Gå til innhold

Skjermkort med tre utganger for bruk med projektor

ictys

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har idag en pc som er koblet til to projektorer. Idag har jeg ett skjermkort med to utganger, hvorav det ene går til skjermen og det andre til en splitter som deler bildet til de to projektorene.

Jeg kjører feks powerpoint hvor jeg ser ett bilde på skjerm 1 og ett annet på skjerm 2(projektoren) Dette systemet brukes til foredrag. Fungerer helt fin, men når vi kjører video så hoster det litt og vi vil derfor oppgradere skjermkortet, PC-en er helt fin ellers.

Noen som har ett stille skjermkort å anbefale, ikke det dyreste?

Jeg tror det ville vært en fordel å fått ett skjermkort med tre utganger, noen synspunkter på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg tror ikke du får et vanlig skjermkort med mer enn to utganger. dvs, de fleste har jo to utganger pluss en svideo/kompositt/komponent-utgang. men dette river ikke snerken av når det skal brukes på storskjerm.

det fins såklart skjermkort med fire utganger, men disse er vel oftere av den styggdyre sorten som brukes til av folk som driver med grafikk og bilder profesjonelt. vet ikke om noen i farta.

skal du ha et stille skjermkort så gå for noen passive middelklassekort, f.eks 8500-serien til nvidia

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...