Nevnarion Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Det har vært diskutert frem og tilbake mange ganger, men Charlie følte vel at han måtte dø for at Desmonds "spådom" skulle gå i oppfyllelse, at Claire kom seg vekk fra øya. Og i et heroisk øyeblikk så han på det som viktigere enn å selv overleve. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 OKei da, jeg ville bae ha denne i mine innlegg. Liker egentlig bedre å lese teorier sånt istedet for å finne selv. Har ikke detaljsyn. Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Det eneste sesongstarten egentlig manglet var et skikkelig "overraskelse/musikk-øyeblikk", som når vi fikk se byen til the others eller når vi fikk se i the hatch. EDIT: Mente selfølgelig sesongstarten Endret 4. februar 2008 av Jokko88 Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Hvorfor snakker du om sesongfinalen når den var for oppimot 8 månder siden? Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Starten var jo litt spesiell når Hurley kom kjørende i bilen, men likevel var det litt for forutsigbart både hvem som så det på tv (Jack) og hvem som kjørte. Scenen hadde vel vært enda bedre om vi ikke visste at det var et flashforward. Endret 4. februar 2008 av Nevnarion Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Ja, sesong 4 startet ikke like.. sært som de andre. Første episode i sesong 2 og 3 trodde jeg at jeg satt og så på feil serie til å begynne med. Lenke til kommentar
Redak Tøren Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) Og værsymbolikken var bare sånn typisk, nå er det alvorlig, og da dundrer det løs. Ikke noe mer, men sjeldent den er sååå tydelig. Det er mer bak det enn som så. I sesong en øste det ned med en gang "sikkerhetssystemet" viste seg. Røyken alene har vist seg i klarvær, men de gangene vi ikke har sett noe og bare hørt de mekaniske lydene, så har det som oftest begynt å regne sånn uten videre rett før. Regnet virker styrt... Starten var jo litt spesiell når Hurley kom kjørende i bilen, men likevel var det litt for forutsigbart både hvem som så det på tv (Jack) og hvem som kjørte. Scenen hadde vel vært enda bedre om vi ikke visste at det var et flashforward. Jeg visste ikke/forutså ikke, men så var jeg helt uforberedt. Hadde ikke diskutert eller lest noe om Lost siden forrige sesong. Jeg mener, som ikke har vært farget av noen andres meninger, teorier og syn, at en flashforward ikke var forutsigbar (hvis tanker og teorier om hvordan sesongen starter ikke har streifet deg før du setter deg ned og trykker play). Endret 5. februar 2008 av atomtissetasen Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Siden sesongavslutningen brukte flashforward, og en av de store spørsmålene etter finalen var "omg får vi virkelig se fra framtiden, tiden etter de var på øya? Hva skjer nå?", så var det naturlig at sesongpremiéren startet med å gi oss enda en liten smakebit på denne fremtidsverdenen. At det var Hurley var forutsigbart fordi det var den minst tenkelige. Når vi så bilen komme råkjørende med politiet i hælene, og Jack som oppgitt fulgte det hele på tv-skjermen, var det lett og naturlig å tenke seg at dette måtte være f.eks. Sawyer eller Kate, som begge har vært på kant med loven tidligere, og er ettersøkt. Men dette er Lost, og det hadde vært altfor kjedelig til sesongstart å være. Derfor kan man si at det var så forutsigbart at det ble utenkelig. Og dermed på sin side også veldig tenkelig at det måtte være Hurley eller noen andre "uskyldige", f.eks. Claire. Men dette er sikkert fordi jeg nå har sett så mye serier og filmer, at det skal litt mer til for å sjokkere. Men mange seere vil nok helt sikkert ha hatt stor glede av det sjokket det var at Hurley kjørte bilen. Så mislykket var det ikke. Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Den beste scenen i denne episoden var jo når Jack skulle skyte Locke. Jeg trodde ikke han skulle gjøre det. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Helt enig, og det viste oss en ny side av Jack. Han er jo den som skal redde alle og ikke vil la noen dø, men her gikk han faktisk rett inn for å drepe Locke. Tror det gjorde at resten av gruppa mistet litt tilliten til ham. Lenke til kommentar
