Gå til innhold

Hvilken ram skal jeg velge til min bærbar


EldarH

Anbefalte innlegg

Hei!

Ønsker og oppgradere min bærbare PC fra 1GB til 2GB ram, men litt usikker på hvilken ram jeg kan kjøpe.

 

Jeg har en HP Pavilion zd8369ea bærbar PC.. Link til HP's PDF dokument om PC-en her.

 

Her er det om står om minne:

1024 MB DDR2 533 MHz (2 x 512 MB)Støtter opptil 2 GB DDR2-minne.

 

Jeg prøvde Crucial® minnevelger på komplett, og her fikk jeg dette resultatet.

 

Og det viser seg jo at rammen koster jo omtrent ingenting. Og jeg vil helst ha så raskt ram som mulig osv.

 

Hvilken ram bør/kan jeg velge til min PC? Kan jeg velge fritt mellom alle SO-DIMM (DDR2)brikkene, eller er det noe jeg må passe på, siden det bare kom opp 3 stykker.

 

Så det kom opp 2 stykker minnebrikker med 1 GB: PC4200 1024MB CL4 og PC5300 1024MB CL5 til samme pris, hva er forskjellen og hva bør jeg velge?

 

 

Håper noen kan være hjelpe meg, og at det er mulighet for raskt svar :)

 

På forhånd takk :)

Endret av EldarH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står ikke noe om at PC-en takler PC5300 (667 mhz) ram i produktbladet, så jeg ville gått for PC4200 (533 mhz) for å være på den sikre siden. Dersom du kjøper PC5300 og den ikke takler mer enn PC4200, kan det være at PC-en ikke vil starte og du må inn i BIOS å fikle litt for å få det til å fungere.

 

Du vil uansett merke mest ytelsesforskjell i mengden RAM, hastigheten er ikke så merkbar, selv om den naturligvis er en medvirkende faktor. :)

Endret av stormx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...