Talgtapp Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Jeg skal kjøpe ny maskin og prøver å orientere meg om komponeneter. Er det smart å bruke ekstra penger på et hovedkort med pci express 2.0? Jeg har et 8800gts skjermkort fra før som jeg skal flytte over til den nye boksen. Har erfart tidligere at skjermkort har kortere livssyklus enn hovedkort. Kan gjerne tenke meg et hovedkort som er fremtidsrettet, men det bør være en viss avkstning på den ekstra utgiften. Hvilke pci ecp. 2.0 kort vil dere annbefale? Jeg ønsker meg noe som er stabilt og stille, jeg skal ikke overklokke eller kjøre sli/crossfire. Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Hei hei! Jeg anbefaler deg å se litt på denne lista over intelbrikkesett - den delen av siden jeg linker til her viser c2d-brikkesett, herunder x38 og x48 - dette er de nuværende brikkesett som støtter pciex2.0. edit: tilleggsinfo: amds RD700-serie brikkesett støtter visstnok også pci-e 2.0 du kan deretter bruke dette i et søk i prisguiden for å få en oversikt over hvor mye dette vil svi i pungen. hvorvidt det er verdt å gå for et hovedkort for 1500 kr+ for å være fremtidsrettet vil også være et spørsmål om hvor mye du har i nevnte pung. jeg har alltid ment at det mest lønnsomme er å kjøpe det nest beste/nyeste for å få god value samtidig som ytelsen er noenlunde fremtidsrettet. for å være mer direkte innebærer dette eksempelvis her et hovedkort med p35-brikkesettet. jeg er pr nå usikker på den siste delen av spørsmålet ditt - med kort - mener du hovedkort? dersom dette er tilfellet ville jeg kjørt et avansert søk i prisguiden der du i tillegg til å velge brikkesett har mulighet til å velge blant annet, dog ikke uttømmende opplistet, antall sataporter, pci ex 1x / 4x etc. fra ditt behov nå og i fremtiden. videre er det gode linker på produktsiden til tester og artikler, samt de stort sett nyttige brukererfaringene. Endret 30. januar 2008 av Spr0cket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå