Gå til innhold

Forstyrrelse på projektor

ictys

Anbefalte innlegg

Jeg kjører idag ett foredragssystem med en skjem og to projektorer tilkoblet. Problemet er at projektorene idag henger ved siden av/forran høytalerne. Når det gå lyd igjennom høytalerne så er det litt forstyrrelse på projektorene.

Hva skyldes dette? Hva kan vi gjøre for å forhindre det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis kablene fra projector ligger i nærheten av høyttalerene kan dette forårsake støy i bildet. crt projectorer har som regel 3 bilderør og er gjerne stor og stygg. rundt 60 kg...

slynga til høreapparater kan påvirke de også hvis de ligger i nærheten av kablene som går til projectoren eller veldig nær projectoren...

Lenke til kommentar

pc står på miksepult og kablene til projektorene går paralelt med kablene frem til forsterkeren. Projektorene henger 2,5 - 3 meter forran høytalerne.

He he, hvis crt veier 60 kg, så er det ikke crt. Disse er små søte projektorer.

Hvis det er høraparatslynga som lager støy så er det vel ikke så mye å gjøre? Slynga er jo lager for å lekke signaler, mulig jeg kan isorlere kablene til projektoren, men disse er jo ganske godt isolert fra før. Kan jo ikke akkurat isolere projektoren.

Skal søren meg skru av den slynga. Alle gamliser som bruker hørapparat er for senil til å skru på apparatet uansett :devil:

Jeg får teste med å skur av slynga. Teleslynge og justerbare lys er noe piss.

Lenke til kommentar

Det finnes de crt-prosjektorer som er mindre enn det. Men om prosjektoren er liten så er det nok lcd...

(Kan jo nevne at jeg har en crt-prosjektor som veier rundt 10-11kg eller noe, og bare har et bilderør)

Om det er en uskjermet vga-kabel så kan det lett bli forstyrrelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...