Gå til innhold

Problem med integrert lyd vs SB live

Gjest Slettet+212343

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+212343

Problem: jeg får ikke deaktivert mitt SB live! value kort, for å gå tilbake til det integrerte lydkortet Realtek HD audio-ettellerannet. Grunnen til at jeg har to i utgangspunktet er at jeg lånte SB kortet for å få gameport til min gamle joystick. Jeg er fornøyd med den integrerte lyden, derfor gjorde jeg ikke annet enn å fysisk sette i SB kortet, joysticken har fungert som bare det den. Det har gått helt fint til i går kveld, da PC-en plutselig restarta seg sjøl under surfing på youtube. jeg valgte "send feilrapport" og ble linket til creatives sider for drivere, da jeg fikk beskjed om at lydkortet var grunnen til at PC-en slo seg av. Der lastet jeg (uten å tenke meg om i det hele tatt) ned nye drivere til SB kortet, og resultatet var at pc var uten lyd da jeg slo den på i dag.

Jeg går utifrå at dette skyldes en konflikt mellom realtek og SB kortet, og avinstallerte derfor de driverne jeg lastet ned til SB kortet, samtidig som jeg la inn de nyeste driverne til realtek kortet. Jeg deaktiverte i tillegg SB kortet i enhetsbehandling, og startet PC-en på nytt. Dette hjalp ingenting, og jeg gikk frustrert i BIOS og deaktiverte den integrerte lyden. Nå bruker jeg SB live! value kortet, bare for å ha lyd, men jeg vil ha tilbake Realtek! Jeg kan selvsagt ta fysisk ut SB kortet, men da mister jeg gameporten. Ikke at det er noe stort praktisk problem, men mer et prinsipp. Jeg vil ha det slik jeg vil:) noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+212343

*bump* er det ingen som vet hvordan jeg kan gå tilbake til mitt integrerte lyd"kort" uten å måtte fysisk ta ut SB kortet?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...