Benbjo Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Jeg er på jakt etter en ny laptop som jeg kan ha under forelesninger. Har ikke så mye å rutte med så det blir maks 6 tusen jeg kan gi for den. Maskinen trenger ikke være verdens raskeste da jeg stort sett skal bruke den til å surfe med, gjøre oppgaver og programmere på. Et must er at batteritiden må være opp i mot 3 timer eller mer. Kjøpte meg en Advent på elkjøp til 4999, men batteriet på den varte i kun litt over en time så jeg kommer til å levere den tilbake. Finnes det en rimelig Laptop til mitt behov? Lenke til kommentar
mesha Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Billig og bra alternativ (bra batteri og ytelse for billig penge, trekker ned på design!: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344029 Noenlunde samme alternativ, men bedre design: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338818 Jeg hadde nok kjøpt Lenovo pcen fordi den har veldig bra ytelse for veldig billig penge. Slik jeg ser det så skal du kun bruke pcen til minimal ytelse(skriving, nett, video, musikk osv) Lykke til! Lenke til kommentar
zonko Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Jeg ville sett på en Dell 1525. Kjøp med et større batteri så har du den gående i flere timer uten å ha kabling tilgjenglig. Lenke til kommentar
anund Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) Ta en titt på denne HP 6510b. Kjøpte selv for en måneds tid siden og er veldig godt fornøyd med den så langt. Batteritid på omlag 4-4,5 timer. I tillegg nok kraft til å drive en del. Ikke la deg skremme av at det er svensk utgave (du sparer > kr 1000,- på det...). Tastaturet er med få unntak likt det norske. Du velger mellom svensk, finsk eller engelsk OS ved første gangs oppstart. Engelsk fungerer helt fint edit: Anbefaler dog at du kjøper en 2 GB ekstra minnebrikke og setter i den. Endret 29. januar 2008 av anund Lenke til kommentar
Lid/Ran Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Hei Jeg ville gått for HP 6715b hos MPX (versjonen med AMD X2 TL-60) som du kan få for 5890,- med student/UNINETT-avtalen. Kontakt MPX/ditt studiested for info om hvordan du benytter deg av avtalen. Ser de har plenty på lager til den prisen også, over 100 stk. Dette er rett og slett en knallgod maskin til en røverpris. Er et meget godt kjøpt til fullpris også. Solid byggekvalitet, god skjerm med kjempeoppløsning, bra med RAM, OK prosessor og relativt stor HD. Batteritid oppgitt til 4,5 timer, som skulle indikere at den burde nå 3 timer i alle fall. Skjermkortløsningen er bra til alt annet enn spilling. Olav Endret 30. januar 2008 av olav1974 Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 Hva tror dere om denne da? http://www1.euro.dell.com/content/products...;l=no&s=bsd Kan få den eks.mva gjennom jobben til min far. LEste diverse tester og den skal være meget bra. Lenke til kommentar
Lid/Ran Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Hva tror dere om denne da?http://www1.euro.dell.com/content/products...;l=no&s=bsd Kan få den eks.mva gjennom jobben til min far. LEste diverse tester og den skal være meget bra. Kjempemaskin. Pent design i tillegg. Hvis vi tar utgangspunkt i den til 6090,- (siden 6000,- var grensa di), så er den vel sånn noenlunde lik rent ytelsesmessig som HP'en jeg nevnte i forrige post. Personlig ville jeg likevel gått for HP'en grunnet at jeg ikke ønsker en PC med så liten skjerm og lav oppløsning. Dette er en smakssak og definert av hvilke arbeidsområder du skal bruke PC-en til. Oppsummert: Kjempebra PC, men vær sikker på at det er denne type PC du er ute etter. Er den det og du får den til rundt 6000 så løp og kjøp... Olav Lenke til kommentar
zonko Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Om du trives med den skjermstørrlsen er det et godt kjøp i mine øyne, og oppløsningen er ikke så gal til skjermstørrelsen å være. Grei ytelse og god bærbarhet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå