Gå til innhold

COD4: Fordeler med å være host + highscores.

Gjest Slettet-uVTr2vDm

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-uVTr2vDm

Jeg har merket at det er en sinnsyk fordel å være host i dette spillet.

Det er faktisk så ille at jeg kan ta meg selv i å leave kamper bare for å

prøve å bli host. Man treffer med en gang, ingen "delay".. Kniven treffer somregel

alltid når man prøver, i motsetning til når man har litt lagg.

Post gjerne deres meninger om host-fordeler, og gjerne et screnshot av deres rekorder på

de forskjellige gamemodene, regner med ingen legger ut screens hvor man har samarbeidet osv.

Kun vanlige matches, ingen private!

Team Deathmatch, første lag til 75 kills vinner. Her har jeg 55 alene.

Må nevnes at det kun var noobs her, og at jeg var host.

post-41912-1201691518_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Host-fordeler kommer med alle multiplayer spill, spesielt hvis du spiller mot folk fra andre siden av jorda. Spiller du på norsk server vil du neppe irritere deg over dette.

Heldigvis har COD4 noe som heter Client Side Hit Detection. Det gjør at skuddene blir registrert på spilleren uansett om målet egentlig løper 1m foran det du ser.

Spill som Gears bruker ikke dette og det medfører at kulene ofte kommer 0,5 sek etter du har skutt hvis det er nok lagg og det kan være litt irriterende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Ja det funker ganske greit, men hvis systemet fungerte slik, burde man ikke ha en mulighet for at 2 folk som skyter samtidig, dreper hverandre og det blir uavgjort?

Tipper at hvis man prøver å trykke akkurat samtidig, så vil hosten få killen. Dessuten hvis personen egentlig er en meter foran, enn det han er (hosten) så kan jo hosten løpe rundt et hjørne og skyte folk, før de du skyter, faktisk ser at du er rundt hjørnet.

Det skal vel en god del lagg til, men uansett.

Ganske kjipt. Eller ganske greit dersom du er host !

Lenke til kommentar

Er nesten ingen spill som har så mye lagg at det går ut over karakterforflytning, selvom jeg merker det noen ganger i CoD. Det som da er det kjipe ved CSHD er at nærkamp blir veldig vanskelig å koordinere for spillerne som ikke er host.

Og at 2 stk skyter hverandre samtidig skjer fra tid til annen, og går på om begge spillerne skyter akkuratt likt (Dersom det er 0 lag) eller at to spillere med meget tilnærmet antall MS i lag skyter eksakt samtidig.

Lenke til kommentar
Det som da er det kjipe ved CSHD er at nærkamp blir veldig vanskelig å koordinere for spillerne som ikke er host.

Hehe, alltid like gøy å bomme med kniven når du sverger på at han "var rett foran deg".

Men, heller en slik løsning enn bullet lag.

Lenke til kommentar
Dette var jo heeelt sinnsykt i Gears i begynnelsen ihvertfall. Var jo faen meg en archievement i seg selv og klare å ta ut hosten :p

har ikke blitt så mye bedre over tiden heller da, mulig det har forbedret seg litt...men å ta hosten som buker "host hagla" er komplett umulig...skader jo dobbelt så mye :ermm:

Lenke til kommentar

Man kan ikke velge om man vil være host eller ikke i COD4. Har du en god linje er sjansen stor for at du blir det. Har du crap linje vil du mest sansynlig slite med å bli host.

Hvis det kommer fram et map og du er den eneste som er i rommet, er du host. Man kan også sjekke det ved å "vote to skip", altså stemme for å skippe banen. Hvis du ser din stemme blir registrert øyeblikkelig er du host, tar det flere tidelssekunder er du det ikke.

Lenke til kommentar
Det er bare det at 90% av tiden jeg spiller merker jeg det som i Gears blir kalt Bullet Lag.

Altså at kulene treffer veggen lenge etter du faktisk har skutt. Det opplever jeg nesten absolutt hele tiden.

Hm...åssen internett tilkobling er det du har du da? merker dette jeg også når jeg joiner en server som har dårlig connection, men ellers så er det ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...