Potetfar Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Hei Tenker på å oppgradere pcen i februar for å være litt ladd for TG, og det var kanskje litt dårig timing for tre år sida da jeg kjøpte den. Har AGP-skjermkort og DDR1 RAM, så siden jeg skal oppgradere skjermkort (selvfølgelig til PCI-E) må jeg også dra med nytt hovedkort og derfor ny RAM. :< Sitter for øyeblikket på: 3.6 GHz Intel GeForce 6800 GT 1gib GeIL + 512 random 1) La oss si at jeg først oppgraderer skjermkort, hovedkort og RAM. (Til GeForce 9600, random (?) hovedkort og 2 gig ram), hvor mye forskjell vil jeg merke i spill som WoW og Crysis? Prosessoren vil jo bli en flaskehals, så burde jeg bare lukke øynene og betale for hele pakka i ett? 2) Jeg ser jo at dualcore er den store greia om dagen (er en stund sida jeg fulgte med :<), men hvor mye vil en f.eks 1.6 GHz Core 2 Duo CPU (Link) yte mer enn min 3.6 GHz? Tar sannsynligvis noe kvassere (har lest mye bra om E8400, 3 GHz greia), men lurer bare på ytelse. :> Takker for svar! Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Tror ingen kan fortelle deg hvor mye bedre ytelse du vil få, da ingen i utgangspunktet vet hvor bra maskinen din yter nå. Men Her kan du sammenligne ytelse på grafikkort. Her kan du sammenligne ytelse på prosessorer. Om du har et hovedkort som støtter PCI-E burde du se ganske mye bedre grafikkytelse om du går over til et 8800GT, Ati 3850/3870. Noe vil alltid være flaskehals, kanskje like greit å la det være CPU i første omgang. En E2140 yter bedre enn en P4 3,6GHz i alle sammenhenger om jeg ikke har oversett noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå