pedervl Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Har dårlig tid, men i korte trekk vet jeg dette: Joomla: Enkelt å installere (har gjort dette), greit nok å implentere (bruker den kun til Artikler og "Siste Artikler"), skriver ikke så veldig god kode og propper siden full med unødvendige meta-tags (regner med at både kode-biten og meta-tagsa kan redigeres, men nå går det på prinsipper). Drupal: Det jeg har hørt: Bedre kjernearkitektur, vanskeligere å lage themes, men kan angi hvordan output HTML koden blir i themet (eller?). Antageligvis litt raskere også. WordPress: Vet svært lite om denne, men antar den skriver semantisk riktig kode og holder foreløpig for mitt bruk. CuteNews: Vet ingenting. Foreløpig er jeg altså kun opptatt av god kode og kun artikkel-funksjonalitet, men hadde vært en fordel å holde seg til et CMS når behovet blir større. - Gidder altså IKKE å skrive mitt eget CMS i første omgang, da jeg prioriterer design-biten litt mer. .... Og et spørsmål til: Kan jeg f.eks. fjerne alle referanser til Joomla på min egen side. Tenker da at brukere av siden ikke ser spor etter Joomla hverken på siden/footer eller i kilde-koden? -bronze Lenke til kommentar
avalandon Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Har dårlig tid, men i korte trekk vet jeg dette: Og et spørsmål til: Kan jeg f.eks. fjerne alle referanser til Joomla på min egen side. Tenker da at brukere av siden ikke ser spor etter Joomla hverken på siden/footer eller i kilde-koden? -bronze Nei - Powered by Joomla! - Copyright © 2005-2006 - All Rights Reserved Her kan du sjekke ut live-demoer av flere forskjellige cms før du bestemmer deg OpenSourceCMS Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til Webprogramvare. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres via PM/melding) Lenke til kommentar
pedervl Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 Testa ut drupal på OpenSourceCMS ... gjorde jeg noe feil eller er admin-panelet helt strippa for funksjoner? Fant jo så og si ingenting, ikke publisering av artikler engang :S. Må ha vært noe feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå