er det en del hardcore gamers som har en reserve 360 core i tilfelle premiumen går i stykker. Litt kjipt om flere spill følger burnouts eksempel da. Da flytter de bare harddisken over til reserven, tar vel omtrentlig 10 sekunder. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Synes ikke problemet eller kritikken ligger hos MS, Criterion eller EA eller Sony-fanboys, i denne saken. De har merket boksen, bakpå spillet slik som vanlig, og det er greit i de aller fleste tilfeller. Men nettbutikkene har ett problem her, de aller fleste har bare fremsiden av coveret synlig, og ingen tekst i produktbeskrivelsen som forklarer deg at du må ut med ekstrautstyr til over tusen kroner dersom du skal spille online. :-/ Så dersom du f.eks. går inn på elprice.no, og søker etter Burnout Paradise, eller hvilken som helst annen nettbutikk har du ingen mulighet til å vite at du må kjøpe ekstra harddisk til over tusen kroner i forhold til billigste alternativ. Her ligger hovedproblemet etter min mening. Vi har ikke noen regler på dette, synes selv at nettbutikker burde måtte beskrive evt. system-krav for online i produkt-beskrivelsen, spessielt når du må ut med over tusen kroner i forhold til det som er vanlig i slike tilfeller, dersom du i det hele tatt trenger noe ekstra. Slikt kunne flyttes på fremsiden av coveret, eller så burde nesten MS eller EA sørget for å få nettbutikkene til å informert skikkelig om dette, om de i det hele tatt er klar over det. :-/ Det aller viktigste her er at vi spill-kunder vet hva vi får, når vi kjøper ett spill, og det tror jeg er viktig for oss alle, enten vi er Sony eller MS-fanboy. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 Om man ser på denne linken så ser man at det står under Arcade, Game Compatibility ALL XBOX 360 GAMES. Her skulle det absolutt ha vært en *, og så burde det ha stått lengre ned at noen spill krever harddisk. Lenke til kommentar
freke Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Om man ser på denne linken så ser man at det står under Arcade, Game Compatibility ALL XBOX 360GAMES. Her skulle det absolutt ha vært en *, og så burde det ha stått lengre ned at noen spill krever harddisk. Ikke sant Du får sende en mail og fortelle dem hvor skapet skal stå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå