Gå til innhold

Hva får jeg for 12-15 000? 42-50 tommer.

Anbefalte innlegg

Skal ha en tv til litte granne Xbox 360/Wii spilling og litt tilkoblet til pc (S-Video). Filmer og slikt kommer hjem til å kjøre gjennom Media Center via Xboxen :)

Sånn super kvalitet er ikke viktig. Jeg har aldri brydd meg så veldig mye, men en tv i midtsjiktet er det jeg har tenkt meg.

Størrelsen som er ønsket 42. Evt. hva jeg skal strekke meg til for å få en ok 47/52 tommer?(hadde virkelig vært gøy å ha større tv enn storebror :D )

Har ingen ide i det hele tatt. Har lest meg gjennom utallige guider(inkl. tv tips osv. her inne), men greier forsatt ikke å forstår hva som er bra og ikke.

Plasma/LCD? Ikke vet jeg?

Vær så snill, trenger desperat råd her. Kommer aldri til å stole på en selger(fordi VI forteller aldri hele sannheten)!

Endret av Litek89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

[quote name='Litek89'

Hei. De som spiller mye foretrekker LCD,men Plasma er like bra. Dette er ett bra valg. (Sony Bravia 40" LCD-TV KDL-40W2000 1920 x 1080 Full-HD,2xHDMI,8000:1,8ms. 12k) Den finner du på Komplett.no eller yatakk.no exe. Når det gjelder Plasma så er denne ett godt valg. (Panasonic 42" Plasma-TV TH-42PX70 1366 x 768 HD-ready,2xHDMI,10000:1 11k) den finner du på samme plass som den andre.Mange er redd for innbrening på Plasma men det er historie.

Jeg kjøpte nettop den Panasonic"en og er kjempefornøyd (den har vert testvinner) :thumbup:

Lykke til :)

Endret av persa30
Lenke til kommentar
Den Panasonic-modellen har egentlig "bare" en oppløsning på 1024x768 punkter, noe som kanskje kan bli litt snaut dersom man skal kjøre f.eks. spill i 720p (dvs 1280x720).

Produktinfo

Så du mener at du klarer å skildre Full-HD kontra vanlig HD-Ready på den skjermstørrelsen. Personlig klarer ikke jeg det, det er andre ting som kontrast, sortnivå, fargegjengivelse og bildebehandling som er viktigere.

kan trådstarter fortelle oss litt mer om lysforholdet i rommet ditt?

Lenke til kommentar
Den Panasonic-modellen har egentlig "bare" en oppløsning på 1024x768 punkter, noe som kanskje kan bli litt snaut dersom man skal kjøre f.eks. spill i 720p (dvs 1280x720).

Produktinfo

Hei Hvist du klarer å se det så beundre jeg ditt syn :yes: Jeg kjøpte den Sonyen til sneipen(sønn20år) han var fornøyd med den (spiller mye) men da jeg kom hjem med Panasonicen til meg selv å vi prøvde begge skjermene opp mot verandre på spill PS3/Xboks å Film så ville han bytte. Han hadde samme mening som mange andre att LCD er best. Man kan synse å tro så mye man vill men når man erfare en ting så får man fakta :thumbup:

Endret av persa30
Lenke til kommentar

Er det intrykket jeg sitter igjen med er at plasma faktisk er utrolig bra, er bare at det er veldig mange som går på de gamle mytene!

Lysforholdene kan varieres akkurat som jeg vil. Har litt for mange variable spots på "rommet" :hmm:

Tingen er at jeg kan ikke legge så veldig mye vekt på lys siden jeg snart flytter og dette er en tv jeg sikkert kommer til å ha i noen par år. Men i lyst rom er vell det enn kan legge til generell basis, men like lett å få det helt mørkt og :=)

Takker for mange svar, hjelper meg virkelig :D Så hvor mange lapper må jeg ut for en 50 tommer? ^^

Endret av Litek89
Lenke til kommentar

Hei

Jeg har ikke noe erfaring med Philips men det er jo ett kjent merke så jeg tror nok ikke det er noe dårlig valg. Samsung er også ett bra merke. Jeg var i samme dilemma som du er i for ett par mnd siden.Jeg gikk rundt på flere butikker å så med om spurte å grov om alt så bestemte jeg meg for en men bestilte den på nett. Angrer ikke på den jeg kjøpte :thumbup:

Lenke til kommentar

Er ikke stort og billig :p Vil ha litt kvalitet, men for å sammenligne så vil jeg kjøpe en pc til 11 000 ikke en Dell Xps til 20 000! En audi ikke en bugatti osv ;)

Å betale 21 000 for en LCD på 46 tommer synes jeg er waste of money på noe jeg bruker maks noen par time om dagen! For min del, ser fort at andre synes det ikke er det!

Endret av Litek89
Lenke til kommentar

Ting du bør tenke på før du handler:

Hva skal tv'n brukes til?

Hvor stor tv vil jeg ha?

Hvordan er forholdene i rommet der tv'n står?

Hvor mye vil jeg bruke?

Siden du allerede har svart på stort sett alt av dette så er det mye enklere å komme fram til en tv.

Du sa du hadde tenkt til å bruke tv'n til både spill, pc og film. Selv om plasma ofte gir et litt bedre bilde, spesielt på film, vil jeg anbefale LCD rett og slett fordi du kobler til konsoller og pc. Det er mye "tryggere" i forhold til fenomenet burn-in. Dvs. at et bilde som viser seg statisk lenge på skjermen på en plasma, som f.eks. HUD'n på et spill kan brenne seg fast i skjermen slik at du vil se den uansett hva du senere kikker på. Den vil se ut som en gråaktig skygge på bildet. Ikke misforstå, dette er ikke lenger et så stort problem som før ettersom teknologien har kommet såpass langt, men problemet finnes fortsatt, og tro meg, det er VELDIG irriterende.

En annen ting du nevnte var at rommet var lyst, men kunne få det mørkt hvis du ville. Ettersom du kan justere det er det ikke noe stort problem, men ha i bakhodet at plasma har ofte problemer med gjennskinn på skjermen i forhold til LCD.

Hadde jeg vært i dine sko akkurat nå ville jeg absolutt gått for en 40" Sony Bravia W3000. Ikke bare er det en fantastisk tv med utrolig mange justeringsmuligheter, men den passer ypperlig til dine behov. Jeg forstår at du kanskje vil ha minst en like stor tv som storebror, men tro meg. Går du opp 2" i størrelse for noe i den prisklassen vil du miste mye av kvaliteten som du får på W3000 for en størrelsesforskjell som du nesten ikke vil merke.

Om jeg må si noe negativt om W3000 så er det bare at den ikke støtter 100Hz MotionFlow teknologien, dette gjør den allikevel godt igjen ved å ha Bravia Engine EX som behandler bildebevegelse svært bra.

Noen tester:

HDTVtest

Lyd og Bilde

Lenke til kommentar

Hmm, den Sonyen stiller seg ut som et virkelig godt kjøp. Men det med fare for innbrenning og spilling er ikke så viktig. Tror Xboxen er spillt rundt 80 timer på totalt på 1 år. Så er ikke så mye spilling at det gjør noe, vil bare ha muligheten til å ha et HD bilde når jeg først skal spille :)

Men skal ta en tur til litt forskjellige butikker og ta en kikk på tvr. Bestiller nok via nettet, var faktisk enorme prisforskjeller selv etter 1500 kr i frakt!

Men vil jeg se STOR forskjell på en Sony bravia 40 tommer eller en philips 50 tommer på HD-ready og vanlig kabelsignaler(kanskje whitebox)?

Lenke til kommentar

Ettersom jeg ikke kjenner til akkurat den Philips tv'n kan jeg ikke gi deg et godt svar på det, jeg forsøkte å lete litt på nettet og besøke andre sider som kanskje hadde noe informasjon, men fant ikke stort noen steder. Ettersom man ikke kan sammenligne fjernsyn etter spesifikasjoner for å få et klart inntrykk av hvordan bildet blir i forhold til hverandre så er det umulig for meg å si. Men jeg kan nesten garantere at Sony'n ville være et bedre kjøp. Ved å få en 50" til den prisen har de enten kuttet tilbake på andre ting eller så er det en eldre modell. I tillegg virker Philips fjernsynet ganske ukjent, og det gjør ikke akkurat tingene bedre.

Så min anbefaling er fortsatt Sony KDL40W3000, der vet jeg du vil bli fornøyd. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...