FaderKubik Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Hessan! Er det sant at man ikke får bot av å kjør moped på vinteren,og selv om at det ikke er sne på veien? Endret 6. februar 2008 av FaderKubik Lenke til kommentar
CFM Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Her http://www.mopedportalen.com/forum/index.p...plombe+variator Lenke til kommentar
FaderKubik Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2008 gilera skrev: Her http://www.mopedportalen.com/forum/index.p...plombe+variator Nais! men må jeg begynne å blande olje med bensinen nå?:S Lenke til kommentar
CFM Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 FaderKubik skrev: gilera skrev: Her http://www.mopedportalen.com/forum/index.p...plombe+variator Nais! men må jeg begynne å blande olje med bensinen nå?:S Nei ikke med mindre du tar plomba i eksosen og bytter til større dyse Lenke til kommentar
FaderKubik Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2008 Men da skal jeg dra i garasjn senere å fjærne den:) er litt redd før å ødelegge noe da.. menne:P Lenke til kommentar
CFM Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 FaderKubik skrev: Men da skal jeg dra i garasjn senere å fjærne den:) er litt redd før å ødelegge noe da.. menne:P Ta det med ro og ikke stress. Da blir det bra Lenke til kommentar
FaderKubik Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2008 JEEEHU! da var det gjort GÅr som bare pokker ;D Takk før hjelpen!!! Lenke til kommentar
FaderKubik Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 Hei! idag fikk jeg endelig testa scootern utn ploba i variatorn.. Men d var bare så vidt jeg merka forskjell.. aksen er noe bedre men toppfarta er den samme :/ Var på verkstede på skola idag å mekka litt. da la jeg merke til at vektene inni klutchen var sikkelig slitte, egentlig skal de vel være runde:P men disse er flat mange steder rundt på ringen :S Er vel ikke bra går jeg ut ifra, så jeg skal bestille nye. Håper på at den kanskje går litt bedre da og ;P Lenke til kommentar
CFM Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 FaderKubik skrev: Hei! idag fikk jeg endelig testa scootern utn ploba i variatorn.. Men d var bare så vidt jeg merka forskjell.. aksen er noe bedre men toppfarta er den samme :/ Var på verkstede på skola idag å mekka litt. da la jeg merke til at vektene inni klutchen var sikkelig slitte, egentlig skal de vel være runde:P men disse er flat mange steder rundt på ringen :S Er vel ikke bra går jeg ut ifra, så jeg skal bestille nye. Håper på at den kanskje går litt bedre da og ;P Var de slitte første gangen du skrudde opp? Lenke til kommentar
FaderKubik Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 gilera skrev: FaderKubik skrev: Hei! idag fikk jeg endelig testa scootern utn ploba i variatorn.. Men d var bare så vidt jeg merka forskjell.. aksen er noe bedre men toppfarta er den samme :/ Var på verkstede på skola idag å mekka litt. da la jeg merke til at vektene inni klutchen var sikkelig slitte, egentlig skal de vel være runde:P men disse er flat mange steder rundt på ringen :S Er vel ikke bra går jeg ut ifra, så jeg skal bestille nye. Håper på at den kanskje går litt bedre da og ;P Var de slitte første gangen du skrudde opp? Ja, jeg trodde da at de skulle være sån:P men det er jo de som blir dratt med sentrifugalkraften å lager fart!? Og hvis de da er så flate, stopper de jo å trille ? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Sånn veeeldig enkelt forklart på hva som foregår: Motoren dreier rundt den innerste, og jo fortere det går, jo mer blir variatorvektene pressa ut mot kanten. Det medfører mer kraft/fart Lenke til kommentar
FaderKubik Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 skjønner Så jeg burte virkelig kjøpe nye xD Lenke til kommentar
FaderKubik Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 Bruker bare fra et gammelt evne-.. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 FaderKubik skrev: Bruker bare fra et gammelt evne-.. Man skal kjøre etter forholdene. Hvis det er bart så kan du kjøre hvor mye du vil. Men du trenger nok piggdekk på glatt føre Lenke til kommentar
Fugitive Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 gilera skrev: FaderKubik skrev: Bruker bare fra et gammelt evne-.. Man skal kjøre etter forholdene. Hvis det er bart så kan du kjøre hvor mye du vil. Men du trenger nok piggdekk på glatt føre Man skal sikre kjøretøyet etter forholdene, og det vil si at sommerdekk på snø er fyfy Lenke til kommentar
CFM Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Fugitive skrev: Man skal sikre kjøretøyet etter forholdene, og det vil si at sommerdekk på snø er fyfy Men det er moro da Lenke til kommentar
Fugitive Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 gilera skrev: Fugitive skrev: Man skal sikre kjøretøyet etter forholdene, og det vil si at sommerdekk på snø er fyfy Men det er moro da Det er en helt annen sak Lenke til kommentar
FaderKubik Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 SÅ man kan ikke få bot ? Bare man kjører når det er forhold? Lenke til kommentar
Fugitive Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 FaderKubik skrev: SÅ man kan ikke få bot ? Bare man kjører når det er forhold? Man får ikke bot sålenge veien er fri for is\snø. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå