thomasrh Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Hei. PC-en jeg har nå ser ut til å ha tatt kvelden (Artifacts ved oppstart) så jeg vurderer å investere i en ny. Jeg har sett litt i trådene på dette forumet og ser at Komplett.no har mulighet til å bygge ferdige PC-er der du plukker deler selv. Så det jeg er ute etter er forslag på et oppsett på en slik PC hos komplett. Her er litt info som kanskje hjelper: - ca. 8000kr toppen. Helst ikke mer, men er det verdt det kan jeg strekke meg til 9000 kanskje. (Gjerne mindre enn 8000 også dersom det er mulig å få en kurrant boks til den prisen.) - til spill stort sett. Spiller WoW mest og Hellgate London litt nå idet siste. Må gjerne være mulig å spille litt mer krevende spill dog, men maks oppløsning og detaljer bryr jeg meg ikke allverden om. (Så på den GT/GTS/GTX diskusjonen, men jeg skjønner ikke mye av det.) - har skjerm, tastatur, mus, høytalere, osv fra før. Så det er boks og innmat som er viktig bare. - bruker en 21'' skjerm med 1680x1050 oppløsning. - lydkort kan i verste fall utelates, dersom hovedkortet har et brukbart innebygd et. - jeg vil helst bruke XP - minst 2GB ram (har 1GB nå og det er til tider frustrerende). Gjerne mer, men med XP holder det vel, og kan vel alltids putte inn mer når jeg har råd senere. - helst lite støy. Sist jeg kjøpte PC kom skjermkortet med en vifte som durte som en jumbojet og en på selve hovedkortet som hylte som ei gammel katte. Vil helst unngå det igjen. Jeg kjøpte ny vifte til skjermkortet og kjøleribbe til hovedkortet den gangen som jeg installerte selv, men jeg tror kanskje den tuklinga mi er litt av grunnen til at PC-en tok kvelden nå. Det er hovedgrunnen til at jeg helst vil bestille ferdig pakke istedet for å bygge selv igjen. Håper det er nok informasjon til å komme med noen forslag Thomas. PS! Jeg bor i Trondheim for tiden, så jeg har handlet litt hos Datakjeden idet siste (gåavstand til selve butikken). Jeg ser de også har et par sånne pakker, men det ser ikke ut som en kan endre oppsettet selv? Jeg vet ikke om dette kunne være et alternativ? Uansett er det ikke noe problem om jeg må ta det i posten via komplett. Lenke til kommentar
anordne Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Ville valgt E8500 om du først og fremst skal spille og en større kjøler feks schyte ninja, 8800 gts kort er dual slot kjøler så er rimelig stillegående. Crucial BallistiX PC2-8500 2 GB KIT , så er vel x38 hovedkortene ett bra valg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå