Gå til innhold

Ny lett og tynn laptop

mr_lf

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en drøyt 3 år gammel Dell X1 som plutselig på nyttårsaften fant ut at den hadde gjort jobben sin lenge nok, først viste den meg en flott blå skjerm med noen uforstålige hvite dotter på, før den nekter å skru seg på. Nok om fortiden.

Som dere da skjønner trenger jeg en ny. Jeg er i utgangspunktet veldig fornøyd med Dellen, den fyller rett og slett mine behov. Derfor blir jeg litt skuffet når jeg titter rundt i markedet nå for å finne min neste. Utvalget i de virkelige ultraportable er egentlig ikke stort, mulig det bare jeg som er sær, men jeg vil nekte å kalle en pc som veier nesten 2 kg utltraportabel bare fordi den har 12" skjerm! Hvertfall når Apple presterer å trøkke ut en maskin på 13.3" og 1.3 kg.

Skjerm: 12-14"

Vekt: < 1.3 kg

Pris: < 15 000,- (Denne er absolutt, kan ikke overskrides)

Ytelse: Spill totalt uvesentlig, ditto med tunge grafikk og videoprogram. Vi snakker VLC og Firefox stort sett.

Batteri: > 3 timer

Alternativ:

Macbook Air - Den som fremstår som den som passer meg best. Litt større skjerm enn X1en er ypperlig, vekta er lav, og om ytelsen står i stil med spesifkasjonene er den mer enn bra nok. Pluss at den ser helt vanvittig bra ut.

Asus U1F - 11.1" og 1366x768 er litt rart, og blir kanskje litt smått. Billigere og fler tilkoblingsmuligheter enn mba. Bør vel være mulig å få tak i uten Vista?

Lenovo ThinkPad X61s - Kjent for kvaliteten. Men ikke widescreen er et stoort minus, pluss for at den selges i to versjoner, med XP og med Vista.

Toshiba Portégé R500-11B - Igrunn veldig lik X1en. Derfor forundrer prisen meg.

Nåh, jeg er ingen macmann. Det er nesten så det gjør litt vondt at det er Apple som har laget pcen(ja, jeg sier pc selvom det er en mac) som passer best til mine krav. Ser gjerne at noen klarer å finne frem et bedre alternativ eller en veldig god grunn for å ikke kjøpe min første mac..

Ikke lag denne tråden til en OS-debatt, det er ikke et argument for å ikke kjøpe Apple, eller maskin med Vista for den saks skyld, da uansett hva jeg kjøper blir det ubuntu:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er veldig fornøyd med min Dell Latitude D430. Vet ikke om du har sett på den.

Jeg har ca fem timers batteritid med 9-cellers batteri som fungerer som håndleddsstøtte i tillegg, den holder fint til det jeg bruker laptop til, som er office, firefox, litt film og serietitting og musikk.

Den ligger ikke på sidene til Dell om du klikker inn på privat, du må klikke inn som bedrift. Eventuelt kan du ringe inn til Dell og snakke med de selv, da er sjansene best på å få litt avslag i pris..

Lenke til kommentar
Jeg er veldig fornøyd med min Dell Latitude D430. Vet ikke om du har sett på den.

Jeg har ca fem timers batteritid med 9-cellers batteri som fungerer som håndleddsstøtte i tillegg, den holder fint til det jeg bruker laptop til, som er office, firefox, litt film og serietitting og musikk.

Den ligger ikke på sidene til Dell om du klikker inn på privat, du må klikke inn som bedrift. Eventuelt kan du ringe inn til Dell og snakke med de selv, da er sjansene best på å få litt avslag i pris..

HP 2510p?

Lenke til kommentar

Toshiba R500

Jeg har brukt R500 på universitetet siden i høst og er utrolig fornøyd. Den er utrolig lett og har utrolig kapasitet på bateriet. Den slår Mac'en ned i støvlene på begge disse pungtene. R500 er diskutert på dette forumet i det siste:

https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=10437841

https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=10054072

Tobias

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...