Gå til innhold

LOST 4x1 - "The Beginning of the End" (USA)

Anbefalte innlegg

Forvirrende med flashforwards egentlig, lurer på om det blir det hver eneste episode. Lurer også på hvor langt inn i fremtiden det er, og om de kommer av øya denne sesongen. Kanskje neste sesong blir både på øya og utenfor? Og siste sesong er alle tilbake på øya eller reddet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I traileren sa han fallskjermfyren dette:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Rescuing you isn't really our primary objective.

Lurer på hva han mente med det. Er de etter isbjørnene kanskje?

Kan være de er Dahrma folk fra land / andre spesielle steder som har fått greie på top secret dahrma greier. For eksempel de begynner å lure på hva som skjer når de ikke har gitt lyd fra seg siden Ben gassa alle. ? :D

Synes Lost folka er veldig unge. Kun bernard, rose, Tom, men han er jo død.. : (

Lurer på hvordan en så ung dame som Naomi blir helikopter pilot for noen sånne folk i så ung alder. Og alt i alt er alle folka der i samme generasjon ? Kunne kanskje variert mer

Lenke til kommentar
Forvirrende med flashforwards egentlig, lurer på om det blir det hver eneste episode. Lurer også på hvor langt inn i fremtiden det er, og om de kommer av øya denne sesongen. Kanskje neste sesong blir både på øya og utenfor? Og siste sesong er alle tilbake på øya eller reddet.

Digger flashforward

Jeg synes det er kult med flashforward, og Lost 4 ser ut til å bli den beste sesongen etter sesong 1. Mye av grunnen er at istedet for at øya og "The Others" skaper nye og nye spørsmål så er det nå mer om hva som skjedde dagene etter at redningen kom. Tror de går sakte fremover de neste 2-3 epsiodene og vi som seere får masse clues i flashforward scenene. Lost 4 er mye mer levende en det Lost 3 startet som. Tror det også er opplagt at vi snart får en del svar på store spørsmål fra tidligere sesonger. Eks: Mer om Dharma, mer om hva Ben sin gruppe gjorde, mer om hva øya er også videre.

Digger starten på denne sesongen.

Endret av Kjakan24
Lenke til kommentar
Jeg synes det er forfriskende at de bruker flashforwards. Alle disse tilbakeblikkene begynte å gå ut på dato.

som nevnt, kan jeg ikke være mer enig med deg. FlashBACKS var ment for å vise hvem karakterene var, og hvorfor de skulle fly Sydney-LAX. Samt hvordan de er bundet sammen med hverandre. (eks: Sawyers bar møte med faren til Jack).

Flashforwards er som du sier, utrolig forfriskenede, fordi ALT vi ser der er 110% kult, fordi alt gir oss clues for hva det neste som skjer på øya blir. Mens i flashbacks så er det mer langdrygt. (ofte, spesielt med Jin og Sun så hender det jeg spoler over flashbacks, fordi ting går så tregt). Med flashforwards så spoler jeg tilbake og ser hele flashforwarden et par ganger til.

Lenke til kommentar
I traileren sa han fallskjermfyren dette:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Rescuing you isn't really our primary objective.

Lurer på hva han mente med det. Er de etter isbjørnene kanskje?

Kan være de er Dahrma folk fra land / andre spesielle steder som har fått greie på top secret dahrma greier. For eksempel de begynner å lure på hva som skjer når de ikke har gitt lyd fra seg siden Ben gassa alle. ? :D

Synes Lost folka er veldig unge. Kun bernard, rose, Tom, men han er jo død.. : (

Lurer på hvordan en så ung dame som Naomi blir helikopter pilot for noen sånne folk i så ung alder. Og alt i alt er alle folka der i samme generasjon ? Kunne kanskje variert mer

Til det du nevner om redningsfolket. Ting kan tyde på at flere grupperinger leter etter øya. Når Ben kom dit var det Dharma-gjengen på en side og øyboerne på den andre. Vi vet Ben opprinnelig var Dharma og at han mellom barndom og voksen alder har snudd totalt og gått over til øyboerne. Vi vet også at Ben har jobbet for å "jamme" all kommunikasjon fra/til øya. Mulig han er redd Dharma skal kunne vende tilbake? Vi vet også at Desmonds Penny driver sitt letearbeid, ikke helt uten ressurser virker det som...

Jeg tror de som kommer vet hvem Ben er og tilsvarende at Ben vet hvem de er. Jeg tror ikke andre av "The Others"vet hvem som kommer, ref det at Mikhail redder Naomi.

Lenke til kommentar
Mr.Purple skrev: - "ref det at Mikhail redder Naomi".

Når reddet Mikhail Naomi? I episodene "Through the Looking Glass" eller i den før?

Mener det var "Through the Looking Glass". Tenker på når han var med å dra greina ut av magen hennes, fikk blodet ut av lungene og "lappet henne sammen". Han hadde jo vært feltlege i Afghanistan så han hadde litt erfaring med å fikse skader under vanskelige forhold. Han prøvde å ta satelitt-telefonen, men var ikke så intressert i Naomi.

Lenke til kommentar
Mr.Purple skrev: - "ref det at Mikhail redder Naomi".

Når reddet Mikhail Naomi? I episodene "Through the Looking Glass" eller i den før?

Mener det var "Through the Looking Glass". Tenker på når han var med å dra greina ut av magen hennes, fikk blodet ut av lungene og "lappet henne sammen". Han hadde jo vært feltlege i Afghanistan så han hadde litt erfaring med å fikse skader under vanskelige forhold. Han prøvde å ta satelitt-telefonen, men var ikke så intressert i Naomi.

Sykt at jeg ikke husker dette. Så hele sesongen for bare en uke siden. Men ser som oftest mens jeg har noen pokerbord oppe så mulig jeg må kikke en gang til.

Lenke til kommentar

Jeg tror at Jack, Kate og Hurley og de andre tre reiser tilbake til øya. Der vi ser det fra flashforward. Jeg kan og tenke meg at flashforward scenene viser deler av episoder som kommer senere, kanskje i neste sesong.

Jeg forstår ikke helt hvordan de skal klareå bruke flashforward på en gong måte, jeg stoler såpass på Jack Bender og gjengen bruker det på en god måte.

Nei, dette blir litt for komplisert. :p

Lenke til kommentar
Jeg tror at Jack, Kate og Hurley og de andre tre reiser tilbake til øya. Der vi ser det fra flashforward. Jeg kan og tenke meg at flashforward scenene viser deler av episoder som kommer senere, kanskje i neste sesong.

Jeg forstår ikke helt hvordan de skal klareå bruke flashforward på en gong måte, jeg stoler såpass på Jack Bender og gjengen bruker det på en god måte.

Nei, dette blir litt for komplisert. :p

Remains: Synes du Lost 4 har startet komplisert? Seriøst?

Prøv å se filmen "Memento" fra 2001.

Etter å ha sett den filmen i en setting kan du gå tilbake til Lost 4.

Da synes du episode 1 er for lite komplisert.

Til Jokko88: Kommer det nye karakterer så er FlashBACKs for disse bra. Men flashbacks for de vi alt kjenner er det lite som er intresant synes jeg. Bedre da at istedet for å bli kjent med folkene, at det blir slik at vi skal bli kjent med hvordan O6 kom seg fra øya.

Endret av Kjakan24
Lenke til kommentar
Ja vi vet vel det som er å vite om de eksisterende karakterene, fikk jo f.eks svar på hvorfor Locke var i rullestol i forrige sesong.

Les innlegget mitt en gang til du. Jeg sa de vi KJENNER. Alle som krasjet på øya og som vi har fulgt i tre sesonger har fått flashback mange ganger. Og hatt episoder viet til seg. Dermed er det jo ikke så intressant å følge disse enda mer back in the day? Fordi vi alt kjenner de. Og jeg mener ikke at vi kjenner folk som Naomi / George. Så de vil jeg gjerne se FlashBACKS av. Det skrev jeg også. Men tro meg, jeg trenger ikke se flere flashbacks av den evige historien mellom Jin / Sun. Det har jeg fått nok av. Hvis jeg derimot får se flashforwards av historien dems når de har kommet seg vekk fra øya, så følger jeg med. Fordi jeg synes det er mer intresant.

Men ser seff at du liker det, så det får bli din greie. Jeg derimot koser meg stort når jeg ser slike flashforwards som i siste episode av sesong 3 og første episode av sesong 4.

Lenke til kommentar
Nei, ikke det jeg mente. ;) Komplisert var kanskje feil ord. Det jeg mente var at det blir litt vanskelig å bruke Flash-forward sånn at det ikke ødelegger stemningen. Men Jack Bender og co klarer nok dette fint. :)

Hva syns dere om Flashforward da?

Synes det er GULL og liker Lost bedre pga det.

Jeg har vel skrevet det inn alt, men jeg er krafig lei av en del av backstoryene til våre Castaways. Det at flashforwards har kommet inn i serien gir meg ny giv til å se episoder flere ganger. Fordi det nå er så mange ting man kan spekulere i. Syr man sammen flashforward og det som skjer på øya så får man mange flere ting å lure på. Og ikke bare det, men man vi få svarene i episoder i nær fremtid. Eks: Hvorfor kom Hurley, Jack og Kate sammen som en del av O6 når de er i forskjellige grupper på øya etter siste episode. Dette hadde jeg ikke lurt på om det hadde vært for flashforwardene.

Hvem referte Kate til da vi så hun møte Jack ved flyplassen i sesong 3 ? Hvem lå i kista ?

Med flashforward VET vi at de har kommet seg av øya, på en eller annen måte. Hadde vi ikke hatt FFs så hadde folk nå begynt å si: LOST MÅ SLUTTE SNART, FÅ DE AV ØYA.

Hele konseptet har gitt serien ny giv og den har nå potensiale til å overleve lengre på skjermen en først antatt.

For å svare deg kort, jeg digger serier som Poirot og lignende. Fordi det er hjernetrim med tv underholding.

Med Lost 4 og flashforwards får man trimmet hjernen mye mer en uten flashforwards.

Lenke til kommentar

Veldig enig med Kjakan, flash forward har gitt serien nytt giv.

Det jeg lurer litt på er hvem søsteren til Naomi er. Husker dere, at like før hun døde, sa hun noe om at de skulle hilse henne fra henne. Jeg tviler på at den lille detaljen er tilfeldig. Hvem er hun, kan det være Nadia- kvinnen som Sayid var interessert i?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...