remi sture Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Hei. Jeg driver å leker meg litt med å lage en MMS-blogg, og i den sammenheng trenger jeg litt hjelp. Jeg får inn vedleggene som binærdata (base64-kodet), og får ut bildet på skjerm slik: <?php header('Content-type: image/jpeg'); echo base64_decode($binary-content); ?> Men jeg vil videre plassere dette bildet fysisk i en mappe på serveren. Maskinen jeg jobber mot har ikke støtte for PHP5, så jeg kan ikke bruke file_put_contents(). Noen som har noe kode jeg kan knaske på, eller hjelpe meg på veien? På forhånd takk! Endret 30. januar 2008 av remi sture Lenke til kommentar
remi sture Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 Løste det slik: <?php $filename = "images/blog/" .time(). ".jpg"; $somecontent = $blog['content_element'][1]['binary-content-decoded']; if (!$handle = fopen($filename, 'x+')) { echo "Cannot open file ($filename)"; exit; } // Write $somecontent to our opened file. if (fwrite($handle, $somecontent) === FALSE) { echo "Cannot write to file ($filename)"; exit; } echo "Success, wrote content to file ($filename)"; fclose($handle); ?> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå