Gå til innhold

Burnout Paradise online på xbox 360 krever harddisk?

UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Det skjønte jeg ikke helt. Kan godt hende GTA vil kreve HDD for alt jeg vet, men det blir da ikke pågrunn av ekstrameterialet. De uten HDD har da aldri hatt muligheter til å laste ned større ekstrainnhold og utvidelsepakker til spill, som for eksempel Shivering Iles til Oblivion, men Oblivion kan man fint spille uten HDD. Burde ikke komme som noe sjokk at de også går glipp av de to episodene til GTA på X360.

Det er sant, men som sagt.. det er ikke sånn at enhver forelder får med seg sånne ting.

Er dette et selvopplevd problem eller er det noe du har sett Capcom selv gå ut med informasjon om?

Hørte det på 1up yours fra fredag, hvordan capcom prøver å få lov til å bryte denne grensen, men MS nekter.

Som en konklusjon skulle jeg gjerne se MS fase ut core/arcade, og gi de som allerede har kjøpt en gratis, eller meget billig.

Jeg tipper de kommer til å måtte finne en løsning på det før eller siden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Urge: er spilla og valgmulighetene på PS3 så svinelendig att du ikke har noe annet å foreta deg enn å komme hit å tråkke på en konsoll pga att enkelte spill krever HD. Lukter fanboy preg av hele sullatmidten.

Så lenge det står klart å tydelig på coveret att spilla krever HD til 360 så ser jeg ikke det helt store problemet med det. Dessuten det er en grunn til att Xbox360 arcade er billigere å kjøpe enn Xbox360 prenium/elite og det er pga HDD

Endret av Whackedorange
Lenke til kommentar

Huff.. Synes virkelig synd på deg. Her kommer jeg med ett enkelt spørsmål om xbox 360 og så føler du at du må kaste dritt på meg, ps3 og spillutvalget til ps3. Greit at jeg ikke har konsollen, og heller ikke vil skaffe meg den før at det virker som om at MS har løst hw problemene med konsollen. Xbox 360 er en bra konsoll, akkurat som Ps3, men det er virkelig synd at det ikke er lov å stille spørsmål om en konsoll man ikke har. Men slik er det vel. Viste at noen spill krever harddisk på xbox 360, akkurat som de gjorde det på ps2. Men trodde at dette var forbehold til spill som krever store gamesave filer og patcher. Akkurat som Fotall Manager spill og Final Fantasy XI. Men bortsett fra dette ble jeg meget overrasket av de som eiere xbox 360 core/arcade mister MP i Burnout Paradise. Derfor ønsket jeg å spørre om dette faktisk stemte, og hvor gjør man det? Jo i den delen av forumet som omhandler konsollen vi snakker om. Men vi bør kanskje egentlig skylde mer på utviklerene her, siden det burde være mulig å ha fått til mp på xbox 360 core/arcade også. Men som Tidus skriver, så burde kanskje MS fase ut den harddisk løste versjonen, og heller gå for en 20 gb på core og støtter harddisker på premium og elite. Men som det også er blitt sagt så er det vel ikke så mange som har core og gold abb. så dette berører vel bare ett fåtall.

Lenke til kommentar
Urge: er spilla og valgmulighetene på PS3 så svinelendig att du ikke har noe annet å foreta deg enn å komme hit å tråkke på en konsoll pga att enkelte spill krever HD. Lukter fanboy preg av hele sullatmidten.

Steike, du burde hatt premie for den premiefurten der.. :lol: Go ahead, shoot the messenger.. :D

Lenke til kommentar
Så godt som er ikke bra nok. Og om man tar ett raskt overblikk over dette forumet og andre forum så virker det ikke som om at problemene er blitt særlig mindre. Men jeg har tro på at MS vil klare dette.

Med gamle maskiner ja,ikke med dagens som alle har falcon chipset. Skal du kjøpe gammel maskin?

Lenke til kommentar

Aller først vil jeg poengtere at det er ganske utrolig hva slags klaging som kommer fra enkelte her angående trådstarters innlegg. Innleggene er saklige og informative, for å si det slik, så er det ikke Urge sine innlegg det lukter fanboy av når folk ikke har bedre å gjøre enn å avskrive det som blir sagt med spekulasjon om hva slags motiver som ligger bak.

Ellers registerer jeg med interesse at konsoller og PCer stadig kommer nærmere hverandre, en ny barriere er brutt, nemlig den gamle "regelen" om at en konsoll ikke trenger maskinvareoppgraderinger for å spille.

AtW

Lenke til kommentar
Aller først vil jeg poengtere at det er ganske utrolig hva slags klaging som kommer fra enkelte her angående trådstarters innlegg. Innleggene er saklige og informative, for å si det slik, så er det ikke Urge sine innlegg det lukter fanboy av når folk ikke har bedre å gjøre enn å avskrive det som blir sagt med spekulasjon om hva slags motiver som ligger bak.

Ellers registerer jeg med interesse at konsoller og PCer stadig kommer nærmere hverandre, en ny barriere er brutt, nemlig den gamle "regelen" om at en konsoll ikke trenger maskinvareoppgraderinger for å spille.

AtW

Hva er dette for tullprat? Mange spill har krevd hardware oppgraderinger gjennom alle tider. Hva med PS2 hvor man MÅ kjøpe minnekort for i det hele tatt få lagret en save?

Det er enda verre.

Og hvor stor sak er dette egentlig? MS sitter jo med god oversikt over hvor mange det er som ikke har harddisk og har gold abbonenemnt. Det er garantert langt under 1 prosent.

Og det er fortsatt hundrevis av spill man kan spille online med minnekort..

Jeg kan garantere at det er ingen på forumet som kjenner noen som har gold abb og ikke harddisk, noe jeg også spurte om.

Endret av mezzo
Lenke til kommentar

AtW

Hva er dette for tullprat? Mange spill har krevd hardware oppgraderinger gjennom alle tider. Hva med PS2 hvor man MÅ kjøpe minnekort for i det hele tatt få lagret en save?

Det er enda verre.

Og hvor stor sak er dette egentlig? MS sitter jo med god oversikt over hvor mange det er som ikke har harddisk og har gold abbonenemnt. Det er garantert langt under 1 prosent.

Jeg kan garantere at det er ingen på forumet som kjenner noen som har gold abb og ikke harddisk, noe jeg også spurte om.

Jeg ser ikke på minnekort som en maskinvare-oppdatering, man kan spille uten det, og det er ikke noe du kan få innebygd i andre/senere modeller. Jeg innser at andre kan se det annerledes, men det brukes jo stadig som et argument for konsoll at man ikke trenger å oppgradere, og jeg regner med folk mener det gjelder selv om man må/kan kjøpe minnekort. Så hvor går grensen for en maskinvareoppgradering i dine øyne?

AtW

Lenke til kommentar
Dette visste jeg ikke. PS3 versjonen støtter bare 720p.

SÅ dette er vel noe folk med 1080p tv burde tenke på.

Orker ikke skrive noe selv, så jeg svarer med to quotes. På engelsk også for å understreke min lathet.

You do realize that it is not native 1080p on the 360 right? It is 720p scaled. Like when you put a DVD in your upscaling DVD player you do realize that you are not watching an actual 1080p movie.

There is absolutely no difference between a 720p->360 chip->1080p output->1080p TV and a 720p->TV chip->1080p display you know. In fact I would probably trust the TV chip over a game console since the chip inside your TV is built to exact specifications of your TV obviously.
.

Med andre ord... om du har en 1080p, og spiller ps3 utgaven, så har du garantert muligheten til å oppskalere til 1080p via Tv'en og få samme resultat som 360 utgaven. Bortsett fra at spillet ser marginalt bedre ut på ps3 (til og med 1up inrømmer det :)).

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar

AtW

Det er enda verre.

Jeg ser ikke på minnekort som en maskinvare-oppdatering, man kan spille uten det, og det er ikke noe du kan få innebygd i andre/senere modeller. Jeg innser at andre kan se det annerledes, men det brukes jo stadig som et argument for konsoll at man ikke trenger å oppgradere, og jeg regner med folk mener det gjelder selv om man må/kan kjøpe minnekort. Så hvor går grensen for en maskinvareoppgradering i dine øyne?

AtW

Så man kan ikke spille Burnout uten harddisk? Jo, det kan man. Kun online delen som ikke blir tilgjenglig. Og de som kun har minnekort har garantert null interesse for online delen uansett. Har enda til gode å se noen "rammet" av dette her.

Fra ditt ståsted så vil jeg si påtvunget minnekort på PS2 en mye verre og større sak en dette. Man klarer seg fint uten harddisk i 99.9% av spillene på 360. Uten minnekort på PS2 sliter man bra.

Man måtte vel også kjøpe eksternt modem hvis man skulle spille online på PS2.

Lenke til kommentar
Så man kan ikke spille Burnout uten harddisk? Jo, det kan man. Kun online delen som ikke blir tilgjenglig. Og de som kun har minnekort har garantert null interesse for online delen uansett. Har enda til gode å se noen "rammet" av dette her.

Nå er det sånn at mye av utviklingstiden har gått med til å lage en robust online del.. som de det gjelder dessverre går glipp av. Ja de får spille offline.. men en stor del av burnout paradise er morroa med å spille online, mose folk og få en fin bildesamling av dem.

Det er også ekstremt sannsynlig at de kommer til å utvide online delen i form av dlc.

Lenke til kommentar
Dette visste jeg ikke. PS3 versjonen støtter bare 720p.

SÅ dette er vel noe folk med 1080p tv burde tenke på.

Orker ikke skrive noe selv, så jeg svarer med to quotes. På engelsk også for å understreke min lathet.

You do realize that it is not native 1080p on the 360 right? It is 720p scaled. Like when you put a DVD in your upscaling DVD player you do realize that you are not watching an actual 1080p movie.

There is absolutely no difference between a 720p->360 chip->1080p output->1080p TV and a 720p->TV chip->1080p display you know. In fact I would probably trust the TV chip over a game console since the chip inside your TV is built to exact specifications of your TV obviously.
.

Med andre ord... om du har en 1080p, og spiller ps3 utgaven, så har du garantert muligheten til å oppskalere til 1080p via Tv'en og få samme resultat som 360 utgaven. Bortsett fra at spillet ser marginalt bedre ut på ps3 (til og med 1up inrømmer det :)).

Selvsagt er det ikke native 1080p. Men det vil se bedre ut på en 1080p når maskinen oppskalerer istedenfor Tv'en. Ikke alle TV'er som skalerer like bra.

Lenke til kommentar

Nå er det sånn at mye av utviklingstiden har gått med til å lage en robust online del.. som de det gjelder dessverre går glipp av. Ja de får spille offline.. men en stor del av burnout paradise er morroa med å spille online, mose folk og få en fin bildesamling av dem.

Det er også ekstremt sannsynlig at de kommer til å utvide online delen i form av dlc.

Igjen, hvor mange kjenner du som betaler 500kr for Live Gold som IKKE har harddisk?

De som ikke har harddisk spiller ikke online i 99.9% av tilfellene.

Dette er en ikke-sak.

Lenke til kommentar

Fra ditt ståsted så vil jeg si påtvunget minnekort på PS2 en mye verre og større sak en dette. Man klarer seg fint uten harddisk i 99.9% av spillene på 360. Uten minnekort på PS2 sliter man bra.

Man måtte vel også kjøpe eksternt modem hvis man skulle spille online på PS2.

Så hvor mye skal man godta før det regnes som en nødvendig oppgraderiing? Kun spilel halve spillet? Kun ha evnene til å spille i 5 FPS? Uten minnekort kan man runne et spill, og spille hele spillet, her mister man halve spillet.

AtW

Lenke til kommentar
Selvsagt er det ikke native 1080p. Men det vil se bedre ut på en 1080p når maskinen oppskalerer istedenfor Tv'en. Ikke alle TV'er som skalerer like bra.

Så en 1080p til 30 laken har trolig en dårligere oppskaleringschip enn en konsoll til 2-3000? Jeg tviler.

Igjen, hvor mange kjenner du som betaler 500kr for Live Gold som IKKE har harddisk?

De som ikke har harddisk spiller ikke online i 99.9% av tilfellene.

Basert på? harddisk og gold abbonnement har ikke nødvendigvis noen sammenheng.

Det er sikkert mange med en core som spiller online, hvorfor skulle de ikke det. Selv arkade spillene som puzzle quest er morsomme online.

Og jeg har selv en premium, men jeg gidder ikke betale 500kr i året for å spille online.

Jeg kjenner flere andre med premium som ikke spiller online, og flere med core som gjør det. Ikke minst er det en del hardcore gamers som har en reserve 360 core i tilfelle premiumen går i stykker. Litt kjipt om flere spill følger burnouts eksempel da.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...