Gå til innhold

LOST 4x1 - "The Beginning of the End" (USA)

Anbefalte innlegg

John har uten tvil et sterkt forhold til øya, det går jo klart fram av siste del av sesong 3. Jeg husker ikke denne episoden du refererer til over her atomtissetassen, kunne du gi et lite resymé av det som skjedde rundt dette bildet du viser her? Forøvrig er jeg veldig spent på forklaringen JOhn skulle komme med på hvordan han kunne vite at de båtfolkene ikke var de de sa de var.

Endret av zonko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var viktig å presisere fordi han skrev øyene, og det kan misforstås. Hva er det de overlevende bor på? Du virker litt fort hissig for lite, Kjakan24.

John har uten tvil et sterkt forhold til øya, det går jo klart fram av siste del av sesong 3. Jeg husker ikke denne episoden du refererer til over her atomtissetassen, kunne du gi et lite resymé av det som skjedde rundt dette bildet du viser her?

Det er helt i slutten av episoden. Alle er happy og leker på stranden og nyter livet. Musikken er gladtonet. Men helt i slutten går musikken over til å bli veldig ekkel, det mørkner, og kameratet filmer Locke bakfra. Så snur det rundt og rett inn i øynene på ham, hvor ett øye er sort og ett er hvitt.

Det er slike detaljer vi lett glemmer fra første sesong.

Endret av atomtissetasen
Lenke til kommentar

Da må du se episoden om igjen, Nevnarion! Det er en av favorittscenene mine. Edit: Det er en annen episode enn den bildet er hentet fra... Jeg skal finne det ut. Et øyeblikk!

PS: Noen som tror Michael og Walt er blant O6? Jeg tror ikke, ettersom Michael og Walt ville fortalt om øya og det som foregikk der. De kunne ikke kjenne til en avtale om å ikke fortelle noe.

Endret av atomtissetasen
Lenke til kommentar
Da må du se episoden om igjen, Nevnarion! Det er en av favorittscenene mine. Edit: Det er en annen episode enn den bildet er hentet fra... Jeg skal finne det ut. Et øyeblikk!

Hvorfor laste opp et annet bilde enn det du snakker om? Det er scenen fra episode 3 av sesong 1 du mener, ikke sant? Der idyllen kommer godt fram, og at de egentlig har det ganske bra der? Musikken er Joe Purdy - Wash Away, og ja det er en av mine favorittscener også, og nettopp derfor husker jeg den godt. Locke har ikke ett svart og ett hvitt øye der.

Lenke til kommentar

Her er linken til den scenen dere snakket om. (Dritbra :))

Er det noen grunn til at de avslutter scenen med sånn creepy musikk, eller gjør de det bare for å plage oss? Det virker litt teit å spille sånn musikk når vi ser Locke hvis Locke er en "good guy," hva enn det betyr ...

EDIT: I flashforwarden - rett før Hurley ser Charlie - så kommer Lewis og sier at det er noen som ser på han. Var dette også innbilning, eller kunne Lewis virkelig se Charlie?

Endret av Emomilol
Lenke til kommentar
I flashforwarden - rett før Hurley ser Charlie - så kommer Lewis og sier at det er noen som ser på han. Var dette også innbilning, eller kunne Lewis virkelig se Charlie?

Ok, akkurat dette har jeg også lurt på, hvordan kunne den andre personen også se charlie hvis charlie virkelig er død? Er charlie virkelig død???

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Det med Charlie hos Hurley var litt merkelig ja, men vil tro at det bare var Hurley som innbilte seg at Lewis sa det til han også. Når Hurley tidligere så Dave, så "så" vel noen av de andre på institusjonen han også.

Og ja, Charlie er nok veldig, veldig sikkert død.

han er nok død ja, men han var der og hurly og han andre fyrn så han.

så det er en slags manifistering av charlie som er "ekte"

grunden til at jeg tror det, er fordi jeg har sett

"the missing pices"

der får man se i en episode at faren til Jack sier til bikkja

at han skal gå og vekke jack (som ligger inne i skogen etter flykræsjen i første episode)

og det er ikke bare jack og bikkja som har sett faren hans....

så dette er nok mer enn bare inne i hodet til hurly og jack..

Lenke til kommentar

"the missing pices"

at han skal gå og vekke jack (som ligger inne i skogen etter flykræsjen i første episode)

Jeg har også sett the missing pieces, men det med faren til Jack som møter Vincent skjer på på øya, og der har vi sett mange eksempler på det som sannsynligvis er manifestasjoner tidligere (Walt, Yemi osv.). Men dette med Hurley skjedde jo ikke på øya, og dermed dukker det opp nye spørsmål.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

"the missing pices"

Jeg har også sett the missing pieces, men det med faren til Jack som møter Vincent skjer på på øya, og der har vi sett mange eksempler på det som sannsynligvis er manifestasjoner tidligere (Walt, Yemi osv.). Men dette med Hurley skjedde jo ikke på øya, og dermed dukker det opp nye spørsmål.

ja men jeg tror det er noe av det samme, det er øya som gjør det,

f.eks for og få de tilbake.

Lenke til kommentar

Jeg er uenig med deg NIrD. Det er sannsynlig at de flere av disse personene/dyrene/tingene vi har sett på øya er Smokey som manifesterer seg som noe som finnes i personenes tanker. Jeg tror at Hugo fikk tilbake sin sinnsykdom da han kom tilbake fra øya. Den knuste ruta med vannet var ikke virkelig, det tror jeg heller ikke Charlie var. Hugo innbilte seg nok også at noen fortalte ham om Charlie der først. Jeg tror ikke Smokey kan manifistere seg i den virkelige verden, men at de har blitt skrudd i toppen av å være borte fra øya er godt mulig. Vi husker jo også hva som skjedde med Jack.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke lest tråden, men fikk sett episoden idag.

Er ikke han fyren som landa der bruttern til Charlie?

Og den hytta, er ikke det Jacob eller noe? Den har vært med minst en gang før, men da var det vel Ben som på en måte "tilba" personen der inne, eller er jeg på jordet?

Og hva var det "are you going to tell them?" fra Jack til Hurley og Hurley avblåser det med "Hey, your next up." (sitatene tatt litt utifra hodet), men kan dette være frampek på hendelser som skal skje? Og Hurley ble gal først, så kommer Jack senere?

Og tyyyyydelig bruk av værsymbolikk :wee:

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Av og til lurt å ta en titt én side bakover ;) Der finner du et bilde som viser personen som sitter i stolen, men nå er det ikke Jacob som sitter der - det er Jacks far. Se mer om teorier rundt dette på forrige side. Stemmer at Ben hadde et forhold til den legendariske Jacob, men hva dette konkret går i, vet vi ikke mye om i dag.

Det andre spørsmålet ditt er et av de store denne episoden stilte. En del av saken er om Jack var virkelig eller ikke, altså om det bare var en halusinasjon. Det blir bare ren tipping hva det er han ikke skulle si, antagelig har det noe med øya og hva som skjedde å gjøre.

Jeg fikk med meg regnet ved adskillelsen, var det noe mer?

Lenke til kommentar

Leste litt bakover da etter jeg posta :) , men så ikke noe til det. Samma det. Men flott å få det avklart :)

Og værsymbolikken var bare sånn typisk, nå er det alvorlig, og da dundrer det løs. Ikke noe mer, men sjeldent den er sååå tydelig.

Men ville Charlie dø? Kunne han ikke bare svømt ut vinduet når det ble fylt opp om han ville overleve?

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...