Gå til innhold

LOST 4x1 - "The Beginning of the End" (USA)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Siden sesongavslutningen brukte flashforward, og en av de store spørsmålene etter finalen var "omg får vi virkelig se fra framtiden, tiden etter de var på øya? Hva skjer nå?", så var det naturlig at sesongpremiéren startet med å gi oss enda en liten smakebit på denne fremtidsverdenen.

 

At det var Hurley var forutsigbart fordi det var den minst tenkelige. Når vi så bilen komme råkjørende med politiet i hælene, og Jack som oppgitt fulgte det hele på tv-skjermen, var det lett og naturlig å tenke seg at dette måtte være f.eks. Sawyer eller Kate, som begge har vært på kant med loven tidligere, og er ettersøkt. Men dette er Lost, og det hadde vært altfor kjedelig til sesongstart å være. Derfor kan man si at det var så forutsigbart at det ble utenkelig. Og dermed på sin side også veldig tenkelig at det måtte være Hurley eller noen andre "uskyldige", f.eks. Claire.

Men dette er sikkert fordi jeg nå har sett så mye serier og filmer, at det skal litt mer til for å sjokkere. Men mange seere vil nok helt sikkert ha hatt stor glede av det sjokket det var at Hurley kjørte bilen. :) Så mislykket var det ikke.

Noe sjokk var det ikke. Det hadde det ikke vert uansett hvem som kjørte. Men jeg tenkte ikke med skråsikkerhet at det var Hurley. Det kunne vært en ny karakter...

Endret av atomtissetasen
Lenke til kommentar
Jacob - noe av det kanskje mest spennende i denne episoden. Hurley så hytta, han så Jacob, den eneste som har gjort det bortsett fra John. Selv om Hugo ikke sto på "the list" så han Jacob og han har helt klart et sterkt forhold til øya (og motsatt?). I det Hugo prøvde å løpe fra hytta sto den plutselig forran ham igjen, men da han konsenterte seg om at den skulle forsvinne, forsvant den. Legg merke til at han gjorde akkurat det samme med Charlie, som også forsvant, men hytta måtte ha vært "virkelig" siden han aldri har hatt kunnskap om den fra før. Hva skjedde og hvilken betydning har det? Har ikke hytta noen bestemt plass, eller ville Jacob vise seg for Hugo?

Min teori: Jacob er "him", den som ville ha dem tilbake. Han plukket dem ut til å komme dit, men noen kom seg unna.

 

Er også intrigued når det gjelder Jacob. Men jeg trodde egentlig det var Locke vi så i hytta. Han er en spesiell person, og han tilbringer nok en god del tid med Jacob. Ben er nok ute av varmen. Men aner ikke jeg..

 

Synes episoden var underholdende nok, men den ga oss bare mer spørsmål. Ingenting imot dette, men kanskje Lost burde begynne å gi svar, i stedet for bare spm. av og til?

Lenke til kommentar
Synes episoden var underholdende nok, men den ga oss bare mer spørsmål. Ingenting imot dette, men kanskje Lost burde begynne å gi svar, i stedet for bare spm. av og til?

 

Svar er kjedelig. Spørsmål er mye mer underholdende. Man må faktisk bruke de små grå til å fundere på svarene selv, og ikke bare få de servert på sølvfat.

Lenke til kommentar
Synes episoden var underholdende nok, men den ga oss bare mer spørsmål. Ingenting imot dette, men kanskje Lost burde begynne å gi svar, i stedet for bare spm. av og til?

 

Svar er kjedelig. Spørsmål er mye mer underholdende. Man må faktisk bruke de små grå til å fundere på svarene selv, og ikke bare få de servert på sølvfat.

 

Er jo ganske irriterende å få 2-3 nye store spørsmål for hver episode da? Når man samtidig ikke får nok svar på ting man lurer på fra sesong 1 og frem....

 

Blir vel slik at man lurer på noe mer en annet. Akkurat nå er jeg mest keen på å vite hvem advokaten som Hurley fikk besøk av jobber for. Samtidig er jeg keen på å vite hvem Kate skulle tilbake til da hun møtte Jack ved flyplassen, samt hvem som lå i Kista i samme flashfoward.

 

Hva lurer dere mest på ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...