Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen må "varme" seg opp før skjermen kommer opp!

Anbefalte innlegg

Begynner å bli møkka lei her, bygger en pc som jeg ser på som "perfekt", kjøling på alt, ikke noe dill som jeg ikke trenger og jeg har en vannkjøling som fungerer helt strålende, pumpa er ikke borti noe komponenter, ingen ledninger er i veien, alt er stripset og er helt ok i mine øyne, men nå begyne den å krangle igjen! Nå må jeg skru på pcen, la den stå på et kvarters tid før jeg må skru den av og på igjen for at skjermen skal komme opp, men så fungerer den helt fint helt til jeg skrur pcen av igjen.

Jeg er så lite motivert til å starte feilsøking av komponenter så jeg lurte på om noen andre har vært borti dette og vet hva det kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så den har vært perfekt, og i det siste har den begynt å tulle, eller har den oppført seg sånn hele tiden?

prøvd å flashe biosen på hovedkortet til siste versjon? pleier å hjelpe endel.

du kunne også skrevet litt om hva slags utstyr du har inni der... det pleier å hjelpe på oss som skal hjelpe.

kan harddisken ha fått seg en smell? skjermkortet sitter godt fast? strømforsyninga er kraftig nok? noen usb-flashdisker som er koblet til? pc booter i riktig rekkefølge?

Lenke til kommentar

Problemet er jo at skjermen ikke kommer opp, uavhengig av harddiskene. Kan prøve flashing, men rart det har fungert før og så nå plutselig begynt å ta kvelden, var nå nylig at den begynte å kødde.

Kan få nøyere specs hvis det trengs, men har 2gb kingston ddr2 ram, asus P5L-VM hk, et 480W power (husker ikke produsenten, men den skal være av en bedre type, kosta sitt da jeg kjøpte den for et år siden i alle fall). Så har jeg et Radeon x800 512 mb skjermkort, PCI-exp og en 3.4ghz Pentium 4, s775.

Burde jo være noe hw greier som gjør dette. Skjermkortet sitter ordentlig i og kjøleblokka til skjermkortet sitter passe løst på og forårsaker ikke noe press.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...