kimare Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Bilder fra Sonystyle.com En god del info finner du her A300/A350 Endret 30. januar 2008 av kimare Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Hehe, jeg gleder meg til å se om det blir litt lettere å få se Sonyutstyr i butikkhyllene etterhvert som produktlinja vokser. Om det var lett å gjemme A-100en bakerst i et hjørne ifjor vinter, skal det bli noe vanskeligere når det er 5-6 hus å velge mellom.. For min del blir det mest spennende å høre detaljene om Live-view-funksjonen som etter sigende blir den første som gir speilrefleksverdig autofokus og lysmåling. Deretter håper jeg vi snart får høre konkret info om A900 Mvh Kjetil Lenke til kommentar
kimare Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 A900 lar nok vente på seg enda en stund, men det ser ut til at den vil få en 24mp sensor.... Lenke til kommentar
thobaa Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Da er spesifikasjonene sluppet på Sony A300 og A350 http://www.dyxum.com/gear/camera/a350/Sony...ess_release.asp http://www.dpreview.com/news/0801/08013004...alpha300350.asp http://www.dpreview.com/news/0801/08013003sonyalpha1st.asp Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 A900 lar nok vente på seg enda en stund, men det ser ut til at den vil få en 24mp sensor....Spørsmålet er jo om de har noe mer i ermet - om 24MP-sensoren er ment til en 1Ds-konkurrent. Så at Zeiss 24-70 f/2.8 ble lansert nå, den bør jo komme sammen med noe fullformat. Ville ikke forbause meg om Sony klarte å holde på _noen_ hemmeligheter også ;o) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Da er spesifikasjonene sluppet på Sony A300 og A350 http://www.dyxum.com/gear/camera/a350/Sony...ess_release.asp http://www.dpreview.com/news/0801/08013004...alpha300350.asp http://www.dpreview.com/news/0801/08013003sonyalpha1st.asp Det om er vel så interessant er vel de to nye objektivene som er lansert - de er vel fullformat? Tom Lenke til kommentar
kimare Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 Begge objektivene er gammelt "nytt", det er faktisk overraskende og skuffende at vi ikke fikk flere. Forøvrig tror jeg at disse kameraene vil ha mulighet til å bringe Sony til 3.plassen i markedsandel. Lenke til kommentar
Flums Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Kan love at det er flere spennende CZ, G og vanlige lenser på vei uten å ha mulighet til å si noe om de. Det skal komme mange vil jeg si dette året, har sett noen G linser som ikke ligner grisen, dog, prisen deretter Jeg skjønner heller ikke hvorfor i all verden ikke vanlige fotobutikker tar inn Sony snart? Jeg jobber i Oslo sentrum og har for morro gått innom 7-9 butikker, kun FotoVideo i tillegg til Sony Center hvor jeg jobber har Alpha inne. Sony Center har seff mest (da jeg sjekket), fin plass for de som vil titte på Alpha, pleier å få inn tingene veldig raskt og har det meste av objektiver utstilt med muligheter for å prøve. Endret 31. januar 2008 av Flums Lenke til kommentar
kimare Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 Japan Photo har da generelt hatt noe Sony inne. Bla. selger de A700 til 9999,- nå. Lenke til kommentar
Flums Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Japan Photo har da generelt hatt noe Sony inne. Bla. selger de A700 til 9999,- nå. Det er absolutt sant, kjøpte mitt første kamera på Japan. Japan har også endel ekstra linser avhengig av butikkens størrelse. Prismessig er de veldig gunstige. Lenke til kommentar
jokabele Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Kan love at det er flere spennende CZ, G og vanlige lenser på vei uten å ha mulighet til å si noe om de. Å skrive er ikke å si. Kommer det en CZ 35/1.8 eller? Lenke til kommentar
Flums Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 HVIS det kommer, så er nok ikke det det feteste Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Beste LV løsning sålangt? http://www.dpreview.com/news/0801/08013003sonyalpha1st.asp Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 For så vidt en interessant løsning, men jeg er ikke helt sikker på om jeg synes den er så innovativ som Sony hevder. Den ligner mistenkelig på en videreutvikling av noe Olympus gjorde med E-330 Ellers sitter jeg igjen med følelsen av at Sony driver med en veldig dyr form for markedsundersøkelse. Lemp en masse forskjellige modeller ut på markedet, se hva som selger og gå videre med de konseptene Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Ellers sitter jeg igjen med følelsen av at Sony driver med en veldig dyr form for markedsundersøkelse. Lemp en masse forskjellige modeller ut på markedet, se hva som selger og gå videre med de konseptene Eller gi kunden et inntrykk av at de har et stort utvalg Tom Lenke til kommentar
kimare Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 Eller gi kunden et inntrykk av at de har et stort utvalg Tom Kan du nevne en produsent som har større utvalg i entry-klassen? Det er klart Sony vil bli mer synlige i butikkhyllene nå. I tillegg vil de få en del spalteplass. Samtidig er det ikke tvil om at disse kameraene er utviklet parallelt, slik at de helt sikker har hentet noe synergieffekt i utviklingen og produksjonen av disse. Markedsføringsmessig tror jeg dette er smart. Sony vil ha minst et alternativ som kan sammenlignes med konkurentene uansett hva kundene velger å se på. D40 - A200 er utvilsom bedre spesifisert med fokusmotor og bildestabilisator, i tillegg vil en del kunder se på megapixler. Autofokushastigheten i A200 skal være betydlig forbedret. Det er nemlig samme motor som sitter i A700. D60 - A300 har liveview, fokusmotor og bildestabilisator. 450D - A350 har raskere liveview, utflippbar skjerm og bildestabilisator. Dette er en teoretisk sammenligning, så får vi se om Sony klarer å levere i praksis også Sony har ambisjoner om å spise markedsandeler, dersom de klarer å levere i praksis tror jeg de vil ta en forholdsvis stor del av kaka. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Kan du nevne en produsent som har større utvalg i entry-klassen?Foreløpig er ikke Nikon så verst stilt, med D40, D40x, D60 og D80, samt D300 som A700-killer ;-) Tar vi med at de har D200 i programmet sitt fremdeles, har Sony litt å ta igjen (i tillegg til proffmodellene D2Xs og D3)... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Kan du nevne en produsent som har større utvalg i entry-klassen?Foreløpig er ikke Nikon så verst stilt, med D40, D40x, D60 og D80, samt D300 som A700-killer ;-) Tar vi med at de har D200 i programmet sitt fremdeles, har Sony litt å ta igjen (i tillegg til proffmodellene D2Xs og D3)... Første gang jeg har hørt noen kalle en D300 entry-level... Tom Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Eller gi kunden et inntrykk av at de har et stort utvalg Tom Kan du nevne en produsent som har større utvalg i entry-klassen? Det er klart Sony vil bli mer synlige i butikkhyllene nå. I tillegg vil de få en del spalteplass. Samtidig er det ikke tvil om at disse kameraene er utviklet parallelt, slik at de helt sikker har hentet noe synergieffekt i utviklingen og produksjonen av disse. Markedsføringsmessig tror jeg dette er smart. Sony vil ha minst et alternativ som kan sammenlignes med konkurentene uansett hva kundene velger å se på. Du er nok inne på noe her. Det kan f.eks være at 14MP brikke ble klar tidligere enn ventet. D40 - A200 er utvilsom bedre spesifisert med fokusmotor og bildestabilisator, i tillegg vil en del kunder se på megapixler. Autofokushastigheten i A200 skal være betydlig forbedret. Det er nemlig samme motor som sitter i A700.D60 - A300 har liveview, fokusmotor og bildestabilisator. 450D - A350 har raskere liveview, utflippbar skjerm og bildestabilisator. Du glemte 2MP mer... Dette er en teoretisk sammenligning, så får vi se om Sony klarer å levere i praksis også Sony har ambisjoner om å spise markedsandeler, dersom de klarer å levere i praksis tror jeg de vil ta en forholdsvis stor del av kaka. Så lenge de tar markedsandeler fra Canon/Nikon så er det bra. Men hvis det går på bekostning av Olympus og Pentax, så er det uheldig. Personlig tror jeg mest på det første da både Olympus og Pentax har klart å skape sin egen identitet. Tom Endret 31. januar 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Første gang jeg har hørt noen kalle en D300 entry-level...Den ble nevnt som A700-killer, ikke som entry-level-kamera... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå