dag1234 Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Hei Du har rett på sykepenger hvis du er sykemeldt og ikke kan jobbe, eller er det en rekke støtteordninger å få, men de betinger at du er i behandling, eller er ferdigbehandlet. Du kan ta kontakt med ditt lokale nav-kontor og få infomasjon om dine rettigheter. Mvh Dag 1 Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 (endret) Edit: Tastefeil Endret 11. juni 2010 av dag1234 Lenke til kommentar
Gjest mxr90 Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 ok. takk for svar! skal ta kontakt med dem så snart som mulig! men jeg må vel uansett få fastfatt en diagnose hos lege først, noe jeg til dags dato ikke har, selv om jeg (og flere av mine nærmeste bekjente) er rimelig overbevist om at jeg har denne lidelsen... har snakket med lege om dette før, og har prøvd flere typer antidepressiver, uten at de har vert til noe særlig hjelp... går ikke på medisiner nå, ettersom jeg trodde jeg var på bedringens vei, frem til for er par uker tilbake, da alt plutselig ble snudd på hodet igjen... føler egentlig at jeg ikke har noe på arbeidsmarkedet å gjøre i denne tilstanden heller, i og med at jeg ikke klarer å prestere godt nok... dessuten blir jeg TOTALT utslitt bare av å måtte stå opp tidlig HVER morgenen for å gjøre noe jeg absolutt ikke føler for... og det hjelper jo ikke akkurat på situasjonen eller humøret mitt... Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 snip Hvis det går litt opp og ned, så har du ikke dystymi. Da holder du deg på et konstant lavt stemningsleie over mange år. Men hør med legen din eller en psykriater du. Det var kun sistnevnte som kunne gi meg diagnosen. Lenke til kommentar
Gjest mxr90 Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Kan gå litt opp og ned ja, men ligger stort sett under hva jeg vil anse som normalt stemningleie... alltid litt "smådeppa", trøtt og sliten, lavt selvfølelse/-tillit, lavt energi-nivå, dårlig konsentrasjon, osv... Lenke til kommentar
MRN Skrevet 22. januar 2018 Del Skrevet 22. januar 2018 snip Hvis det går litt opp og ned, så har du ikke dystymi. Da holder du deg på et konstant lavt stemningsleie over mange år. Men hør med legen din eller en psykriater du. Det var kun sistnevnte som kunne gi meg diagnosen. Fastlegen gav meg diagnosen dystymi. NAV godtar ikke Depresjon som diagnose, så det ble dystymi i mitt tilfelle. Fikk den diagnosen i forbindelse at jeg ville søke AAP. Jeg ville søke AAP da jeg ble lei av "å jobbe gratis" som jeg kaller det. Jeg har jobba gratis i 6 måneder gratis på Rema 1000, mai til desember (de ville ikke fornye kontrakten) på et lager. Sistnevnte arbeidstedet hadde godt arbeidsmiljø og det var gøy å lære nye ting, men da ting ble det samme og jeg skulle varetelle dag ut og dag inn, så ble det for mye for meg. Jeg hadde fravær, gjorde tellefeil og de ville altså ikke fornye kontrakt. Føles ut at jeg fikk sparken, men det er i grunnen min feil. Forklarte det med søvnproblemer. Ble møtt med forståelse og alt det der, men realiteten er realitet. Lenke til kommentar
Skadeskutt90 Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 Jeg har dystymi, avhengig og emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse og tidvis alvorlig depresjon pluss kronisk forhøyet suicidfare. Og spiseforstyrrelse. Er selv i gang med papirmøllen til Nav, og det som stresser meg er i grunn ikke om Nav mener diagnosene er ille nok. Det er hvordan behandler ordlegger seg da det har utrolig mye å si i forhold til avgjørelsen til Nav. Nå er ikke mitt mål å aldri jobbe igjen da. Jeg går på AAP, men trenger å få AAP ut fra ung ufør-satsen. Så håper jeg at jeg etter hvert skal klare 50% jobb også 50% ung ufør. Å ikke jobbe er ikke noe alternativ for meg, men jeg vet dessverre at jeg ikke fungerer i full jobb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå