Lusken Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Hei! Som overskriften tilsier, lurer jeg på hva korrosjon er. Hva er det? Finnes det flere Korrosjonstyper? Noen som har tidligere oppgaver om dette? BTW: "Wikipedia er ikke min venn"....heller ikke gooooogle... Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Edit: Orker ikke en gang prøve å hjelpe en som...ja..som Lusken. Endret 31. januar 2008 av Arbakadarba Lenke til kommentar
Lusken Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 Jo, wikipedia og google er dine venner! Ett søk i google og jeg fikk denne siden fra wikipedia som første treff. Der får du forklart akkurat det du spør om. Selvsagt har jeg sett det der, men absolutt alle i klassen har tatt den informasjonen, og gjort om på den, og det er svært vanskelig for meg å gjøre om på den..... Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 enkelt og greit det er metall som "ruster" eks. for Cu så ruster det ikke men det får et grønt bellegg Get it ? Lenke til kommentar
haalo Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Jo, wikipedia og google er dine venner! Ett søk i google og jeg fikk denne siden fra wikipedia som første treff. Der får du forklart akkurat det du spør om. Selvsagt har jeg sett det der, men absolutt alle i klassen har tatt den informasjonen, og gjort om på den, og det er svært vanskelig for meg å gjøre om på den..... Du skal ikke bare gjøre om på andres artikler, du skal skrive noe sjøl. Endret 30. januar 2008 av haalo Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Då tar du turen til bibloiteket og finn fram leksikonet, der finner du nok same informasjon berre presentert på ein litt meir tørr måte. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Wikipedia er rimelig tørt det også, da . Corrosion is breaking down of essential properties in a material due to reactions with its surroundings. Men ja, det er sikkert en god idé å finne fram et papirleksikon. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Caplex er vel ganske nært et papirleksikon. http://www.caplex.no/Web/ArticleView.aspx?id=9319300 Ellers har du Encyclopædia Brittanica http://www.britannica.com/ebc/article-9361665 Og hvis alle har skrevet av den norske wikipediaversjonen, så kan du oversette den engelske versjonen. Lenke til kommentar
Lusken Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 Bla bla bla....Jeg hadde håpet på at dere hadde forstått meg, noe dere ikek gjør... Jeg hadde lyst på en Korrosjons oppgave (eller Rust) som jeg kan levere inn, jukse... Eller at dere hadde funnet en internett side som hadde litt annen, andre ord, enn wikipedia bruker.... Men dett forumet her er ikke til juksing...fordi det er ikke lov....haha.... alt er lov bare du ikke blir tatt, sier nå jeg..... Men takk for all hjelp... Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Har dere lært om etikk på skolen? Nevn det for læreren og si at jeg foreslo et kjapt oppfriskningskurs. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) hva skal du gjøre når du kommer ut i arbeidslivet og skal sjekke om en viktig oljekonstruksjon kan få korrosjon. Du har da ansvaret for alle på platformen, et hundretalls personer som stoler på deg og du har jukset deg gjennom alle prøver? Skal du fake deg igjennom og håpe at den står i din levetid, slik at det ikke blir noe lignende kiellandkatastrofen der over hundre døde? sjekk korrosjon, korrosjonsbeskyttelse, beskyttende korrosjon, korrosjonsbetingelser, spenningslista er sikkert mye mer du kan skrive om. Endret 31. januar 2008 av Admin'c Lenke til kommentar
Lusken Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 hva skal du gjøre når du kommer ut i arbeidslivet og skal sjekke om en viktig oljekonstruksjon kan få korrosjon. Du har da ansvaret for alle på platformen, et hundretalls personer som stoler på deg og du har jukset deg gjennom alle prøver? Skal du fake deg igjennom og håpe at den står i din levetid, slik at det ikke blir noe lignende kiellandkatastrofen der over hundre døde? sjekk korrosjon, korrosjonsbeskyttelse, beskyttende korrosjon, korrosjonsbetingelser, spenningslista er sikkert mye mer du kan skrive om. DO IT THA HOMER SIMPSON WAY!!!! Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 alt du gjør leder deg mot en stilling som gir ansvar, derfor er det viktig å lære ting hele tiden, og starte tidlig slik at vi kan løse problemer på en mest mulig riktig måte. Lenke til kommentar
Lusken Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 For det første får jeg aldri bruk for korrosjon videre i livet, ihvertfall ikke arbeidsmessig, jeg kommer aldri til å jobbep å en oljeplattform eller lignende... etikk - Up yours! Uansett, de fleste som har svart her er papy boys som har 5 i snitt, og er interessert i å lære. Lenke til kommentar
Lusken Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 Meningen med livet er ikke å jobbe livet av seg. Jobb er kun en ting der du skal tjene penger. Enkelt og greit. Noen velger en hard måte, vanskelig/utfordrende oppgaver, Bla bla bla. Jeg er heller av den slappe sorten, som ønsker å tjene spenn, gode spenn, den enkleste og korteste veien. Og ja, jobbmessig, er Homer en forbilde. Så digg jobb, og tjener rimelig gode penger. Eller så kan jeg stresse litt, viss det er en interessant jobb, og da noe innenfor fotball. DA kan jeg virkelig stresse... Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Problemet med den holdninga er at det er dei framtidige kollegaene dine som må ta ekstraarbeidet med å ha deg som kollega. Det går som oftast ikkje bra i lengda. Heller ikkje forvent så mykje ut av livet med den holdninga, i tillegg så kan vel drømmejobben berre strykast. lykke til! Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Du skal faen ta meg håpe at jeg aldri er overordnet deg. Du hadde fått sparken på en minuttet. Og jeg er nok ikke den eneste som setter pris på god gammeldags arbeidsmoral. Stryk det - moral! Lenke til kommentar
haalo Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Jeg kommer i hvert fall ikke til å hjelpe deg med noe. EDIT: Du burde kanskje endre emnetittelen, da du ikke akkurat spør om leksehjelp, men fiks ferdige lekser. Endret 31. januar 2008 av haalo Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Du finner endel grunnleggende info med enkle figurer osv ved å klikke deg rundt på dette nettstedet: http://corrosion-doctors.org/ Lenke til kommentar
Lusken Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 ok, jeg kopierte fra nettet, og fremførte det...alt gikk smoooth...er ganske good til å beskrive ting....korrosjon inngår, anoder osv vett....og da spurte selvsagt læreren hva det var...og jeg svarte "anoder er elektrofysiske felt der minuspolen møter pluss polen"....bare bullshit... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå