Gå til innhold

LOST 4x1 - "The Beginning of the End" (USA)


Anbefalte innlegg

"Flashback fra fremtiden" er vel "flashforward." Men teorien rundt Oceanic 6 er at det var seks overlevende som ble reddet fra øya og at disse da har blitt hypet opp. Men en ting som var litt rart var at Hurley hadde den fine bilen når har stakk av fra politiet. Sa han ikke til mannen til Rose at alle pengene hans ville være borte når han kom tilbake?

Endret av Emomilol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men en ting som var litt rart var at Hurley hadde den fine bilen når har stakk av fra politiet. Sa han ikke til mannen til Rose at alle pengene hans ville være borte når han kom tilbake?

 

Kanskje han vant i lotto på nytt? Fikk en enorm erstatning fra flyselskapet? Arvet bilen fra en ukjent onkel fra Panama? Mulighetene er mange vettu.

 

Fryktelig forvirrende at Jack i siste episode av S03 er helt anderledes enn han i flashforwarden i denne episoden.

 

Hadde ikke Jack skjegg på slutten av S03? Og i denne Flashforwarden pratet han om å anlegge skjegg. Så da er sikkert dagens FF, før den i S03.

 

Forøvrig bare jeg som er storfornøyd med at Lt. Daniels fra The Wire er med?

Lenke til kommentar

Kul episode synes jeg.

 

Men som digge Sonja84 sa, så er det nå veldig mange flere spørsmål en etter sesong 3.

 

En ting som virker klart er at vi kommer til å se mange flere flashforward glimt de neste gangene. Tror det blir mange slike pararelt med at vi får vite flere og flere biter av "redningsaksjonen" på øya. I kommende epsider.

Så blir det å nøste opp hva som egentlig har skjedd. Før vi får svar på hva som har skjedd med redningen i epsisode 3-4. Men hvor går historien videre da? Vil vi følge Jack-Kate-Hurley (+3 andre fra Oceanic 6) hjemme i USA i realtime samtidig som vi følger de som ble igjen på øya? Virker som det er rett før vi virkelig får vite MYE av øyas hemligheter, som hvorfor isbjørner, svart røyk, healing powers, magneten også videre.

 

Lost er jo bygget opp slik i grove trekk:

Sesong 1= Bli kjent med karakterene og øya. Sesong 2= Bli kjent med luka, Sesong 3 =bli kjent med de others.

 

Vi kan jo bare håpe at sesong 4 = bli kjent med øyas hemligheter.

 

Spørsmål jeg lurer veldig på (del gjerne det du synes):

 

-Hvem ligger i kista som Jack så i flashforward i slutten av sesong 3?

Tror dette er en av folkene fra Øya. De tre mest sannsylige: Michael - Ben - Hurley

 

-Hvem referer Kate til i slutten av sesong 3: "i have to get back, hes gonna wonder were i am".

Virker som det er en vi er kjent med. En som Kate og Jack kjenner og som Kate er litt redd for. Kan det være Ben, eller en som "passer" på henne fra rednings folkene. Tror det også kan være Sawyer.

 

-Hvem er Oceanic 6

Av gruppene som delte seg opp i episode 1 så er Hurley og Jack i hver sin gruppe, men begge er med i Oceanic 6, sammen med Kate. Det er med andre ord 3 andre som er med her. Tipper vi får vite hvem 1 (og bare 1) av de er i neste episode. Mine tips er: Sawyer - Ben - Sun - Jin

 

-Hvem / Hva er "it".

Når Jack og Hurley spiller HORSE (ikke som Chip Reese (R.I.P), til alle pokerfans) så nevner Hurley at "it" wants them back to the island. Virker for meg at "it" kan være Jacob/Sorte Røyken, et vesen som styrer ting som skjer på øya. Og tydligvis har krefter til å styre ting som skjer utenfor øya også.

 

Håper folk kan komme med sine teorier.

Lenke til kommentar
-Hvem ligger i kista som Jack så i flashforward i slutten av sesong 3?
Trodde først det var Locke jeg, men utfra denne episoden tror jeg han er igjen på øya og har blitt en slags sjef der, kanskje han er blitt en ny Ben? Meget mulig det er Ben også, selv om jeg tviler litt på det. :hmm: Vanskelig å si.

 

-Hvem referer Kate til i slutten av sesong 3: "i have to get back, hes gonna wonder were i am"?
Tipper hun snakker om Sawyer. Kan tenke meg at de er blitt sammen etter at de kom tilbake.

 

-Hvem er Oceanic 6?
Hvem Oceanic 6 er, er jo vanskelig å svare på sånn uten videre, men tipper at hvertfall Sawyer er med i tillegg til de vi allerede veit. De andre har jeg ikke anelse om. Det skal jo også sies at Ben ikke var med på flyet, så han er vel neppe en av dem? Også kan det jo hende en av dem er døde da.

 

-Hvem / Hva er "it".
Er sikkert øya, men hva som styrer den er jo vanskelig å si.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

hva med når hurey spurte jack nå de spilte basket

om han var redd for at han skulle si det.

"are you afraid that im going to tell"?

 

hva er det for en hemmlighet de har?

Lenke til kommentar
hva med når hurey spurte jack nå de spilte basket

om han var redd for at han skulle si det.

"are you afraid that im going to tell"?

 

hva er det for en hemmlighet de har?

 

For å svare deg må jeg bare klasifisere litt.

 

Grupper av folk:

 

The Others (Ben og co)

Rescue folk (Gruppen til Naomi og han som kom i fallskjerm på slutten)

 

Islanders (folka som "valgte" å bli på øya)

Oceanic 6 (Hurley, Jack, Kate og 3 til som har kommet seg av øya)

 

Mitt svar:

 

Jeg tror at Rescue folkene er onde, jeg tror også at vi ikke har skjønnt alt det Ben har fortalt oss. Han har sagt flere ganger at The Others er "the good guys". Dette har jeg mer og mer tro på.

 

Videre er det jo sikkert at minst tre av våre venner har kommet seg vekk fra øya. Mulig det er tre til. Disse har da kommet seg vekk. Hvordan vet vi ikke enda, og hvem de tre siste er og hvorfor akkurat disse vet vi heller ikke.

 

Jeg er overbevist at de 2-3 neste episodene kommer til å gi svaret på dette med enda flere flashforward og scener fra øya.

 

Hemmligheten Jack og Hurley (samt sikkert Kate og de tre andre) bærer på er at det finnes en øy med flere overlevende. Vi vet jo at de er overlevende fordi Jack fortalte Kate at "we have to get back, we shouldnt have left them there.

 

Mine teorier om hva som kan ha skjedd / vil skje.

(spørs om man regner flashforward som "Nå" eller hendelsene rundt redningens som "Nå".

 

Jeg tror følende:

 

En ting jeg er overbevist om er at "rescue" folkene ikke kom dit for å redde noen, jeg tror på Ben og er sikker på at de er ute etter noe annet. Akkurat hva det er aner jeg ikke, men sikkert noe Dharma gruppen hadde (informasjon etc) eller selve øyen. Er jo opplagt at denne øyen er veldig spesiell og da sikkert noe mange forskjellige organisasjoner vil ha.

 

Gruppen Oceanic 6 fikk et valg av de som kom å "reddet dem" om å fortelle ting om øya for å komme seg vekk. Det virker ihvertfall som flere angret seg så de har sikkert måtte ofre noe for å komme seg fra øya. Om det har vært å oppgi hvor Islanders gruppen er eller hvor de forskjellige Dharma stasjonene er vet jeg ikke. Men at de "ofret" noe er ganske sikkert. De har også på en eller annen måte latt de andre bli igjen på øya og kommet unna selv. Tror de hadde et valg om å dra eller ikke. Spesielt fordi Jack flere ganger har sagt at de må dra tilbake. Virker for meg at de har et valg om akkurat dette.

 

"rescue" gruppen har latt Hurley, Kate, Jack + tre til komme i land og bedt de om å holde tyst om alt. Det er mitt korteste svar.

 

En siste faktor jeg må ta med er at det virker som Oceanic 6 har blitt funnet sammen, fordi de har tydligvis vært på en fellespressekonferanse eller tre. Siden de alle er helter og kjente for folk flest. Så om "rescue" folkene er onde så har de ihvertfall latt Oc.6 gruppen komme i rampelyset. Men samtidig fått O6 til ikke å si noe om øya eller andre overlevende. Ref: Hurley forteller at han ikke viste hvem Ana Lucia var.

Lenke til kommentar

Så nettopp episoden. Var en god og solid episode.

 

Angående Jack og skjegget i framtiden og Jack uten skjegg (og fortsatt lege), så er Jack med skjegg og med rusproblemer enda lengre i framtiden. Kanskje helt på slutten av serien. Det tror jeg.

 

Det var interessant å se hvor stor innvirkning Hurley hadde på gruppeinndelingen. Trodde ikke så mange ville følge Locke. Ben Linus spiller fortsatt bra, samme gjør Sawyer.

 

Lost er fortsatt meget seerverdig, og gjett om jeg skal følge med videre! :)

Lenke til kommentar

Hei, prøver meg med mitt første innlegg her. Jeg syns episode 1 av fjerde sesong fortsetter i samme retning som sesong 3. Det ser ut til at de første episodene brukes til å binde sammen historien og forklare hvordan det har seg at en samlet gjeng som ventet på redningen i slutten av sesong 3 ble til Oceanic 6 i framtiden. Noen spørsmål jeg lurer på:

 

- Hvorfor ble Hurley med i Oceanic 6 når han så tydelig ville bli igjen på øya på slutten av sesong 3? Her må det skje litt av hvert som gjør at han tanker seg om igjen og vil hjem eller være igjen...

- Jack virker i første episode ganske normal etter hjemkomsten. Hva er det som gjør at han ender opp som pillemisbruker og prøver å ta livet sitt?

- Kate var jo ettersøkt for drap, hvordan kan hun være en av de kjente Oceanic 6 uten å sitte bak lås og slå? Hun virker hvertfall fri og med et normalt liv når hun i slutten av sesong 3 møter Jack ved flyplassen

- Hvorfor "sliter" Hurley og Jack etter hjemkomsten, men ikke Kate?

 

For ikke bare å stille spørsmål skal jeg prøve å synse litt rundt hvem Oceanic 6 kan være. Jeg tipper de 6 som har dratt må holde kjeft om alt som har med øya å gjøre (som Kjakan skriver). De har antakeligvis også bekreftet at de er de eneste 6 overlevende. Enten stemmer dette og "Islanders" er døde (det tror ikke jeg) eller så sier de at de er de eneste overlevende fordi noen har truet med å drepe "Islanders" hvis de røper noe. Grunnen til at de "ikke prater" kan være at de alle har noen spesielt kjære igjen på øya og derfor alt å tape? Vi vet at Jack har et øye til Juliet og Kate til Sawyer. Mulig Hurley følte et spesielt bånd mot Claire etter at hun ble alene. Kanskje de 3 nevnte da er igjen på øya? Vet ikke selv om jeg tror det er slik, men jeg tenker høyt...:) Skal jeg tippe så tror jeg ikke nødvendigvis alle de 6 dro frivillig...

Lenke til kommentar
Hei, prøver meg med mitt første innlegg her. Jeg syns episode 1 av fjerde sesong fortsetter i samme retning som sesong 3. Det ser ut til at de første episodene brukes til å binde sammen historien og forklare hvordan det har seg at en samlet gjeng som ventet på redningen i slutten av sesong 3 ble til Oceanic 6 i framtiden. Noen spørsmål jeg lurer på:

 

- Hvorfor ble Hurley med i Oceanic 6 når han så tydelig ville bli igjen på øya på slutten av sesong 3? Her må det skje litt av hvert som gjør at han tanker seg om igjen og vil hjem eller være igjen...

- Jack virker i første episode ganske normal etter hjemkomsten. Hva er det som gjør at han ender opp som pillemisbruker og prøver å ta livet sitt?

- Kate var jo ettersøkt for drap, hvordan kan hun være en av de kjente Oceanic 6 uten å sitte bak lås og slå? Hun virker hvertfall fri og med et normalt liv når hun i slutten av sesong 3 møter Jack ved flyplassen

- Hvorfor "sliter" Hurley og Jack etter hjemkomsten, men ikke Kate?

 

For ikke bare å stille spørsmål skal jeg prøve å synse litt rundt hvem Oceanic 6 kan være. Jeg tipper de 6 som har dratt må holde kjeft om alt som har med øya å gjøre (som Kjakan skriver). De har antakeligvis også bekreftet at de er de eneste 6 overlevende. Enten stemmer dette og "Islanders" er døde (det tror ikke jeg) eller så sier de at de er de eneste overlevende fordi noen har truet med å drepe "Islanders" hvis de røper noe. Grunnen til at de "ikke prater" kan være at de alle har noen spesielt kjære igjen på øya og derfor alt å tape? Vi vet at Jack har et øye til Juliet og Kate til Sawyer. Mulig Hurley følte et spesielt bånd mot Claire etter at hun ble alene. Kanskje de 3 nevnte da er igjen på øya? Vet ikke selv om jeg tror det er slik, men jeg tenker høyt...:) Skal jeg tippe så tror jeg ikke nødvendigvis alle de 6 dro frivillig...

Hei og velkommen til forumet.

 

Likte teorien din, spesielt dette med utpressing. Men det må likevel være noe mer bak dette. Oppdager de at øya var bedre for dem? Hurley innså det mot slutten av sesong 3, Jack innser det kanskje på fastlandet (etter møtet med Hurley).

 

Har noen videre teorier, men det er hele tiden noe som slår hull på dem.

Lenke til kommentar
Hei, prøver meg med mitt første innlegg her. Jeg syns episode 1 av fjerde sesong fortsetter i samme retning som sesong 3. Det ser ut til at de første episodene brukes til å binde sammen historien og forklare hvordan det har seg at en samlet gjeng som ventet på redningen i slutten av sesong 3 ble til Oceanic 6 i framtiden. Noen spørsmål jeg lurer på:

 

- Hvorfor ble Hurley med i Oceanic 6 når han så tydelig ville bli igjen på øya på slutten av sesong 3? Her må det skje litt av hvert som gjør at han tanker seg om igjen og vil hjem eller være igjen...

- Jack virker i første episode ganske normal etter hjemkomsten. Hva er det som gjør at han ender opp som pillemisbruker og prøver å ta livet sitt?

- Kate var jo ettersøkt for drap, hvordan kan hun være en av de kjente Oceanic 6 uten å sitte bak lås og slå? Hun virker hvertfall fri og med et normalt liv når hun i slutten av sesong 3 møter Jack ved flyplassen

- Hvorfor "sliter" Hurley og Jack etter hjemkomsten, men ikke Kate?

 

For ikke bare å stille spørsmål skal jeg prøve å synse litt rundt hvem Oceanic 6 kan være. Jeg tipper de 6 som har dratt må holde kjeft om alt som har med øya å gjøre (som Kjakan skriver). De har antakeligvis også bekreftet at de er de eneste 6 overlevende. Enten stemmer dette og "Islanders" er døde (det tror ikke jeg) eller så sier de at de er de eneste overlevende fordi noen har truet med å drepe "Islanders" hvis de røper noe. Grunnen til at de "ikke prater" kan være at de alle har noen spesielt kjære igjen på øya og derfor alt å tape? Vi vet at Jack har et øye til Juliet og Kate til Sawyer. Mulig Hurley følte et spesielt bånd mot Claire etter at hun ble alene. Kanskje de 3 nevnte da er igjen på øya? Vet ikke selv om jeg tror det er slik, men jeg tenker høyt...:) Skal jeg tippe så tror jeg ikke nødvendigvis alle de 6 dro frivillig...

Hei og velkommen til forumet.

 

Likte teorien din, spesielt dette med utpressing. Men det må likevel være noe mer bak dette. Oppdager de at øya var bedre for dem? Hurley innså det mot slutten av sesong 3, Jack innser det kanskje på fastlandet (etter møtet med Hurley).

 

Har noen videre teorier, men det er hele tiden noe som slår hull på dem.

 

Hei, ja det er noe med at flere har et bedre liv på øya enn ellers. Det er f.eks rart Kate skulle ha noe å dra tilbake til. Etter det vi vet har hun vel null grunner for å dra tilbake (alltid på rømmen, avvist av moderen osv, osv). Lister her de jeg ville trodd hadde mest grunn til å dra hjem:

Jack: Han har kjempet for å komme bort hele tiden og er i tillegg "motstanderen" til Locke som vil bli

Juliet: Hun har vist at hun er villig til å gjøre "alt" for å komme hjem. Hun har en søster og niese å dra hjem til

Rose/Bernard: Bernard gjør som Rose og hun sier det er uaktuelt å bli igjen med Locke

Desmond: Han vil hjem til sin Penny, han vet hun lever og leter etter han

Jin/Sun: Sun vet at hun dør hvis hun blir på øya, antar Jin følger Sun...

 

Samtidig er det ikke bare lysten det står på, men om de tror det er redningen som kommer eller noe annet...

Lenke til kommentar
Hvem fulgte Desmond? Jack eller Locke?

 

Desmond fulgte Jack, vil nok tro det er på grunn av at Desmond er som Sayid en tidligere soldat så de fulgte den de sikkert så på som den mest troverdig og minst sprøe. Locke kasta jo trossalt en kniv i ryggen på en person, sprengte en ubåt, sprengte luka på en måte og sånt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...