Gå til innhold

Sony A300 og A350

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan en bruke samme lader på baterier fra Sony A100, A700 og A350?

For jeg har bestilt meg ett ekstra bateri som nok kommer før jeg får mitt nye A350 og da kan jeg ha det ferdig oppladet men min lader til Sony A100 når jeg motar kamera. :thumbup:

regner muligens med at du kan bruke lader fra A100 ?

ang batterier:

km5d og km7d bruker samme batteri (kan ikke benyttes i sony)

Sony A 200 A300 A350 A700 bruker etter det jeg har forstått samme batteri, disse batteriene er tilbakekopatible og kan benyttes i Sony A100 også.

Sony A100 batterier kan derimot IKKE benyttes i A200 A300 A350 A700 Km5d Km7d

Endret av Thomas-B
Lenke til kommentar
Men er det noen som har både A100 og A700, som kan svare om jeg kan bruke A100 laderen på bateriet til A7007A350?

Som eier av begge kameraene (og det meste annet til Aplha) så fungerer laderen ja. Har dog byttet til storebrorladeren med plass til 2 batterier, lcd display og ladeledning til kamera.

Lenke til kommentar

Ingen som har fått et av kameraene? Hos oss i Sony Center skal de være i butikken denne uka, løp og prøv! Har forøvrig testet begge to hos Sony Norge idag, testbilder kommer imorgen tenker jeg, hadde ikke med eget Memory Stick idag. Veldig artig å prøve de :) Hvis jeg begynner med deltids-presse-fotograf-prosjekt kunne jeg tenkt meg A350 som kamera #2.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner heller ikke hvorfor i all verden ikke vanlige fotobutikker tar inn Sony snart? Jeg jobber i Oslo sentrum og har for morro gått innom 7-9 butikker, kun FotoVideo i tillegg til Sony Center hvor jeg jobber har Alpha inne. Sony Center har seff mest (da jeg sjekket), fin plass for de som vil titte på Alpha, pleier å få inn tingene veldig raskt og har det meste av objektiver utstilt med muligheter for å prøve.

Dere har skylden for at vi ikke har Sony der jeg jobber ;) Neida, men vi hadde Sony A100 på lager, men vi slet veldig med å få solgt de, selv om vi sidestilte den med kamera fra de andre produsentene. En av grunnene, er nok at det for oss er vanskelig å konkurrere med Sony sin egen butikk rett borti gata når det gjelder pris. For ordens skyld, så vet jeg ikke hvilken pris dere lå på i forhold til oss, men dere har i det minste bedre grunnlag for å slå oss på pris, vil jeg tro?

Mulig vi tar inn Sony Alpha igjen etterhvert, men jeg tviler på at det skjer med det første. Da må vi se en klar økning i forespørsler først. Det som irriterer mest med Sony, er at om man skal ha et visst utvalg av ekstrautstyr (noe vi prøver med alle merker vi fører), er at det er uhorvelig mange batterityper. Det er en jungel av batterier og ladere i forhold til mange av konkurrentene. Canon har holdt på BP-511 og NB-2LH til nesten alle sine større kamera og videokamera, mens Sony bytter til hvert nytt kamera de lanserer (ugunstig for kundene også). Nå vet jeg ikke angående de nye Alpha-kameraene, men Sony sin policy med batterier og egne, sære standarder får enhver selger til å rive seg i håret. Memorystick for eksempel? I fire-fem forskjellige varianter, og full forvirring om hvilke memorystick-standarder som passer i eldre kamera eller ikke. Av en eller annen merkelig grunn tviholder de på den standarden. Og jeg kan jo nevne andre mindre vellykkede formater som Micro-MV. Hvem husker den standarden? Joda, vi har Micro-MV kassetter på lager faktisk. Selger vel i gjennomstnitt en kassett i måneden :) Kunne de ikke holdt seg til Mini-DV de også, som alle andre?

Også er det det med plass da. Vi har et meget godt utvalg av forskjellige merker og modeller allerede, og skal vi satse like mye på Sony som de andre, så må vi bygge ut butikken, eller nedprioritere et annet. Man må rett og slett prioritere, og Sony er at av merkene vi har valgt å ikke føre i denne omgang.

Så det er nok mange grunner til at flere velger å ikke føre Sony. De har gode, populære kamera og videokamera, men ofte vil fortjenesten ved å føre disse forsvinne fordi man må føre ekstrautstyr til enda et merke (og som sagt, Sony er ikke helt gunstige på det feltet).

Dagens lille hjertesukk :) Bare for å ha sagt det, så har jeg ikke et spesielt "hat" mot Sony. Jeg kjøpte ved nyttårstider en Sony TV (KLD-40W3000 eller hva den nå heter, fantastisk TV) av en meget flink medarbeider på Sony Center på Karl Johan. Kanskje det var Flums? ;)

Endret av Super8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...