Gå til innhold

LOST 4x1 - "The Beginning of the End" (USA)

Anbefalte innlegg

Veldig enig med Kjakan, flash forward har gitt serien nytt giv.

Det jeg lurer litt på er hvem søsteren til Naomi er. Husker dere, at like før hun døde, sa hun noe om at de skulle hilse henne fra henne. Jeg tviler på at den lille detaljen er tilfeldig. Hvem er hun, kan det være Nadia- kvinnen som Sayid var interessert i?

Bra observasjon Sonja. Kan lett være at den søsteren er en vi har blitt kjent med fra flashbacks (lol, bra vi har flashbacks sant?). Jeg trodde aller først at "tell my sister is fine, kunne være en kode for at noe på øya var galt. En beskjed fra Naomi til de på båten at øy folkene viste at noe var på færet. Men tror mest på at søsteren er en person som blir sentral, og at denne personen er en vi har sett før.

Naomi var jo britisk, og mulat hvis jeg ikke tar feil. Men kan jo åpne for mange alternative søstere for det, da det lett kan være halvsøster.

BTW: Noen som viste at han som spiller Zayid er brite? og snakker "ærke britisk". Er sykt humor og høre han snakke sin egentlige engelske dialekt. Jeg trodde ikke mine egene ører da jeg hørte han på en blooper reel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det jeg lurer litt på er hvem søsteren til Naomi er. Husker dere, at like før hun døde, sa hun noe om at de skulle hilse henne fra henne. Jeg tviler på at den lille detaljen er tilfeldig. Hvem er hun, kan det være Nadia- kvinnen som Sayid var interessert i?

Mange mener det var en kode til skipet om at hun ble drept

Lenke til kommentar
Ja vi vet vel det som er å vite om de eksisterende karakterene, fikk jo f.eks svar på hvorfor Locke var i rullestol i forrige sesong.

Les innlegget mitt en gang til du. Jeg sa de vi KJENNER. Alle som krasjet på øya og som vi har fulgt i tre sesonger har fått flashback mange ganger. Og hatt episoder viet til seg. Dermed er det jo ikke så intressant å følge disse enda mer back in the day? Fordi vi alt kjenner de. Og jeg mener ikke at vi kjenner folk som Naomi / George. Så de vil jeg gjerne se FlashBACKS av. Det skrev jeg også. Men tro meg, jeg trenger ikke se flere flashbacks av den evige historien mellom Jin / Sun. Det har jeg fått nok av. Hvis jeg derimot får se flashforwards av historien dems når de har kommet seg vekk fra øya, så følger jeg med. Fordi jeg synes det er mer intresant.

Ja er enig i dette, mente det med "de eksisterende karakterende", jeg burde kanskje tatt hensyn til at det er eksisterende karakterer vi ikke kjenner.

Lenke til kommentar

Jokko88 skrev: Ja er enig i dette, mente det med "de eksisterende karakterende", jeg burde kanskje tatt hensyn til at det er eksisterende karakterer vi ikke kjenner.

hehe, tror det var JEG som måtte lese ditt innlegg en gang til. Er enig med deg, leste det feil første gangen.

-hvis jeg ikke har misforstått helt da.

Lenke til kommentar

Hei Moff !

Dead Presidents = Dollar sedler. Kommer av at alle de vanlige dollar sedlene: 1-5-10-20-50-100 har alle døde presidenter på seg. G.Washington, Abe Lincoln, Alex Hamilton, Andy Jackson, U.Grant og Ben Franklin.

Med andre ord, at det er folk som er unge på Lost er fordi det legger mer penger inn i kassa til de som lager serien.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB
Hei Moff !

Dead Presidents = Dollar sedler. Kommer av at alle de vanlige dollar sedlene: 1-5-10-20-50-100 har alle døde presidenter på seg. G.Washington, Abe Lincoln, Alex Hamilton, Andy Jackson, U.Grant og Ben Franklin.

Med andre ord, at det er folk som er unge på Lost er fordi det legger mer penger inn i kassa til de som lager serien.

Morsomt uttrykk egentlig, med tanke på at hverken Alex Hamilton eller Benjamin Franklin var presidenter.

Lenke til kommentar
Hei Moff !

Morsomt uttrykk egentlig, med tanke på at hverken Alex Hamilton eller Benjamin Franklin var presidenter.

hehe , ja. Grunnen til at de er med er at de var blant de såkalte "Founding Fathers" av USA. Kanskje vi får George W.Bush om hundre år. På en 4 cent seddel. hehe.

Lenke til kommentar

Så episoden på vei hjem med toget nå, det var en flott episode for alle som liker lost. Dvs. en episode som inneholder de små, men likevel store detaljene. Mange ting å henge fingrene i her, kommer med de jeg husker.

Hurleys halusinasjoner: er det noen sammenheng eller vekt i disse synene, eller er det bare vås?

Hvem svømte gjennom glassruta, var det Charlie? Og hva var det den døde, men selv uttatt likevel levende, Charlie skulle fortelle? Var Jack et syn? Var han mørkhudede agenten som ville snakke med Hugo et syn? Om ikke, hva var det Hugo ikke skulle røpe?

Oceanic six - jeg vil tro dette med all sannsynlighet er de som kom tilbake, og at denne tittelen er noe de er blitt gitt av media.

Jacob - noe av det kanskje mest spennende i denne episoden. Hurley så hytta, han så Jacob, den eneste som har gjort det bortsett fra John. Selv om Hugo ikke sto på "the list" så han Jacob og han har helt klart et sterkt forhold til øya (og motsatt?). I det Hugo prøvde å løpe fra hytta sto den plutselig forran ham igjen, men da han konsenterte seg om at den skulle forsvinne, forsvant den. Legg merke til at han gjorde akkurat det samme med Charlie, som også forsvant, men hytta måtte ha vært "virkelig" siden han aldri har hatt kunnskap om den fra før. Hva skjedde og hvilken betydning har det? Har ikke hytta noen bestemt plass, eller ville Jacob vise seg for Hugo?

Min teori: Jacob er "him", den som ville ha dem tilbake. Han plukket dem ut til å komme dit, men noen kom seg unna.

Edit: Kontra-teori! Plutselig kom jeg på at vi hørte "monsterlyden" akkurat i det Hugo fikk se Jacobs hytte. Jeg tror nå at det var Smokey som tok fasong som hytta, noe som kan forklare at hytta var ett sted, før den flyttet seg, mens John ikke så den i det hele tatt. Hvorfor Sokey gjorde dette er en helt annen sak, men vi har hør hatt toendes teorier på at Jacob står bak Smokey...

Det var sikkert mer, men vi starter her. Kom med tanker folkens.

Endret av zonko
Lenke til kommentar

Jeg mener å huske at manusforfatterene sa at alt ikke hadde én forklaring, men at det var forskjellige forklaringer til de forskjellige "problemene." Har det forresten sprunget opp noen nye (revolusjonerende) teorier etter at denne episoen kom på lufta?

Lenke til kommentar
Og da man tror alt egentlig er så oversiktlig og greit så kommer jammen meg den store kaka: den personen som Hugo så i hytta var eller i det minste så ut som Jacks far, Christian Shephard. Jeg tror det er Smokey som er ute og går, men Hugo har aldri (så vidt jeg veit) sett CS noen gang før.

http://i12.photobucket.com/albums/a216/cup...w/facecabin.png

Det er nok Christian Shephard ja. Han er kreditert for å ha vært med i episoden. "John Terry - Christian Shephard "

Lenke til kommentar
Noen som vet om Tom kommer tilbake i flashback ?

Dette er spoiler for en av de 7 kommende episodene:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
I en av de kommende episodene vil Tom komme tilbake i 2 flashback denne sesongen. Ene er til Juliet og den andre er til en karakter noen kanskje har trodd har dødd og andre vet bare er blitt borte. Tom vil den andre gangen ikke bli sett på øya, men i den virkelig verden; I New York.
Lenke til kommentar
Synes det var en bra start på sesongen, men nå sitter jeg med flere spørsmål enn det jeg hadde før jeg så episoden- typisk Lost ;)

Lurer på hvem de andre overlevende er, Hurley sa jo nemlig at han var blant oceanic 6, så foruten Hurley, Kate, og Jack er det altså tre til som har overlevd. Noen teorier om hvem det kan være??

Og resten kan enten ha kubbet om, eller lever på øya fortsatt. Det er vel det de 6 er blitt enige om å ikke fortelle videre.

Har også tenkt på om en del av flashbacksa fra tidligere sesonger, faktisk har vært fra fremtiden. Dette kan jo forklare en del av disse tilfeldige møtene vi har sett mellom karakterene som ikke har vært på øya. Har noen av flashbacksa om Hurley på galehus tidligere også vært fra fremtiden?

Edit: Jeg tror vi kan få mange svar på hvorfor ting er som det er, ved å gå tilbake til sesong 1. Det var mer enn å bli kjent med karakterene som skjedde der. Jeg begynner å bli ganske sikker på at Locke er "The One", og tror noe tok bolig i han i det han ankom øya. Vel, egentlig tror jeg alt har en naturlig forklaring, men det er vanskelig å ignorere det som hendte i episode 01.10:

post-141606-1202113542_thumb.jpg

Endret av atomtissetasen
Lenke til kommentar

Øynene? :o

EDIT: Må bøye meg for Atomtissetassen. :(

EDIT2: Egentlig så skulle du ha skrevet "Øynene ..." med mellomrom mellom Øynene og .... Det er kun når du avbryter ord at du skal ha punktumene inntil ordet.

Endret av Emomilol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...