phax Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Ikke lest hele tråden her, men noen som har peiling på hva som skjedde med walter? Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Det eneste vi vet er at han reiste fra øya sammen med Michael, i båten de fikk av the others, i slutten av sesong 2. Deretter dukket han plutselig opp igjen på slutten av sesong 3 når Locke så han, men om dette bare var en illusjon skapt av øya eller om de virkelig var Walt, vet vi ikke. Lenke til kommentar
Kjakan24 Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Nevnarion. Grunnen til at vi vet at det var Hugo i den bilen er jo at vi fikk vite i en tidligere Episode at han eide en Rød Camero bil. Vi viste at det var Hugo sin bil, var ikke fordi han var den minst tenklige. Husk at han råkjørte jo bilen på stranda + at han tidligere har vært på en mental avdeling. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) At Hurley eide en rød bil var overhodet ikke i mine tanker i løpet av denne episoden, så det var ikke grunnen til at jeg visste det var Hurley nei. Kanskje din, ikke min. Endret 5. februar 2008 av Nevnarion Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) Var i mine tanker og. Hvem ellers skulle liksom ha en rød Camero ellers i et flashforward? Jack kjører jo rundt i en jeep, Kate en volvo, Sayid er trolig i et helt annet land enn USA hvis han er en av de seks(tipper Tyskland, Storbritania eller Irak), Sawyer er neppe en av de som kom seg vekk fra øya, Claire tror jeg kanskje har et anspent forhold til bil etter at moren hennes døde/endte i koma o.s.v. Endret 5. februar 2008 av Mahavishnu Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) Og med det er det bare å konkludere med at jeg sammenlignet med visse andre her overhodet ikke har blikk for detaljer. (selv om dere snakker som om det ikke er mulig for en person å bytte bil. ) Men nei, jeg er ikke bilinteressert, så det er vel forklaringen. Men Mahavishnu, helt ærlig; tenkte du virkelig alt det der mens scenen gikk? "Hmmm, hvem kjører den bilen der? Jack? Nei han kjører en jeep. Kate? Nei hun kjører Volvo. sayid? Nei han er sikkert ikke i usa. Claire? Nei hun har nok bilskrekk. Sawyer? Neeh, han kom seg nok ikke vekk fra øya. Det er nok Hurley." Selv må jeg innrømme at jeg nøyer meg med å se hva som skjer, dog jeg innrømmer jo å ha tenkt at "det er helt sikkert ikke den man tror det er". Endret 5. februar 2008 av Nevnarion Lenke til kommentar
Kjakan24 Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Første jeg tenkte var: Sawyer, så Kate. Tok noen sekunder før jeg kom på at det var Hurley. Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 Etter å ha tenkt meg om, konkluderer jeg med at jeg under episoden så på det som skjedde utenfor øya som real time, og det som skjedde på øya som flashback. Stemmer nok ikke, men lurer bare på om det var noen som tenkte på samme måte? Lenke til kommentar
Kjakan24 Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Etter å ha tenkt meg om, konkluderer jeg med at jeg under episoden så på det som skjedde utenfor øya som real time, og det som skjedde på øya som flashback. Stemmer nok ikke, men lurer bare på om det var noen som tenkte på samme måte? Jeg skjønner hva du mener. Tenkte på en måte likt iløpet av siste tre episodene av Lost. Nemlig at real time er flashforwards og øya er flashbacks. Men er jo klart at Flashforwards er i samme stil som flashbacks. Bare at det er på andre siden av tidslinjen. Men slik jeg har forstått det så er det slik: Flashbacks = bli kjent med karakterene, hvorfor/hvordan de havnet på øya. Flashforwards = bli kjent med hvordan / hvorfor de kom seg vekk fra øya. Begynner å tro mer og mer på at store deler av sesongen går på å finne ut hvordan de kom seg av øya. Tror i antall dager på øya så vil sesong 4 strekke seg over kortest tidsrom. Hvis dere skjønner? Sesong 1 = 40 dager på øya. Sesong 2 aner jeg ikke, men tror sesong 4 skjer over færre dager. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Etter å ha tenkt meg om, konkluderer jeg med at jeg under episoden så på det som skjedde utenfor øya som real time, og det som skjedde på øya som flashback. Stemmer nok ikke, men lurer bare på om det var noen som tenkte på samme måte? Det er ikke dumt å tenke slik. Kan godt hende det er det som er meningen også. Jeg har hvertfall tenkt tanken selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå