Gå til innhold

Veiledning til 22" LCD widescreen kjøp

m0g1e

Anbefalte innlegg

Når det er snakk om responstid på LCD-skjermer, er denne en sammenligning med hvor god oppdateringsfrekvensen er på skjermen (Hz)? F.eks. En skjerm med 16ms vil alltid ha dårligere oppdatering enn en 8ms eller mindre? Er det noen forskjell på digital og analog etterslep?

Tenker på å kjøpe meg min første LCD-widescreen skjerm nå. Ønsker helst oppløsning på 1680x1055 minimum. Har til nå tenkt på 22", men ser også at responstiden på disse er mye høyere enn mindre skjermer. Så er derfor usikker.

Ønsker et stort skrivebordsmiljø med litt bedre oversikt enn det jeg har nå (17 eller 19" CRT). Plass, samt mindre stråling er også grunner til valget :)

Er klar for å miste den optimale updateraten i spill til fordel for en enklere og større skjerm på bordet :)

Leser stadig vekk om minuset med etterslep på spill ved test av LCD-skjermer, så jeg lurer på hvor merkbart og hvor betydningsfullt dette er..

Endret av mogie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke sånn at responstiden på disse skjermene er mye dårligere enn de mindre modellene. Merker faktisk ikke antydning til etterslep på min 22", og jeg gikk fra en 19" CRT. Vet ikke helt hvor du har sett, men du finner jo mange 22" med 2ms, du finner ikke noen 17" eller 19" som har mindre enn det.

Mitt forslag: LG227WT-PF

https://prisguiden.no/product.php?productId=86315

Kjempestilig design, klare fine farger, 0 etterslep.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...