Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Reboot ifm oppstart xp\Bluescreen

Anbefalte innlegg

Har følgende oppsett:

- Asus M2N32-SLI Deluxe, nForce 590 SLI

- AMD CPU Athlon 64 X2 5200+ Socket AM2 2.6GHz

- Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4

- Asus GeForce 7950 GX2

- Enermax Liberty 620W

- Seagate Barracuda 7200.10 250GB SATA216MB 7200RPM

- WD Harddisk 150.0GB SATA 10000RPM 3.5" 16MB "Raptor"

- Microsoft Windows XP Professional SP2

- Plextor cd\dvd brenner

Problemet:

Skulle starte maskinen igår, rett etter win var lasta restarta den av seg selv. Dette gjorde den flere ganger, og den kom "kortere" i booten for hver gang. Siste gangen kom den ikke forbi win "loading" skjermen engang. Til slutt fikk jeg bare blåskjerm med div Stop meldinger, de av typen 0x000000eb osv...

Etter litt søk på nettet trodde jeg det kunne være software relatert, da jeg ikke har hatt noe slags problem med pcen før. Og den hang seg ikke i Bios eller noe annet. Kun ved lasting av win. Så jeg formaterte disken, og kjørte xp setup. Alt gikk greit helt til han skulle begynne å legge inn nødvendige filer for installasjon. Da fikk jeg melding om at han ikke fant diverse filer. Sjekekt cden, fin som faen. Trykket enter og da fant den filen. Dette gjentok seg flere ganger. Den fant alltid filen etter et par forsøk. Til slutt fikk jeg nok en blåskjerm med advarsel om kritisk feil osv. Jøss da tenkte jeg.

Da begynte jeg med hardware feilsøking. Tenkte først PSU svikt og plugga ut alt "ekstra" utstyr som kabinett vifter ol. Ingen forskjell. Bytta litt om på ramen, prøvde med bare en osv. Ingen forskjell. Så tok jeg ut alle komponentene og blåste rent for støv, satt inn. SAmme feil. Greit, da er det vel hardisken, prøvde derfor å installerer på annen disk. Samme føkkings feil!

Så det er dit jeg har kommet nå. Begynner å bli ganske rådvill. Siste mulighet er vel at det er hovedkortet? Noen som har opplevd noe liknende? Siden jeg ikke installerte noe nytt software\drivere før dette skjedde, og at den har "stått" på seg feilen frykter jeg at det er hardware relatert.

Hjelp!

Endret av gleid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merklig nok så fungerer den igjen nå! Etter å ha prøvd siste utvei, bytte dvd romen, så bestemte den seg for å funke! Det samme gjorde den når jeg satt den gamle dvd romen inn igjen for å kontrollere. Så nå aner ikke jeg hva det kan ha vært. Muligens støv i connectoren til dvden? Men fatter ikke at det skal forårsake slike feil. Jaja, nå har jeg hvertfall en fresh installasjon av xp å kose meg med :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...