Fleskepus Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Hei, og takk for et utrolig brukbart forum og diskusjons plass. Har vært til stort hjelp, og nå var det på tide å registrere meg for å oppnå mer kunnskap. Jeg har Cute News på min side, og regner med de fleste vet hva det er. For å "printe" nyhetene man skriver, bruker man denne koden: <?PHP include("path/to/show_news.php"); ?> Men jeg har et design som inneholder flere <divs> (firkanter) hvor hver enkelt nyhet skal vises, og etterhvert som det blir flere nyheter så vil dem bevege seg nedover og til neste <div>. For å illustrere: Første nyhet kommer i <div1>, og neste i <div2>. Og når jeg skriver en ny nyhet, så vil <div1> gå til <div2>, og <div2> vil gå til <div3>. Skjønner? Så spørsmålet mitt er, med tanke på koden som ble skrevet lenger oppe, la oss si jeg skrive den i alle <divs>, men jeg vil ha en kode som sier at den skal bare vise nyhet nr. 1, 2 eller 3. Så <div1> vil alltid vise den første nyheten, og <div2> vil alltid vise den andre. Jeg beholder da det fine Cute News scriptet, men trenger bare en ny kode På forhånd, takk! (jeg er designer, har aldri kodet før) Løsningen var: <?PHP $start_from=1; //her starter den fra nyhet nr. 2 (glemmer den første nyheten) $number = 1; //her sier den hvor mange nyheter som skal vises include("_nyheter/show_news.php"); ?> Endret 30. januar 2008 av Fleskepus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå