boundishh Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) jeg innstallerte selvfølgelig winxp sp2 (norsk ver) på en egen partisjon å gikk ut ifra at jeg ville få velge mellom vista og xp når jeg strter PC-en , det får jeg altså ikke gjort , noen som vet hva som er feil, bærbaren er en acer aspire 5520g , og den kom med vista home edition Endret 29. januar 2008 av Fanboy Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Tror du har en ugyldig/skadet bootloader. Sett inn Vista DVD-en. Velg "Repair your computer" (i stedet for "Install now"), trykk next og så finish (pc-en vil da restartes). Funker det? Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 selvfølgelig fulgte det ikke med en vista cd når jeg kjøpte PC-en , innstallasjonn programmet bootet automatisk opp første gangen jeg slo på PC-en Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 er en phoenix bios i PC-en en veldig begrenset bios spør du meg alle filene til vista ligger akkurat som de gjorde på sin partisjonn , kan ikke fatte hvorfor jeg ikke får bootet vista lengrer da Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) Da du installerte XP, skrev den over det som kalles en bootloader, som sørger for å vite hva slags operativsystem som er installert. Når det gjelder doble Windows-installasjoner, er det slik at man ikke uten videre kan installere et operativsystem som er eldre enn det som opprinnelig er på maskinen, fordi bootloaderen kun gjenkjenner eldre operativsystem (generelt). I ditt tilfelle kan du følge denne guiden (du kan hoppe ned til "Restoring Vista and dual booting" med en gang): How to dual boot Vista and XP (with Vista installed first) - the step-by-step guide Endret 29. januar 2008 av Dradd Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Søk etter bootsect.exe i pc-en din.Hvis du finner den, gå videre og utføre commando nedenfor. (Vedlegger den i tilfelle du ikke finner den--->bootsect.zip Pakk ut den i din systempartition, si at den er den C:\ (se i diskbehandling om din active partition, det er system)) Åpne ...cmd Via cd .. går du til C:\_> Her skriver du....bootsect /nt60 sys og tast enter. Reboot. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå