Henriksk Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Hvor viktig er det med en god dvd eller cd spiller på anlegget ? jeg har selv en gammel dvd spiller. Kan jeg få bedre lyd om jeg kjøper en ny? Og hvor mye bedre vil det bli i så fall? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 spilleren er selvfølgelig kjempeviktig! forsterkeren er ikke noen trylleboks, dritt inn - dritt ut men en kjede er ikke sterkere enn sitt svakeste ledd, hvis noe annent ikke holder følge etter at du bytter spiller merker du antagelig fint lite Lenke til kommentar
Henriksk Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 Så du annbelfaler og kjøpe en ny dvd spiller? Har du noen forslag til dvd spiller, eller cd spiller? Har Nad C372 og T744 fra før. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Min mening er at dersom du overfører lyden digitalt, så spiller det ingen rolle hva slags spiller du har, siden det digitale signalet ikke skal konverteres eller behandles før det sendes videre. Så dersom du har en spiller med optisk lydutgang, så ville jeg like godt brukt den. Men så er det bilde også, som også er fordelaktig å overføre digitalt, enten via HDMI eller DVI. Så skal du ha noe nytt vil jeg anbefale at du kikker på NAD T515 eller NAD T535, avhengig av hvor mye du vil legge i det. Når alt det andre du har er NAD, så kan det være greit å holde seg til NAD når du skal ha spiller også, for helhetsintrykkets skyld Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Min mening er at dersom du overfører lyden digitalt, så spiller det ingen rolle hva slags spiller du har, siden det digitale signalet ikke skal konverteres eller behandles før det sendes videre. I teorien ja, men det stemmer nok ikke helt. Det er også mange andre ting som spiller en stor rolle. Strømforsyning, drivverk osv.... Personlig digger jeg ikke NADspillerene. DVDspillerene er helt OK. Hvis du ikke har mye penger å rutte med vil jeg anbefale deg Marantz CD5001 den koster ca 2500,- Hvis du skal bruke mere så skal vistnok Xindak C06 sammen med Xindak DAC-5 spille bedre enn det meste i prisklassen. I det oppsettet vil man bruke cdspilleren som drivverk og signalet vil bli overført digitalt til DACen som gjør om signalet fra digitalt til analogt. (Digital to Analog Converter) Endret 31. januar 2008 av GnoMiz Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Men du trenger ingen DAC når du har digital inngang på recieveren. Og bare fordi jeg føler jeg bør vite litt om CD-spillere: Hvorfor betyr drivverk og strømforsyning så mye? Tror jeg forstår det med drivverket, for det må være nøyaktig slik at den klokken som styrer avlesningen leser av riktig; men skal det ikke litt til for at du skal lese av så fryktelig feil? Endret 31. januar 2008 av Bluum Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Å ja, DACen i reciveren fungerer nok helt fint. Glemte å tenke på den. Den er nok bedre enn DACene i "billige" cdspillere. Strømforsningen har jeg lest litt om, men kan ikke huske hva det var nå. (kan prøve å finne artikkene når jeg kommer hjem, om jeg husker det). Hvordan kabinettet er bygd opp er viktig også, det bør være stabilt slik at minst mulig vibrasjoner kommer opp i selve drivverket. Klokken er viktig som du sier. Også er den en chip som gjør feilkorigering om lastere leser feil. Noe den kan gjøre om det er mye vibreringer i kabinettet. Ta feks en billig dvdspiller. Her er det ofte start på det meste og veier svert lite og har dårlig føtter. Det gjør at mye av vibrasjonene går opp i selve boksen og videre til drivverket. Det går noen slike diskusjoner på hifisentralen også. Det er delte meninger om det hele. Personlig syns jeg det har noe å si, men det har mye mindre å si enn andre ting i oppsettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå