deterprivat Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Jeg har blitt lurt med på jallatur til Sverige for å feste en helg i vinter. Noe uventet er jeg også blitt tvunget til å opp i bakken for å brekke de osteoporoserammede beinene mine. Jeg har aldri stått i en slalombakke før, og har koordinasjon som en blind elgku. Carving eller tradisjonelle? Dyrt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Jeg er ikke så god selv, og står ca annenhvert år på ski. Pleier selv å bruke noe som heter SnowBlades. Bittesmå ski, lett å styre, morro som bare det. Kan trikse og mixe og renne bakover uten trening :] Ellers kan du prøve noen korte twintips, skal også være gøy visstnok. Skal du kjøre slalåm (som det faktisk heter), så ville jeg valgt noen korte noen, jo kortere jo lettere å styre synes jeg. Også lettere hvis du skal velge en såkalt "skogsrute" Er også lurt med et par "styrepils" ;] Lykke til. Lenke til kommentar
deterprivat Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 Jeg skal ikke trikse og mikse (som det faktisk heter), jeg skal renne nedover og svinge. Du mener altså at carving er tingen? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Har selv vanlige slalomski som rekekr meg opp til nesa og de er ypperlige på fart og svinging, eneste jeg har å utsette på dem er at det er et H**** å bremse i skog løyper, selv har jeg enda et digert arr etter et tre på Trysil fjellet vinterferien 2006 Lenke til kommentar
deterprivat Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 Farten er det strengt tatt ikke så farlig med, tror det går fort nok for meg gitt. Hvor mye koster det å leie ski en helg? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 kommer helt ann på dager du leier (2dager ?) og hvor du leier .... Lenke til kommentar
deterprivat Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 Selvfølgelig kommer det an på antall dager, nå var det snakk om en helg, så 2-3 dager bør vel være et naturlig antall dager. Med mindre jeg havner på akutten allerede første dag. 600,-+ SEK ser det ut til at må ut med. Kunne fått mye øl for den prisen gitt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 I Norge er det svindyrt hvertfall, flere hundre for en dag enkelte plasser. Satser på at det er billig i Sverige da ;] Skal du bare renne nedover som en default, så kan du bare kjøpe lange carvingski ville jeg sag. Lenke til kommentar
deterprivat Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 Kjøpe ski er uaktuelt, da jeg neppe kommer til å kjøre mer enn denne ene helgen. Foretrekker bortoverski til vanlig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Da kan du gå for bortoverski hvis du vil, men det er sikkert ikke så lett i nedoverbakke. Bare si til folkene du skal leie av, at du er ny på dette. Så får du nok noen fine nedoverski. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå