another_visitor Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) Ei i familien hadde en 1,5 år gammel laptop som måtte inn til service, verkstedet klarte å rote bort maskinen. Butikken erstattet den til slutt med en ny. Veldig bra, nyere modell var det også, men hvor lang garanti (evt reklamasjon) vil man ha på denne nye maskinen? Gjelder kjøpstidspunktet for den opprinnelige maskinen? Hun fikk ingen kvittering på den nye maskinen men maskinen skal stå registrert hos butikken. EDIT: beklager, litt trøtt her.. glemte den nye kategorien Forbrukerrett, tråden hører vel hjemme der, flytt den gjerne dit mods. Endret 29. januar 2008 av another_visitor Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Godt gjort Hvis vi i butikken vår må gi ut ny pc grunnet lang servicetid eller lignende får alltid kunden med kvittering på den nye pc`en, og da gjelder garanti \ reklamasjonsrett fra og med den dagen kunden tar med seg den nye pc`en og forlater butikken. Lenke til kommentar
another_visitor Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 Takker Det tok ganske lang tid mens de prøvde å finne maskinen ja, de lette lenge etter maskinen før de fant ut at de måtte erstatte den. Skal be hun høre om en kvittering, jobber du i en kjede? Kjekt å vite om det er forskjeller mellom småbutikker og kjedene. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Elkjøp Hvilken kjede ble din maskin kjøpt i? Vil da tro at det er så og si samme system på det. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Jeg kan bekrefte at du vil få ny reklamasjonsrett på et nytt "salg" som det her om det skjer på Elkjøp ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå