Gå til innhold

SSD disk. Kjappe greier?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg driver litt med utvikling (java) og under bygging av prosjekter og diverse andre ting, krever det mye av disken. Ting genereres og skal skrives og leses til og fra disk. CPU brukes av og til 100%, men det er etter at genererte filer er ferdig genererte...

Spørsmålet mitt til dere blir da; Vil en SSD løse mine problemer angående disk I/O?

Noen som har erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan hende at mer minne er like fornuftig, såfremt du ikke har mye minne allerede. Enkelte OS er og mer agressive på å cache disktilgang - kompilering av ting på stasjonæren min rører ikke disken når jeg kompilerer saker under linux, fordi jeg har så mye ledig minne. og da går det kjapt unna.

SSD er knall, men det er ikke akkurat billig - ett 8GB sandisk extreme 3 med ide-adapter kan godt være nok til ditt bruk, gir grei lese/skrivehastighet og kjappe adgangstider.

Lenke til kommentar

Har godt med minne. Har bestillt en CF til IDE nå for å se om det gir meg noe... Skal bruke det med et Extreme III kort jeg har liggende og se om jeg får noe ytelsesbedring med dette. Hvis ikke, kan jeg jo bruke det til en støyfri PC i stua :)

RAMdisk kan jeg jo prøve... får håpe bedre og kjappere SSD disker kommer snart. De er jo geniale; kjappe, strøm og støysvake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...