Gå til innhold

Burnout Paradise online på xbox 360 krever harddisk?


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-NIoHlfL

Harddiskløsningen til MS er absolutt kritikkverdig på mange måter. Først er den en så integrert del av spillopplevesen til X360 med Marketplace/ekstrainnhold, at den i det hele tatt er valgfri virker som en sær designavgjørelse, gjort bare for å få prisen ned på blilligutgaven.

Det er også kritikkverdig hvordan noen spill krever harddisk. Spill som Paradise burde absolutt klare seg uten HDD, selv i multiplayer, og da er det svakt av MS å tillate det. Men det skal to for å danse tango, og jeg mistenker Criterion/EA for å ligge på latsiden i denne sammengengen. Forklaringen er jo rimelig enkel, Burout Paradise ble utviklet for ps3, og ble dermed kodet med med harddisken i tankene. Porten til X360 endret rett og slett ikke på dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som kan befrefte at man ikke kan spille Burnout Paradise online uten harddisk, ved rett og slett å koble av harddisken og teste? :) Jeg føler harddisk kravet er for å lagre takedown bilder og replays...

 

Edit: eller glem det, da er det jo ikke profil å komme på nettet med...:blush:

 

Noen med 360 som bare bruker minnekort? :p

Endret av ResidentDante
Lenke til kommentar

Finner ikke noe som sier at core/arcade ikke kan spille alle spill, men finner heller ikke noe som sier at den kan spille alle spill.

 

På den offisielle siden står det under konsoll

Xbox 360 Arcade System har alt du trenger for å begynne å spille. Med en trådløs kontroller, 256MB minneenhet, Xbox LIVE Silver-medlemskap og 5 Arcade-spill er tiden inne for å henge seg på. Spill nå!

 

og under spill:

 

Spill: Xbox 360 gir en ny definisjon av hvordan spill skal se ut, høres, føles og oppleves. Realistiske karakterer utviser en følelsesmessig dybde som åpner for mer dramatisk kommunikasjon, noe som igjen drar deg enda lenger inn i opplevelsen. Alle Xbox 360-spill kommer til å ha 720p og 1080i-oppløsning i 16:9 widescreen, kantutjevning for jevn, filmaktig grafikk og flerkanals surroundlyd.

 

Ikke helt sann den siste der ;)

 

Men prøver å finne noen pressemeldinger fra tiden der xbox 360 ble annonsert, men var ikke så enkelt.

Lenke til kommentar

Ro deg litt ned nå Urgelol, jeg veit du kribler etter å spa opp drit om 360, MEN: Core/Arcade kan spille alle spillene singleplayer. Her er det snakk om at multiplayer onlinedelen krever ekstrautstyr, akkurat som det kreves en ekstra kontroll for splitscreen eller at det kreves internett for i det hele tatt å få kontakt med XBLive delen slik som med mange andre spill.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ
Siden sony har en "play's limited Ps2 titles" på sin 40 GB ps3 så bør MS ha en "Does not play all xbox 360 titles, and with limited features" på sin xbox 360 uten harddisk ;)
Maskinvaren er fullt i stand til å spille alle 360 titler, eneste er at de til nød kunne inkludert en "*: Some games might require the hard drive add-on".

 

Ellers er jo ikke det noe nytt at enkelte (dog ytterst få) av Xbox 360 sine spill (der i blandt Final Fantasy XI) krever harddisk, men så lenge det ikke påvirker enspillerdelen ser jeg ingen grunn til å merke hver 360 med informasjon om dette. Som nevnt tidligere i denne tråden er jo Burnout Paradise merket med informasjon om at harddisk er påkrevd for onlinespilling.

 

Men uansett så har man vel fått svar på tråden opprinnelige spørsmål; Ja - Burnout Paradise krever harddisk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Vi har dette bildet/logo som skal være klistretr på fremsiden (tror jeg) av coveret til spillet. Vet ikke Paradise har det siden det kun gjelder online.

post-58162-1201783461.jpg

Lenke til kommentar
Siden sony har en "play's limited Ps2 titles" på sin 40 GB ps3 så bør MS ha en "Does not play all xbox 360 titles, and with limited features" på sin xbox 360 uten harddisk ;)
Spelar 40gb utgåva av PS3 ps2 spel i det heile? Trudde denne featuren var long gone eg? Liste over kva spel den tar?

 

 

Spill: Xbox 360 gir en ny definisjon av hvordan spill skal se ut, høres, føles og oppleves. Realistiske karakterer utviser en følelsesmessig dybde som åpner for mer dramatisk kommunikasjon, noe som igjen drar deg enda lenger inn i opplevelsen. Alle Xbox 360-spill kommer til å ha 720p og 1080i-oppløsning i 16:9 widescreen, kantutjevning for jevn, filmaktig grafikk og flerkanals surroundlyd.

 

Ikke helt sann den siste der ;)

Nei, det er jo ikkje noko PS3 med 2x 1080p HDMI kontakt, og alle spel i 120fps :)
Lenke til kommentar
Men på den andre siden så tvinger dette kanskje en del folk til å kjøpe de overprisete harddiskene til MS.

Jeg måtte kjøpe ett overpriset minnekort til min PS2 jeg for å få savet spill..

Her en dag punget jeg også ut 349kr for 2GB Sandisk kort til Walkman tlf min..

Og nå må man jammen ha 1000kr til HDD for at 360'n skal spille Paradise online også.. forstå det den som kan!

 

Helt utrolig å frekke disse multi billion dollar selskapene er! Tenker bare penger.

Skulle tro de ikke brydde seg om noe annet...

 

[/sarcasm]

 

En ting er sikkert, av alle de som betaler for Gold LIVE (for det er jo de det her gjelder) har nok 99.98% en HDD fra før av!

Lenke til kommentar
Noen som kan befrefte at man ikke kan spille Burnout Paradise online uten harddisk, ved rett og slett å koble av harddisken og teste? :) Jeg føler harddisk kravet er for å lagre takedown bilder og replays...

 

Edit: eller glem det, da er det jo ikke profil å komme på nettet med...:blush:

 

Noen med 360 som bare bruker minnekort? :p

 

Du kan ha online profil på memory-cardet, men EA bekreftet at du ikke kan spille online med bare memory-card når ArsTechnica tok kontakt med dem.

 

Synes det er helt greit at Microsoft tillater at spill krever harddisk etter min mening dersom det kan gi en bedre spill-opplevelse, men synes at alle butikker o.l. burde opplyse om det, og at det burde merkes tydlig på boksen.

 

Gjorde en rask sjekk på noen norske nettbutikker når jeg hleste dette (de 4 billigste i forhold til prisguiden), men så ikke en eneste butikk som nevnte dette i spill-profilen til Burnout Paradise, og det er litt kritikkverdig, og alt for dårlig av butikkene.

Synes selv at slike ting burde bli bedre merket.

 

En ting er sikkert, av alle de som betaler for Gold LIVE (for det er jo de det her gjelder) har nok 99.98% en HDD fra før av!

 

Tror du er litt optimistisk her, harddisk er riktignok en kjempefordel. :)

Hele det første året bygde Microsoft 20% Core og 80% skikkelig versjon ifølge MS-uttalelser, med tanke på hvor mye harddisken til Microsoft koster, har jeg null tro på at dette bare gjelder 0,02% av brukerene.

Lenke til kommentar
Siden sony har en "play's limited Ps2 titles" på sin 40 GB ps3 så bør MS ha en "Does not play all xbox 360 titles, and with limited features" på sin xbox 360 uten harddisk ;)

 

Toman85: :p

 

 

Det du sier her, er direkte feil. PS3 40 GB utgaven spiller ikke PS2 spill i det hele tatt. Det er PS3 60 GB som er kompetabel med de "fleste" PS2 spill.

Endret av SAS1984
Lenke til kommentar

Dette er et problem som gjelder både ps3 og 360, men det er en vesentlig forskjell. At ps3 ikke spiller ps2 spill er ikke et like stor problem som utgaver av 360 som ikke spiller 360 spill.

 

Det er kanskje 2 spill til nå som ikke fungere på en core/arcade og det er fotball manager og ffxi. Burnout fungerer single player, men ikke online og sansynligheten for at flere spill vil kreve harddisk er stor. I det minste vil en få en redusert opplevelse ved i spille på core/arcade i form av lengre loading, mindre features osv.

 

Noe som irriterer meg noen sinnsykt er at pga. core/arcade så må xbox live ha den idiotisk size limiten på arcade spill, slik at capcom f.eks med ssf2 turbo hd må fjerne features, minke lydkvalitet, fjerne musikk osv. Og ettersom de sannsynligvis har en deal med MS/Sony om at de skal gi ut like versjoner til begge, så vil også vi som kommer til å kjøpe det på ps3 få et redusert produkt.

 

Samtidig går MS ut og markedsfører arcade som om den er et kjempekupp når det de burde gjort for lenge siden er å fase den ut.

 

Når bestemor skal kjøpe en 360 til barnebarnet sitt så skjønner ikke hun at arcade versjonen fører til at ungen må punge ut med en tusen lapp ekstra for en 20gb hdd før eller siden, eller leve med en konsoll som spiller ferre og ferre spill, ikke kan laste ned tilleggspakker osv. Hun ser bare billig 360 med 5 "spill". (som forøvrig garantert finnes gratis på nettet)

 

Selv er jeg veldig spent på om gta iv kommer til kreve harddisk imot MS sin vilje, eller om de som har en core/arcade bare går glipp av alt ekstramaterialet MS punget ut 50 millioner dollar for. Uansett tipper jeg denne diskusjonen kommer sterkt tilbake da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
Selv er jeg veldig spent på om gta iv kommer til kreve harddisk imot MS sin vilje, eller om de som har en core/arcade bare går glipp av alt ekstramaterialet MS punget ut 50 millioner dollar for. Uansett tipper jeg denne diskusjonen kommer sterkt tilbake da.

 

Det skjønte jeg ikke helt. Kan godt hende GTA vil kreve HDD for alt jeg vet, men det blir da ikke pågrunn av ekstrameterialet. De uten HDD har da aldri hatt muligheter til å laste ned større ekstrainnhold og utvidelsepakker til spill, som for eksempel Shivering Iles til Oblivion, men Oblivion kan man fint spille uten HDD. Burde ikke komme som noe sjokk at de også går glipp av de to episodene til GTA på X360.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar
Noe som irriterer meg noen sinnsykt er at pga. core/arcade så må xbox live ha den idiotisk size limiten på arcade spill, slik at capcom f.eks med ssf2 turbo hd må fjerne features, minke lydkvalitet, fjerne musikk osv.

 

Er dette et selvopplevd problem eller er det noe du har sett Capcom selv gå ut med informasjon om?

 

Grunnen til at jeg spør er at jeg har sett filstrukturen til Capcom sine spilltitler på xbox (gode gamle xbox altså), og av alle anerkjente titler som er gitt ut på Xbox (Med anerkjent så mener jeg "spill som folk flest har hørt om") så skiller Capcom sine titler seg ut i ekstremt stor grad som de spillene som tar aller minst diskplass i utgangspunktet. Jeg har sånn sett vanskelig for å tro at de skulle trenge å strippe vekk så veldig mye innhold. Det er f.eks. bare et par titalss megabyte om å gjøre at du kunne fått 3 kopier av Marvel vs Capcom 2 inn på en helt vanlig CD. (Ja CD - Ikke DVD) At andre utviklere klager ville jeg opplevd som mer forståelig enn at Capcom gjør det, hvis du skjønner hva jeg mener :) Men på den annen side så er det vel kanskje nettopp fordi Capcom sine titler tar så lite diskplass at Microsoft faktisk kan ha såpass ferske titler på Live Arcade i det hele tatt?

 

SF2 anniversary er en del større (men det er jo to adskilte spill også)

Endret av Asmodeus
Lenke til kommentar
VideoGamer.com: Does the 360 download limit cause any problems?

 

DS: Yes, it's difficult to store so many 1080p graphics in such a small download size. A lot depends on the specific shading that the final art will have, and how well that shading compresses. It also makes it difficult or impossible to include all the original game's music AND all remixed set of music. We're still doing our best to fit within the limit we've been given.

 

Kilde

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...