stormx Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Hei, Hentet pakke på posten med et TwinMOS 4GB PC2-6400 kit i dag, pakket opp og installerte i de to ledige dimm-slot'ene i maskinen min. Resultat - blåskjerm.. Fra før har jeg et 2 GB PC2-6400 kit fra OCZ som vel skulle gå grei sammen med det nye settet? Jeg har prøvd å ta ut det gamle settet for å se om det fungerte med bare det nye og omvendt, begge deler fungerte. BIOS har blitt satt til defaults igjen og alt fungerer helt til Vista kommer til login-skjermen. Da blir det blått Jeg har også forsøkt å skifte kanaler på minnebrikkene i alle mulige konfigurasjoner.. Noen som har noen ideer? Eller er det så åpenbart som at det ikke fungerer med 2x2 GB + 2x1 GB? EDIT: HK: XFX 650i CPU: E6750 @ 2,67 Ghz Endret 30. januar 2008 av stormx Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Oppdater bios, sett minne timings og spenning manuelt. Prøv også å øke NB spenningen. Aktiver memory remapping i bios. Lenke til kommentar
stormx Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 Takk for superraskt svar Skal prøve om litt, holder på å jobbe med noe i Photoshop atm. Lenke til kommentar
stormx Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 Oppdaterte bios, satt cpu og minne hastighet manuelt, økte spenning på RAM og NB. Nå fungerer alt flott Tusen takk for hjelpen "heisann" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå