tåa Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Har bestilt Logitech MX500 sammen med en ny PC og mens jeg venter på den stusser jeg på noe. Går det an å bruke alle de ekstra knappene på den i spill uten å måtte rote i driverne dens? Må bare spørre, for jeg har ikke stor sans for å måtte gjøre slikt. Når man programmerer museknappene i den integrerte kontrollmenyen i spill står det jo som regel "Left mousebutton", "Right mousebutton" og "Middle mousebutton". Hva skjer når man trykker på en av de andre knappene? Ingenting? :o Og hva er forresten vitsen med en spesialmusematte til 250,- kr når en tøymatte til 20,- kr fungerer bra nok fra før? Noen av dere vil sikkert svare: "De er så utrolig mye bedre! Musa glir mye lettere og musepekeren går mye jevnere og de er så bra!" Men altså, jeg tviler på at grunnen til at jeg ikke er verdens beste i CouterStrike er at jeg har for dårlig musematte (det er nok heller fordi jeg generelt ikke er så supergod i skytespill og naturligvis at jeg ikke spiller CS ). Det kan da ærlig talt ikke gjøre såååå stor forskjell at jeg kan tape en skudduell som følge av det? Jeg har nå brukt samme musa i fire år, en Intellimouse uten hjul. Teflonføttene er helt flate, og jeg bruker som dere kanskje har skjønt en helt vanlig tøymatte, men det hidrer meg ikke i å bevege musa lett og greit over skjermen (nei, jeg er ikke spesielt sterk). Kan noen si meg hva jeg skal med en fUnc 1030 eller hva det nå er dere sier er så viktig når man spiller?! Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Hvis du prøver en fUnc 1030, så vil du aldri gå tilbake til de billige blå lefsene Med fUnc 1030 får du bedre presisjon og hastighet, viktig når det gjelder fps spill Og en ting til; IKKE legg inn driverene til logitech. De er røtne. Ja, jeg snakker av erfaring. Bruk de som xp/win2k legger inn. Da unngår du mange irriterende problem Går det an å bruke alle de ekstra knappene på den i spill uten å måtte rote i driverne dens? Ja, jeg bruker mx700 og alle knappene fungerer i alle nye spill. Og jeg har ikke lagt inn logitech driverene, bruker de i windows Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Yup bare koble til musen og la XP registrere den og that's it. Installerte drivere og måte avinstallere de siden de sugde. Eller har eg ikke har ikke musmatte. Lenke til kommentar
tåa Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 Hvis du prøver en fUnc 1030, så vil du aldri gå tilbake til de billige blå lefsene Med fUnc 1030 får du bedre presisjon og hastighet, viktig når det gjelder fps spill Og en ting til; IKKE legg inn driverene til logitech. De er røtne. Ja, jeg snakker av erfaring. Bruk de som xp/win2k legger inn. Da unngår du mange irriterende problem Går det an å bruke alle de ekstra knappene på den i spill uten å måtte rote i driverne dens? Ja, jeg bruker mx700 og alle knappene fungerer i alle nye spill. Og jeg har ikke lagt inn logitech driverene, bruker de i windows Takker for svar, men hvis du leste det siste avsnittet i opningsinnlegget så du kanskje at jeg ba om en nøye forklaring på akkurat HVA som gjør disse mattene så gode. Ja, jeg HAR lest omtalene til gamer.no, men jeg har fortsatt ikke stor tro på at det er noe handikap i FPS-spill å bruke en vanlig tøymatte. Jeg har i alle fall ingen problemer med lefsa mi. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Hvis du prøver en fUnc 1030, så vil du aldri gå tilbake til de billige blå lefsene Med fUnc 1030 får du bedre presisjon og hastighet, viktig når det gjelder fps spill Og en ting til; IKKE legg inn driverene til logitech. De er røtne. Ja, jeg snakker av erfaring. Bruk de som xp/win2k legger inn. Da unngår du mange irriterende problem Går det an å bruke alle de ekstra knappene på den i spill uten å måtte rote i driverne dens? Ja, jeg bruker mx700 og alle knappene fungerer i alle nye spill. Og jeg har ikke lagt inn logitech driverene, bruker de i windows Takker for svar, men hvis du leste det siste avsnittet i opningsinnlegget så du kanskje at jeg ba om en nøye forklaring på akkurat HVA som gjør disse mattene så gode. Ja, jeg HAR lest omtalene til gamer.no, men jeg har fortsatt ikke stor tro på at det er noe handikap i FPS-spill å bruke en vanlig tøymatte. Jeg har i alle fall ingen problemer med lefsa mi. Hvis du er fornøyd med lefsa di, ser jeg ingen grunn til å du skal kjøpe en dyr musematte :wink: Lenke til kommentar
DanFekar Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Er du fornøyd med "lefsa" di, så er det overhodet ingen grunn til å bytte den Det er vel i & for seg ikke noe "handikap" med en annen musematte. Bevares, du kommer deg like fullt til butikken i en polo som i en SL500, men comforten mann! COMFORTEN ! ! 8) Når det gjelder meg kan jeg bare nevne at jeg har vært gjennom en mengde billigmatter, fra ikea sine tøystykker via diverse reklamelefser til litt dyrere matter.Jeg kjøpte og kasserte både Crystal Pro og Everglide Gigantea før jeg prøvde meg på FUnc 1030. Dette er hva jeg liker ved FUnc'en : - festeklips for museledning - meget lav profil - den ENORMT glatte overflaten - vendbar matte (glatt/ru overflate for optisk/ball) Jeg har sprayet en tynn film av teflon på den glatte siden og bruker en logitech mx500 på matta. Kommer aldri ALDRI til å bytte denne ut . Lenke til kommentar
tåa Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 Jeg skjønner at fUnc 1030 er mer behagelig å bruke enn en standardmatte, men jeg tror ikke jeg har lyst til å gi fra meg mine hardt opptjente lapper for den av den grunn. Spesielt med tanke på at jeg er nødt til å bestille fra internett for å få den. Eller finnes den i "vanlige" butikker også? I så fall skal jeg tenke på saken. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 hva som er vitsen med en musematte til 300 kr? hvis du gjør en bevegelse med en billig mus på en billig dårlig matte, så gjør samme bevegelsen omigjen så vil musepekeren ende på forskjellige steder hver gang. med en god matte og mus er det ikke slik, og du treffer hele tiden der du vil treffe på første forsøk. hs på første kulen i cs for eksempel, jeg lånte en func matte i en uke og jeg traff mye bedre og fikk over tre ganger så mange kills jeg pleier å ha. Lenke til kommentar
tåa Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 hva som er vitsen med en musematte til 300 kr? hvis du gjør en bevegelse med en billig mus på en billig dårlig matte, så gjør samme bevegelsen omigjen så vil musepekeren ende på forskjellige steder hver gang. med en god matte og mus er det ikke slik, og du treffer hele tiden der du vil treffe på første forsøk. hs på første kulen i cs for eksempel, jeg lånte en func matte i en uke og jeg traff mye bedre og fikk over tre ganger så mange kills jeg pleier å ha. Sant? Jeg må ha undervurdert disse mattene! Kan noen vere så snill å fortelle meg om det finnes noen tradisjonelle butikker (ikke nettbutikker) som selger fUnc 1030? :wink: Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Jeg tror ikke func finnes i "tradisjonelle" butikkene, kun på nettet Lenke til kommentar
TST Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Ja, jeg HAR lest omtalene til gamer.no, men jeg har fortsatt ikke stor tro på at det er noe handikap i FPS-spill å bruke en vanlig tøymatte. Jeg har i alle fall ingen problemer med lefsa mi. Har du leste denne også? http://www.gamer.no/omtaler/blaa_toeymatte/ Lenke til kommentar
tåa Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 Ja, jeg HAR lest omtalene til gamer.no, men jeg har fortsatt ikke stor tro på at det er noe handikap i FPS-spill å bruke en vanlig tøymatte. Jeg har i alle fall ingen problemer med lefsa mi. Har du leste denne også? http://www.gamer.no/omtaler/blaa_toeymatte/ Ja, jeg har lest den, men den fastslår jo også at spesialmattene er langt bedre. Jeg tenkte jeg ville høre litt erfaringer av andre. Så jeg vet (litt mer) nøyaktig hvor stor forskjell superskiver faktisk gjør i praksis. Men hvis den ikke finnes annet enn på nettet tviler jeg på at det blir noe av uansett. Litt for rotete å bestille bare en liten ting som en musematte på nettet, synes jeg. Så det blir vel ingen fUnc på meg. Lenke til kommentar
TST Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Litt for rotete å bestille bare en liten ting som en musematte på nettet, synes jeg. Så det blir vel ingen fUnc på meg. Du kan jo evnt. bestille noen Mouse Skatez samtidig. Lenke til kommentar
tåa Skrevet 17. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2003 Litt for rotete å bestille bare en liten ting som en musematte på nettet, synes jeg. Så det blir vel ingen fUnc på meg. Du kan jo evnt. bestille noen Mouse Skatez samtidig. Kanskje det, men er det virkelig verdt det å betale 90,- kr for litt teflonteip som slites ut etter to ukers bruk? En gaming-matte er i det minste en investering. Den er ikke ubrukelig etter bare kort tid. Nei, jeg tror ikke jeg kommer til å kjøpe Mouse Skatez. Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 I Stavanger får man kjøpt func matter på OBS Lenke til kommentar
tåa Skrevet 22. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2003 I Stavanger får man kjøpt func matter på OBS Virkelig?! Nå bor ikke jeg i Stavanger, men OBS er jo en landsdekkende kjede. Finnes den i andre OBS-butikker også? Eller var det bare en spøk? Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 I Stavanger får man kjøpt func matter på OBS Virkelig?! Nå bor ikke jeg i Stavanger, men OBS er jo en landsdekkende kjede. Finnes den i andre OBS-butikker også? Eller var det bare en spøk? Nei jeg spøkte ikke, men det er vel ikke verre enn å gå å sjekke OBS butikken vel ? Vi har 2 OBS butikker i Stavanger, bare den ene som har men. Prisen ligger rundt det microplex tar, +- Lenke til kommentar
tåa Skrevet 23. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2003 I Stavanger får man kjøpt func matter på OBS Virkelig?! Nå bor ikke jeg i Stavanger, men OBS er jo en landsdekkende kjede. Finnes den i andre OBS-butikker også? Eller var det bare en spøk? Nei jeg spøkte ikke, men det er vel ikke verre enn å gå å sjekke OBS butikken vel ? Vi har 2 OBS butikker i Stavanger, bare den ene som har men. Prisen ligger rundt det microplex tar, +- Jo, det ER verre enn å gå og sjekke på OBS-butikken. Det er nemlig langt dit (bor på bygda). Så hvis noen vet: LA MEG FÅ VITE DET OGSÅ! Lenke til kommentar
Aimz Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 funC 1030 og Microsoft Intellimouse Optical er det Ultimate Parret Selv Bestillte jeg matten med MouseSkateZ fra www.Microplex.no " http://www.microplex.no/rubweb/rd.php?rd=F...C1030S&toc=4240 " betalte noe som 450kr. Menst jeg kjøpte musen på SpaceWorld (De hadde den ikke inne.. men de bestillte den for meg ) Så betalte jeg 399.- for den :wink: Grunnen til at kombinasjonen blir så bra, er at Den optiske leseren (som Scanner overflaten 6.000 ganger per. sec med Im. Optical) Scanner lissom fortere med en helt svart Matte enn en liten tøymatte (har sikkert noe med fibrene og gjøre) "Jo Hardere jo Mørkere jo bedre :P" Arrester meg hvist jeg tar feil :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå